۱۴۰۳ پنجم ارديبهشت - 01:36 ق.ظ

گفت و گوی اختصاصی نوای فارس با اهورا ایماننوآوری در مسیری آهسته و پیوسته

نوآوری در مسیری آهسته و پیوسته
نوای فارس- مهرنوش قضاوتی: اهورا ایمان از ترانه سرایان صاحب امضا کشورمان است و ترانه های ماندگار زیادی از او شنیده ایم. چند سالی است که مخاطبان موسیقی علاوه بر ترانه ها با صدای او هم آشنا شده اند. او توانسته است ثابت کند علاوه بر ترانه سرایی می تواند در زمینه خوانندگی هم بسیار موفق باشد. با انتشار ده تک قطعه مخاطبان خودش را پیدا کرده است و در مسیر خوانندگی جدی و با تدبیر پیش می رود. با او درباره ادامه ی مسیر هنری اش گفت و گو کرده ایم.

- ترانه سرای صاحب امضایی هستید و ترانه های ماندگار زیادی از شما شنیده ایم. چه شد که تصمیم گرفتید به حوزه خوانندگی هم وارد شوید؟

پیش از این که وارد حوزه ترانه سرایی شوم، ردیف آوازی را خدمت زنده یاد ایرج بسطامی کار کرده بودم. تا جایی که می دانم صدای خوش در خانواده ما موروثی است. پدربزرگم از تعزیه خوانان و مکتبداران بنام شهر بم بوده و من هم سال ها در دوران دبستان و دبیرستان قاری قرآن بوده ام و در استان هم سالیانی رتبه داشتم. قبل از این که به سمت ترانه بیایم تار و سه تار می زدم و در حوزه موسیقی سنتی فعالیت می کردم. برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد به تهران آمدم و اتفاقی با استاد زنده یاد بابک بیات آشنا شدم. ایشان به من پیشنهاد ساختن ترانه فیلم «سام و نرگس» زنده یاد  ایرج قادری را دادند. پس از انتشار این قطعه به قدری سفارش ترانه زیاد شد که من از خوانندگی بازماندم. ترانه سرایی وقتی برای خوانندگی باقی نگذاشت. حدود 4-5 سال پیش تصمیم گرفتم کاری را که هدف اصلی من در موسیقی بوده، دنبال کنم. با ملودی سازی آشنا بودم و چند ملودی برای خواننده های دیگر ساخته بودم. تصمیم گرفتم ملودی هایی برای خودم بسازم. «گله دارم» با ملودی من و تنظیم هنرمندانۀ هومن نامداری اولین قطعه ای بود که منتشر کردم. «گله دارم» به خوبی مورد استقبال قرار گرفت. از آن زمان به یک خواننده تمام وقت تبدیل شدم. برای دوستان خاص ملودی و ترانه می نویسم اما بیشتر وقتم را معطوف به خوانندگی کرده ام.

- واکنش همکاران ترانه سرا، آهنگسازان و خوانندگانی که در طی این سال ها با آن ها در ارتباط بودید، چه بود؟

از طرف دوستان خواننده ام واکنش چندانی ندیدم. دوستانی که با آن ها همکاری نداشته ام از بعضی قطعات تعریف کردند و واکنش های مثبتی داشتند. دوستان خوب آهنگساز مثل فواد حجازی و آریا عظیمی نژاد، پویا نیکپور و ترانه سراهای پیشکسوتی مثل استاد بهمنی یا استاد دبیری و بزرگوارانی که الان حضور ذهن ندارم نام همه را ذکر کنم باواکنش های محبت آمیزشان من را شرمنده کردند. برای دوستانی هم که واکنشی نداشته اند و به این ترتیب نظرشان را اعلام کردند احترام قائلم.

- تاکنون چندین تک قطعه با صدای خودتان منتشر کردید. مخاطبانی که شما را در زمینه ترانه دنبال می کردند حالا صدای شما را به عنوان خواننده می شنیدند. قطعات تان به اندازه ترانه های تان مورد استقبال قرار گرفت؟

زمانی که شروع به ترانه سرایی کردم، تعداد خوانندگان به اندازه الان نبود. اگر من همان زمان آلبومی منتشر می کردم صدایم به خوبی شنیده می شد. امروز، روزانه بی شمار قطعه منتشر می شود و رقابت بسیار سخت است. صدای خوانندگان اکثرا شبیه به هم اما در جذب مخاطب متفاوت است. علیرغم همین شباهت های بسیارخوانندگان قوی، متوسط وضعیف داریم. مخاطبان از میان طیف گسترده ای از قطعات، قطعه ای را انتخاب می کنند که عمدتا تصورشان این است که خودشان انتخاب کرده اند ولی من نقش اسپانسرها، حمایت های مجازی و اکثرا فیک را نمیتوانم نبینم. با وجود این همه طرفدار فیک و گرمای بازار خواننده های سرمایه محور من حق می دهم به مخاطب که به قدری که در زمینه ترانه من را شنیده است، هنوز فرصت شنیدن صدای من را پیدا نکرده باشد. اما خدا را شکر از اولین قطعه ای که منتشر شده یعنی «گله دارم» تا الان که دهمین قطعه منتشر شده است، توانسته ام مخاطبان ثابتی پیدا کنم. مخاطبانی که قطعات من را دوست دارند، می شنوند و دنبال می کنند. شاید تعداد مخاطبان ترانه با مخاطبان صدای من برابر نباشد ولی به میزان زیادی توانسته ام این دو گروه را به یکدیگر نزدیک کنم. تعداد زیادی از مخاطبان ترانه های من، مخاطب قطعاتم هم هستند. مخاطبانی که دوستشان دارم و برای علائق و سلیقه شان به شدت احترام قائلم.

- فکر می کنید برای بیشتر شنیده شدن در میان خوانندگانی که چندین سال است فعالیت می کنند و مخاطبان شان طیف وسیعی را تشکیل می دهند، چه باید بکنید؟

من هم از دیروز وارد این رقابت نشده ام و چند سال است که در این راه از جان مایه گذاشته ام. اما از این گذشته، راهی که یک سری از دوستان در پیش گرفته اند این است که مخاطبان یکدیگر را تحت تاثیر قرار بدهند. من از همان ابتدا با این ایده آمده ام که مخاطب خودم را داشته باشم. مخاطبی که به دنبال موسیقی  با ساختار درست و کلام صحیح است. مخاطبی که به دنبال قطعه ای است که اصول خوانندگی، ترانه سرایی، آهنگسازی در آن رعایت شده باشد بیشتر از این که به دنبال مولفه های تین-ایج  و اصطلاحا دبس و دوبس موسیقی باشد. مخاطبی که به دنبال مولفه های عمیق تری از فرهنگ موسیقی ماست. من این مخاطبان را هدف قرار داده ام. تا کنون هم توانسته ام بخشی ازمخاطبان خودم را پیدا کنم. به طور قطع این مخاطبان واکنش قوی تری به ضعف تالیف من نسبت به دیگر دوستان نشان خواهند داد. شاید ضعف تالیف ترانه یا ملودی یا حتی صدای ضعیف دیگر دوستان را بپذیرند اما از من چنین چیزی را نخواهند پذیرفت. ترانه های منتشر شدۀ من گروهی از مخاطب را ایجاد کرده که به دنبال کار عمیق و پر محتوا است. البته من سعی می کنم جذابیت های موسیقیایی را لحاظ کنم و همه جنبه های موسیقیایی قطعه خوب باشد، از ترانه گرفته تا تنظیم و اجرا. در زمینه  تنظیم دوستان خوبی نظیر هومن نامداری، امیر جمال فرد، پدرام کشتکار، میثم مروستی، بامداد بیات و آرش حسینی با من همکاری کرده اند. این می تواند خط مشی من را نشان دهد که صرفا به ترانه خوب بسنده نکردم و به دنبال ساز، تنظیم و موسیقی خوب هم بوده ام.

- اعتقاد دارید موسیقی خوب می تواند مخاطب خودش را پیدا کند. موسیقی تان را در کجای این مسیر می بینید؟ برای ارتقا سطح شنیداری مخاطبان تان چه برنامه ای دارید؟

سعی می کنم همان طور که در حوزه ترانه سرایی از روی دست کسی ننوشته ام، در خوانندگی هم به این نقطه و جایگاه برسم. صدا، ملودی و دیدگاه شخصی خودم را داشته باشم. مخاطب بی آن که اسم من باشد، بشناسد که کار چه کسی ست. نمی خواهم دیگر دوستان را متهم کنم که کار درست، عمیق و پر محتوا نمی خوانند. اما می خواهم کمی طیف خوانندگان محتوا محور را گسترش بدهم. به نظرم اگر این اتفاق بیفتد،اتفاق بزرگی است. اگر دایره مخاطبانی را که به دنبال موسیقی پاپ برمبنای هویت ملی مان هستند، کمی گسترش بدهم به هدف خودم رسیده ام. کمی از ملودی های ترکی مآب، عربی مآب، یونانی مآب،... دور شویم. اگر فارغ از تعداد مخاطبان به ارزش های ملی موسیقی پاپ مان بیافزاییم، اتفاق خوبی رخ داده است. حال چه این اتفاق توسط من شکل بگیرد، چه توسط دیگر دوستان خواننده.

- پس کیفیت و محتوایی که سطح مخاطبان را ارتقا بدهد برای تان از تعداد مخاطبان تان مهم تر است؟   

امیدوارم به کسی برنخورد اما امروزه چند نفر را در موسیقی پاپ مان می شناسیم که آبرویی به موسیقی پاپ بخشیده باشند؟ چند نفر را می شناسید که آلبومشان قدمی رو به جلو در موسیقی مردمی باشد؟ آلبومی که ضمن مفرح و جوان پسند بودن گوشه چشمی هم به اصالت و فرهنگ و زبان ایرانی داشته باشد و یا حداقل اگر قدمی برنمی دارد ضربه ای هم نزند. من با کمال اطمینان می توانم بگویم در میان آلبوم های پاپ ده سال اخیر کمتر آلبومی را سراغ می توان گرفت که حداقل به زبان فارسی لطمه نزده باشد. یعنی آلبومی که حداقل سلامت زبان را رعایت کرده باشد، نداریم! من به شخصه در این گستره سعی میکنم با در نظر گرفتن این اصول و به کار گرفتن جذابیت هایی که حضورشان به هر کاری می افزاید، مخاطب را جذب کنم. به عنوان مثال ویدیو کلیپ در این زمینه برای همه ی دوستان خواننده بسیار عامل مهمی بوده و برای من هم همین طور بوده است. تلاش می کنم با رعایت استاندارد های تصویری، ضبط، میکس و مستر، تنظیم و ساز بندی برآمده از متن و محتوای شخصی کارهایم مخاطب روز موسیقی را داشته باشم. نمی توانم بگویم تعداد مخاطب برای من مهم نیست، بسیارهم مهم است. اما محتوا و اصالت و سلامت کلام و موسیقی را فدای مخاطب بیشتر نمی کنم. تصور می کنم در این گستره وسیع آن قدر مخاطب موسیقی با گوش سالم داریم که به دنبال گسترش ذائقه و سلیقه اش باشد.

- تیتراژ سریال «سر به راه» را خواندید. بسیاری از خوانندگان تیتراژ خوانی را در شنیده شدن بسیار موثر می دانند. خواندن این تیتراژ چه تاثیری در روند کاری شما داشت؟

من را متوجه کرد که تیتراژ خوانی ساز و کار مناسب خودش را دارد. حتی اگر به عنوان یک خواننده مولف وارد حیطه تیتراژ شوید اگر رانت وجود نداشته باشد، آن چه باید نصیب یک خواننده شود، نمی شود. تیتراژ خوانی ساز و کار خودش را دارد. این ترانۀ تیتراژ که متناسب با ایام فاطمیه بود، در چهار شب ابتدایی عید نوروز با صدای من پخش شد. قرار بود قطعه دیگری که ساخته بودم در ده شب بعدی پخش شود و حتی کد پخش هم گرفت اما به قدری فشارها برای ورود خواننده ای دیگر به مدیر شبکه، تهیه کننده،... زیاد بود که دوستان عذرخواهی کردند و قطعه دیگری پخش شد. در این حوزه بدون پشتوانه های خاص حرکت کردن کار سختی است.از این به بعد هم اگر پیشنهادی شود و تلویزیون مایل باشد، صدای من روی تیتراژی باشد باعث خوشحالی و افتخار من است، اما به شخصه حاضر به لابی کردن و استفاده از امتیاز خاص نیستم.

- پس اعتقاد دارید که در بعضی قسمت های موسیقی ما مافیا وجود دارد؟

بله. مافیا به چند شکل است. به بعضی شان نمیتوان دقیقا مافیا گفت مثل جمعی که دوست محور است و رفیق بازی بر هنر و تخصص و هر چیز دیگر ارجح است. خواننده دوست دارد با فلان ترانه سرا، تنظیم کننده و آهنگساز کار کند. در ابتدا شکل یک گروه دوستانه را دارد ولی زمانی که کار خوبی را پس می زنند، تا حدی شکل یک مافیا به خودش می گیرد. حاضر نیستند ترانه ی ترانه سرایی دیگر، صدای خواننده ای دیگر یا حتی نوازنده ای دیگر را وارد گروه کنند. با این وجود که شکل دسته بندی به خود می گیرد اما باز به نحوی قابل توجیه است. چون در آن به لحاظ مالی  داد و ستدی صورت نمی گیرد، اگر کار پسندیده ای نباشد قابل سرزنش هم نیست چون رفاقت خودش ارزش است. یک نوع مافیا هم هست که بر پایه رانت ایجاد می شود. به هر حال موسیقی ما هم برای خودش آقا زاده دارد. وابستگی های خونی و اقتصادی و سیاسی به نفع شخصی که به نظر می آید بر علیه کسی نیست، نقش ایفا میکنند. اما مشخصا افراد صاحب استعداد، بدون پارتی و اصطلاحا بی کس را نشانه گرفته است. در نوع بسیار زشت این مافیای موسیقی پولی رد و بدل می شود تا خواننده ای تیتراژی بخواند. این نه تنها در اصول اخلاقی، انسانی و حتی هنری پسندیده نیست،بلکه بسیار هم خلاف اخلاق و عرف است. اما متاسفانه این اتفاق می افتد. گاهی هم رانت قدرت است. تهیه کننده و کارگردان امتیازی را می دهند و انتظار دارند جایی دیگر امتیازی دریافت کنند. این ها هم نوعی رانت است. ممکن است مسائل مالی در آن وجو د نداشته باشد، اما در نهایت به داد و ستد مالی کشیده می شود. به یقین مافیا در موسیقی ما وجود دارد اما تصور نمی کنم این ماجرا به قدری توانا باشد که بتواند یک خواننده را بدون هیچ استعدادی سوپراستار کند و مانع دیده شدن خواننده ای با توانایی ها و صدای خوب شود. مافیا نمی تواند برای همیشه مانع از درخشش استعدادی انکار نشدنی بشود. خورشید برای همیشه پشت ابر نمی ماند، اما خورشید بودن و خورشیدوار درخشیدن هم جوهر و جانی میخواهد که هر کسی ندارد.

- کی تصمیم دارید آلبومی منتشر کنید؟

زمان انتشار آلبوم بستگی به نظر تهیه کننده محترم جناب رجب پور مدیر محترم شرکت ترانه شرقی دارد که از چندی پیش مدیریت فعالیت ها و برنامه های بنده را بر عهده گرفته اند و در این زمینه با هم به توافق رسیده ایم. تک قطعه هایی که برای قبل از انتشار آلبوم در نظر گرفته شده، باید به طور کامل آماده و منتشر شوند. تصمیم گیرنده اصلی در این زمینه تنها من نیستم و نظر جناب رجب پور که تکنیسین این عرصه اند هم بسیار مهم است. اگر بتوانیم تک قطعه هایی را که برای انتشار در نظر داریم به موقع منتشر کنیم، شاید تا پایان امسال آلبوم منتشر شود.

- آلبوم تان چه ویژگی هایی خواهد داشت؟ ترانه های آن را خودتان می سرایید؟

تا الان تمام شعر و ملودی ها از خودم بوده است. در زمینه تنظیم از دوستان دیگر کمک گرفتم. امیدوارم کار خوبی منتشر شود. تمام شعر و ملودی ها را در پیوستگی با یکدیگر نوشته ام و سعی کرده ام حلقه ارتباطی شعر و موسیقی قطعات حفظ شود. در زمینه تنظیم هر کدام از دوستان به سلیقه و سبک خود شان اما با در نظر گرفتن شاخص های ترانه ای و ملودیک قطعات عمل کرده اند.

- فکر نمی کنید این روند پس از مدتی کارتان را دچار تکرار کند؟

نخست این که در دراز مدت اصراری به خواندن صرفا آثار خودم ندارم و از طرف دیگر برای این که یکنواختی در آثار ایجاد نشود از موزیسین هایی با لحن ها و سبک های مختلف در نقش تنظیم کننده استفاده کرده ام. به هیچ وجه نمی شود سبک تنظیم افراد مختلف را در این آلبوم با هم مقایسه کرد. هر کدام از آن ها خاص هستند و در سبک خود بهترین. در این ده قطعه منتشر شده یکنواختی به چشم نمی خورد و در آلبوم هم این مشکل را نخواهیم داشت. در ادامه و در تولید قطعات بعدی هم از سبک های مختلف و تنظیم های به روز استفاده می کنم. ضمن این که همه ی این آثار یک نقطه اشتراک دارند. در همه آن ها مشخص است که در پشت آن، یک آرتیست ایرانی که هویت اش را ترانۀ نوین و آمیزه ای از موسیقی ردیف و فولک و پاپ کلاسیک وپاپ ایرانی  با طعم و مزه ای از موسیقی شرقی تشکیل داده، قرار دارد. همان قدر که در تنظیم از موسیقی به روز دنیا استفاده کرده از موسیقی کشورمان هم بهره برده است. من تصور می کنم چنین آلبومی کمتر در موسیقی پاپ ما منتشر شده است. آلبوم هایی که امروز منتشر می شوند یا تنظیم محور هستند یا خواننده محور. کمتر به چشم می خورد آلبومی شعر و ملودی محور باشد و در تنظیم هم سعی شده باشد شاخه های مختلفی از تنظیم مد نظر قرار بگیرد. به نظرمن آلبومی که منتشر می کنم از نظر ساز بندی و موسیقی هم، آلبومی جذاب خواهد بود.

- فکر می کنید با نوپردازی خودتان در شعر و موسیقی و با تنظیم های مختلف تکمیل کننده این روند اثری نو و بدیع وارد بازار موسیقی می کنید، بازخورد خوبی می گیرید و طیف وسیعی از مخاطب به سمت شما سوق پیدا می کند؟

من فکر می کنم برای مخاطب موسیقی ما جذاب باشد که ترانۀ غنی فارسی را در قالب ملودی ای امروزی و در لباس تنظیم به روز دنیا ببیند. آلبوم هایی که در بازار ما تولید می شوند هر کدام از یک طرف بام افتاده اند. تنظیم، میکس و... خوب است و به استاندارد های جهانی نزدیک شده، ولی شعر و متن و ملودی رها شده است. آلبومی که شعر و محتوا را لحاظ کرده باشد و تنظیم های روز و همه پسند هم داشته باشد، خیلی کم منتشر می شود. من سعی کرده ام حد وسط را نگه دارم و در عین حفظ محتوا و فرهنگ شعر و ترانۀ نوین فارسی، از موسیقی روز دنیا جدا نباشم.

- تک قطعه ای در دست انتشار دارید؟

بله. پیش از انتشار آلبوم 4-5 قطعه جدید را منتشر خواهیم کرد. طبق ترتیبی که با آقای رجب پور، در نظر گرفته ایم، منتشر شان می کنیم.

- پس از انتشار آلبوم برنامه کنسرت های تان به چه صورت خواهد بود با توجه به این که تا الان چند اجرا زنده هم داشته اید.

خدا را شکر از اجرا های زنده بازخورد های خیلی خوبی گرفته ام. پیشنهاد اجرا در شهر های مختلف را داشته ام، اما تصمیم گیری در این رابطه را به تهیه کننده محترم واگذار کرده ام. ترجیح می دهیم پس از انتشار آلبوم با ارائه یک رپرتوآر خوب به مخاطبان  بگوییم که چه قطعاتی را در کنسرت خواهند شنید، تا برای کنسرت آماده باشند. با این که انتشار آلبوم به صورت سی دی توجیه اقتصادی ندارد و بیشتر ویترین یک خواننده است، اما باید شایستگی و جذابیت کافی را داشته باشد تا مخاطب بخواهد بلیت کنسرت را تهیه کند. اگر اتفاق خوبی که برای تک قطعات و آلبوم در نظر داریم بیفتد به صلاح دید جناب رجب پور، به فاصله کمی بعد از آن کنسرت ها را آغاز می کنیم.

- امروزه شاهد رو آوردن سیل عظیمی از آهنگسازان، تنظیم کنندگان، بعضا ترانه سرایان به حوزه خوانندگی هستیم. صرف نظر از این که تعدادی از آن ها استعداد کافی برای موفقیت در این زمینه را هم دارند، فکر می کنید علت این روآوری چیست؟

استعداد شان را به محک می گذارند. با تک قطعه امتحان می کنند تا ببیند آیا می توانند مخاطب کافی را برای انتشار آلبوم و کنسرت داشته باشند یا نه؟ در ذات خود اتفاق بدی نیست، به شرط این که همان قدری که آن آهنگساز یا تنظیم کننده آهنگساز و تنظیم کننده خوبی است، خواننده خوبی هم باشد. باید حداقل هایی را برای ورود داشته باشد. اگر با صدایی نامناسب وارد شود خوانندگی، حوزه فعالیت اولیه اش را هم تحت الشعاع قرار می دهد. اگر آهنگساز، ترانه سرا، تنظیم کننده،... قطعه ضعیفی تولید کند و از نظر صدا نتواند با خوانندگان خوب حاضر رقابت کند، پس از انتشار چند تک قطعه خودش متوجه می شود که باید خوانندگی را رها کند. متوجه می شود که به حرفه اصلی خودش که برای آن زحمت های زیادی کشیده، لطمه وارد می شود. غربال گر مخاطبان هستند و خوشبختانه منصفانه غربالگری می کنند. این غربالگری اجازه نمی دهد صدایی که خوب نیست بماند.اگر هم بماند چند روزیست و نهایتا چند سالی، بعد در آرشیوهای کاغذی و صوتی باید سراغش را گرفت نه در ذهن و زبان مردم. درست است که موسیقی پاپ یک مجموعه از ترانه، ملودی و تنطیم و مولفه های مهم دیگر است اما مهم ترین رکن خوانندگی صدا ست. صدایی که خوب نباشد حتی اگر با ملودی، ترانه و... خوب همراه شود، اقبال عمومی را بدست نمی آورد.

- وضیعیت امروز ترانه موسیقی کشورمان چطور است؟

 از لحاظ کمی بسیار رو به گسترش است اما به لحاظ کیفی آن طور که متناسب با شان شعر و موسیقی فارسی باشد، گسترش پیدا نکرده است. گسترش کمی نباید باعث شود ما برداشت کنیم ترانه ما رو به پیشرفت است. از نظر کیفی آن طور که شاید و باید پیش نمی رود. باید اتفاقات بهتری بیفتد و ترانه های بهتر، عمیق تر و سالم تری شنیده شود. باید ترانه سرایان ما به ادبیات توجه بیشتری نشان دهند و خوانندگان به کیفیت و درجه ادبیات ترانه توجه کنند.

- قطعه ای جدید (با صدای خوانندگان دیگر) با ترانه شما خواهیم شنید؟

با دوستان جوانی همکاری داشته ام. دو قطعه هم در دست انتشار است. اما با خوانندگان صاحب نامی که قبلا با ایشان کار کرده ام به این زودی همکاری نخواهم نداشت. تصور می کنم که آن ها به زمان بیشتری نیاز دارند تا موضوع خواندن من را هضم کنند و من هم برای فراموش کردن مسائل نه چندان خوبی که در مسیر همکاری اتفاق افتاده به زمان احتیاج دارم. اگر از طرف این دوستان قدمی برای اصلاح اشتباهات برداشته شود، همکاری خواهیم داشت. وگر نه هر کس مسیر خودش را طی می کند.

- کلام آخر...

نکاتی در مسیر هنری برایم مهم است. سعی داشته ام قواعدی را که برای خودم مسلم است، زیر پا نگذارم. نه در ترانه سرایی و نه در خوانندگی. حتی اگر باعث شود از قافله عقب بیفتم، رانت خوری نکرده ام و به فکر جهشی طی کردن درجات هنری هم نیستم که با رانت این و آن پله های موفقیت را دو تا دو تا طی کنم. خوش حال هستم که مردم این را می بینند و مخاطبانم به آن توجه می کنند. خوشحال هستم که مخاطبانی دارم که درکم می کنند. درک می کنند اهورا ایمان آهسته و پیوسته حرکت میکند و اصول اخلاقی و هنری را زیر پا نمی گذارد تا یک شبه به شهرت برسد. ممنونم از دوستان خوبی که من را در این مسیر همراهی می کنند، به خصوص تهیه کننده و دوست ارجمندم جناب آقای رجب پور. حمایت های ایشان کار من را در این چند وقت بسیار راحت تر کرده  و افق روشن تری برای من به وجود آورده است. از هوادارنم هم مخلصانه متشکرم و همچنین از سایت و رسانۀ شما که برای رشد موسیقی قلم می زنید.
 منبع : اختصاصی نوای فارس
به اشتراک بگذارید :


عضویت : telegram.me/joinchat/AzEeHDus0u0ht5Y_Qi2E0Q