۱۴۰۳ هفتم ارديبهشت - 02:53 ق.ظ

محمد قلی پور در آخرین روز های سال از تغییر مسیر کاری اش خبر داد

نوای فارس- مهرنوش قضاوتی: محمد قلی پور تا کنون دو آلبوم «کاش نمی رفتی»  در سال 93 و «هستی هنوز»در سال 95 منتشر نموده و چند کنسرت در ایوان شمس تهران برگزار کرده است. هم چنین در طی سال های فعالیت خود چندین تک قطعه منتشر نموده که آخرین قطعه ای که از او در بازار موسیقی منتشر گشته، «یه جور خاص» نام دارد. در آخرین روز های سال 95 این خواننده از تغییر روند کاری و برنامه های سال آینده خود به خبرنگار نوای فارس خبر داد.

قلی پور از بازخورد دریافت کرده از آلبوم «کاش نمی رفتی» و کنسرت امسال خود چنین گفت: بازخورد خوبی برای من داشت. البته این بازخورد مختص همان بازه زمانی بود. پس از کنسرت و آلبوم تصمیم گرفتم تغییری در سبک خودم ایجاد کنم و یا افراد متفاوتی همکاری داشته باشم. سعی کردم با بازخورد ها و نظراتی را که از آلبوم اول و دوم خودم گرفتم مسیر را کمی تغییر بدهم و قطعاتی را تولید کنم که نزدیکی و هماهنگی بیشتری به بازار موسیقی داشته باشد. فکر می کنم هم تا حدودی هم موفق بوده ام. تک قطعاتی که پس از کنسرت منتشر کردم بازخورد خوبی به من دادند.

او درباره فعالیت این روز های خود توضیح داد: چند روز پیش قطعه ای نام «یه جور خاص» منتشر کردم. ترانه این قطعه از معصومه رضایی زاده بود و آهنگسازی آن را حامد حسینی و تنظیم را سامان امامی برعهده داشتند. در چند قطعه قبلی نیز با سامان امامی همکاری کرده بودم و بازخورد خوبی دریافت کرده بودم. مانند «چترمو بستم». این قطعه جزء قطعات خوب منتشر شده از من است که بسیار شنیده شد.

این خواننده درباره برنامه های سال آینده خود گفت: در حال حاضر مشغول برنامه ریزی برای سال آینده هستم. با چند تهیه کننده خوب و نام آشنا مذاکره کرده ام و در سال آینده در قالب یک موسسه فعالیت هایم را ادامه خواهم داد. در نیمه دوم فروردین ماه نیز تک قطعه ای منتشر خواهم کرد. اما تصمیم به انتشار آلبوم در سال 96 ندارم و می خواهم زمان بیشتری برای انتشار آلبوم بعدی بگذارم.

وی درباره مشکلات بازار موسیقی ادامه داد: اولین چیزی که باعث می شود یک قطعه شنیده شود، عوامل آن هستند. قدرت و نوع موسیقی به کار گرفته شده مهم است. در این شرایط بازار موسیقی، انتشار آلبوم توجیه اقتصادی ندارد. هیچ قانونی وجود ندارد و به راحتی در سایت های غیر مرتبط عرضه می شود. ما مجبوریم برای حضور در بازار موسیقی تک قطعاتی منتشر کنیم. ما حتی برای پخش کردن قطعات با مشکل مواجه هستیم. نمی دانیم مرجع پخش کننده کیست و کجا قطعات بهتر شنیده می شوند؟ با این تفاسیر اوضاع نابسامانی در پخش موسیقی وجود دارد. با قطعاتی که این روز ها منتشر می شود مردم کمتر به خواننده هایی که تازه وارد بازار می شوند اعتماد می کنند. به جرات می توان گفت حدود چهل درصد کسانی که در حال حاضر قطعه منتشر می کنند یک خط را نمی توانند بدون صدا سازی بخوانند، حتی در بیان کلمات مشکل دارند. هیچ مرجعی وجود ندارد و فضای مجازی بستری برای انتشار چنین قطعاتی شده است.

قلی پور در رابطه با حفظ کیفیت کاری اش در این تغییر مسیر توضیح داد: به کمیت این موضوع نمی پردازم، اما من مخاطبان خودم را دارم و خدا را شکر می کنم که روز به روز بیشتر هم می شوند. به هر حال قلی پور سبک خودش را دارد و شناخته شده است. به این صورت نخواهد بود که بخواهم بازاری فعالیت کنم.  با دوستانی همکاری می کنم که از جدید ترین تکنیک های روز استفاده می کنند. فکر می کنم از پر کار ترین خواننده های سال 95 بودم و در این سال 16 قطعه منتشر کرده ام. هر یک برای من یک تجربه بوده است. مخاطبان موسیقی حق دارند نظر خودشان را بدهند، من هم نظرات مخاطبان را می خوانم و به آن ها اهمیت می دهم. از نظراتی که به بهبود و پیشرفت کارم کمک می کند به طور حتم استفاده می کنم. انسان انتقاد پذیری هستم و اگر نقد سازنده باشد به آن گوش می کننم . بر چیزی که اشتباه است پافشاری نمی کنم. همیشه این نقد به من وارد بود که چرا با کسانی که در بازار موسیقی مطرح هستند همکاری نمی کنم. در حال حاضر این کار را انجام می دهم. با تیم خوبی همکاری دارم و نتیجه بهتری هم دریافت کردم. سعی دارم کیفیت کاری ام را حفظ کنم و آن را ارتقا دهم.

او به تاثیر موزیک ویدیو برای تک قطعه ها اشاره کرد و گفت: مشکل اساسی پخش آن است. موزیک ویدیویی که برای آن هزینه و وقت زیادی صرف می شود، بستری برای پخش آن نیست. صدا و سیما به عنوان یک رسانه ملی بخشی را به آن اختصاص نداده است و پخش موسیقی در صدا و سیما درگیر لابی است. رسانه دیگری هم برای دیده شدن موزیک ویدیو وجود ندارد. فعالیت برای کسانی که مجوز دارند و طبق  قوانین وزارت ارشاد پیش می روند، بسیار سخت تر است. موزیک ویدیو بسیار خوب است اما باید جایی هم برای ارئه آن باشد.

قلی پور درباره سال هنری 95 خود گفت: سال هنری خوبی برای من بود و به بسیاری از تجربه هایم اضافه شد. همه تلاشم را برای بهتر شدن در سال 96 می کنم. می جنگم تا حق خودم را از موسیقی کشورمان بگیرم و در جایی که حقم است بایستم. از همه کسانی هم که در این راه کمک کردند و مخاطبانی که همراهی و حمایتم کرده اند، تشکر می کنم.
به اشتراک بگذارید :


عضویت : telegram.me/joinchat/AzEeHDus0u0ht5Y_Qi2E0Q