زمینه فعالیت : نوازنده و مدرس تنبک ، مؤلف و سخنران زادروز : 1318/12/07
وی از اولین نوازندگان معاصر تنبک است که در آثار و کنسرتهای خود توجه ویژه ای به تنبک به عنوان یک ساز تکنواز مبذول داشته و آثار وی و ابداعات او در زمینهٔ تکنوازی تنبک موید این نکته است.از آثار برجستهٔ وی در زمینه تکنوازی تنبک میتوان به قطعهٔ "گفتگوی چپ و راست" اشاره کرد که در کتاب آموزش تنبک وی (جلد ۲) موجود است.از ابداعات او در تکنیک نوازندگی تنبک میتوان به افزودن ۱۱ نوع ریز اشاره کرد.[۲] بهمن رجبی در مورد تکنوازی تنبک معتقد است که نوازنده بايد دو ويژگي داشته باشد: اول : قدرت اجرايي و دوم : ظرافت اجرايي . که در پس وپشت آن ، خلاقيت آشکاري نهفته است.به عبارت ديگر تار قدرت و پود ظرافت. يکي از ويژگي هاي مکتب وي اين است که ميزان هايي از گذشتگان گرفته و آن را به زيبايي هر چه تمام تر بسط و گسترش داده که نمونه ي آن هشت ميزان از ميزان هاي زنده ياد امير ناصر افتتاح است که آنها را بسط و گسترش داده و سه قطعه ي مستقل بوجود آورده است. از کارهاي بزرگي که بهمن رجبي براي تنبک نوازي ايران انجام داده است ساخت ريزهاي شانزده گانه است ؛ و يکي ديگر ، بسط و گسترش ريتم هاي مطربي است توام با ظرافت که زمان آن حدود 12 دقيقه است. او زنده ياد... حسين تهراني را به عنوان پدر تنبک نوازي و از زنده ياد... امير ناصر افتتاح به عنوان معلم بزرگ تنبک نوازي ايران ياد مي کند.
آثار: تالیفات ( آموزش تنبک جلد اول(شامل دورهٔ ابتدایی و متوسطه). ناشر : انتشارات سرود . تهران ، آموزش تنبک جلد دوم (شامل دورهٔ عالی و فوق عالی). ناشر : انتشارات سرود . تهران ، تنبک و نگرشی به ریتم از زوایای مختلف . ناشر : انتشارات سرود . سال انتشار۱۳۵۶. تهران ) ، تکنوازی و همنوازی ( ( نوازندگی تنبک در قطعهٔ سواران دشت امید اثر حسین علیزاده . ناشر: ماهور ، گفتگوی چپ و راست، درترک 1 اجرای قطعهٔ دو نوازی تنبک اثر بهمن رجبی به همراه فربد یدالهی وازترک 2 به بعد تکنوازی های فربد یدالهی . ناشر : ماهور ، نظم وزن، تکنوازی تنبک بهمن رجبی ،ناشر آوای باربد ، آوای چکاد، پاسداشت و احترام به نیم قرن تلاش بی وقفه معلم هنر تنبک نوازی، بهمن رجبی با همراهی علی رضا جواهری ناشر : آوای چکاد ) ، شعر(بهمن رجبی اشعاری نیز به طنز میسراید که از جمله آنها میتوان ازصدای پای دمبک نام برد که اشارهای دارد به صدای پای آب سهراب سپهری ) .