۱۴۰۳ ششم ارديبهشت - 12:00 ق.ظ

اجرای «کلون زمان» در جشنواره موسیقی کلاسیک ایرانی

اجرای «کلون زمان» در جشنواره موسیقی کلاسیک ایرانی
نوای فارس: گروه موسیقی « کلون زمان» به سرپرستی حمید قنبری دوشنبه 24 آذرماه در اولین جشنواره موسیقی کلاسیک ایرانی به اجرا می پردازد.
به گزارش روابط عمومی گروه ، حمید قنبری سرپرست گروه کوبه ای «کلون زمان» درباره اجرا در این جشنواره گفت:به دنبال دعوت برگزار کنندگان از گروهمان جهت اجرا در جشنواره و  پس از صحبتهای آغازين و هماهنگی های لازم، طبق جدول برنامه ریزی شده با گروه  در روز دوشنبه ٢٢آذر، ساعت  ١٧ در تالار رودکی به روي صحنه خواهیم رفت.

وی ادامه داد: اين جشنواره داراي دو بخش اصلي و جنبي است كه گروه ما در بخش اصلي به اجراي برنامه خواهد پرداخت.

این نوازنده سازهای کوبه ای در خصوص رپرتوار اجرایی در این جشنواره اظهار داشت: آنچه که دراین جشنواره اجرا خواهیم کرد شامل قطعاتِ صرفا کوبه ای است که به تازگی برای سازهای کوبه ای ایرانی طراحی و تنظیم شده. همچنين قطعاتی را به همراهی ساز سنتور انتخابی از آلبوم "در دام ریتم" که چندي پيش توسط انتشارات راوی روانه بازار موسيقي گرديده)، را نیز خواهیم نواخت.
قنبری در خصوص تاثیر برگزاری چنین جشنواره هایی درطول سال در جهت معرفی موسیقی جدی گفت:جشنواره ها در کشورهای مختلف جهان برای تبادل فرهنگ ها، گفتگو و آشنایی هنرمندان با یکدیگر و رساندن پیام دوستی و همدلی به اجرا در می آیند. این گردهمایی ها با هر عنوان و شکلی که صورت پذیرد ارزشمند و قابل تقدیر است وما نیز به بهانه هاي گوناگون نیازمند چنین نشستهایی هستيم.

سرپرست گروه موسیقی کلون زمان ادامه داد: با توجه به تنوع نوع نگاههايي كه به مقوله هنر در سرزمين ما وجود دارد، قطعاً جشنواره موسیقی فجر به تنهايي پاسخگوي تمام سلايق و همچنين عرصه اي كافي براي ارائه انواع موسيقي هاي موجود در سرزمين ما نخواهد بود. شايد بهتر باشد جشنواره هايي به صورت فصلي برگزار شود تا از حساسيت و تراكمِ حضور گروه ها در جشنواره فجر كه تنها فرصتِ سالانه براي همه فعالان اين عرصه است، كاسته شود.پس بي شك، تلاش برای تکرار  و تداوم چنین طرح ها و ایده هایي،وظیفه ی همه ماست و با اشتیاق فراوان از این گونه فعالیتها استقبال خواهیم کرد.

گروه موسیقی «کلون زمان» جمعی دوستانه برای تمرین و تداوم بخشیدن به تجربیات گذشته در زمینه ریتــــم و یافتن زاویه نگاهی متفاوت به قابلیت‌های سازهای کــوبه‌ای ایـــرانی است که تا کنون کنسرتهایی را برگزار و آلبوم هایی چون «در دام ریتم» و «پرهاي زمزه »را به كمك انتشارات راوي منتشر كرده است.
گروه موسیقی کلون زمان را که دوشنبه 22 آذرماه ساعت 17 در تالار رودکی به روی صحنه می رود ، هنرمندانی چون ستار خطابي، حسام عظيمي، ميلاد قريشي، حمید قنبری :نوازندگان سازهاي كوبه اي و نوید توسلی نوازنده سنتور(به عنوان نوازنده مهمان) تشکیل می دهد
به اشتراک بگذارید :


عضویت : telegram.me/joinchat/AzEeHDus0u0ht5Y_Qi2E0Q