۱۴۰۳ هفتم ارديبهشت - 03:29 ق.ظ

با استقبال مخاطبان از شب شنبه ها؛اشکان خطیبی قلم خود را در پردیس چهارسو به حرکت دراورد

اشکان خطیبی قلم خود را در پردیس چهارسو به حرکت دراورد
نوای فارس-سجاد مالمیر: دومین کنسرت رسمی اشکان خطیبی به عنوان خواننده در تاریخ چهارشنبه 24 آذرماه طی دو سانس 18:30 و 22 در قالب پروژه «قلم را بچرخان» در پردیس سینمایی چارسو برگزار شد که در آن اشکان خطیبی به همراه ارکستر نوازندگان خود چند قطعه محبوب موسیقی راک را اجرا کرد.


کنسرت موسیقی «قلم را بچرخان» Rock the Pen با خوش‌آمدگویی اشکان خطیبی خواننده ارکستر اجراکننده این کنسرت در پردیس سینمایی چارسو آغاز شد. قطعه مشهور فیلم «یک زندگی کوچک، یک عشق کوچک» با هنرمندی الویس پرسلی اولین اثری بود که در این کنسرت اجرا شد. در اجرای این اثر موسیقی نیما رمضان به عنوان نوازنده گیتار الکتریک و بردیا امیری به عنوان درامر، نقش پررنگی داشتند و با همنوازی یکدیگر اینترو قطعه موسیقی A little less conversation را نواختند. سپس اشکان خطیبی در میان تشویق تماشاگران با تسلط بالا به اجرای این اثر موسیقی R&B پرداخت تا پس از آن نوبت به اجرای اثر زیبای گروه موسیقی راک رولینگ استونز به نام Miss You برسد. این قطعه موسیقی در حال و هوای دیسکو ساخته شده که نسخه ارجینال آن در دهه 70 میلادی سر و صدای فراوانی به پا کرد. اجرای این اثر احساسی با سازنوازی بردیا امیری و آرش سعیدی نوازنده گیتار بیس همراه بود.

سومین قطعه‌ای که در کنسرت چهارشنبه‌ شب اجرا شد، اجرای اثری زیبا از پرطرفدارترین گروه موسیقی راک دنیا در ایران یعنی گروه پینک فلوید بود. این قطعه Young Lust از مجموعه قطعات موسیقی فیلم دیوار بود که در سال 1979 منتشر شد و به یکی از پرفروش‌ترین آلبوم‌های موسیقی تاریخ تبدیل شد. Young Lust گرچه محبوبیت قطعات In the Flesh?، Mother، Hey You و Comfortably Numb از آلبوم دیوار را ندارد ولی آن‌قدر محبوب بود که علاقه‌مندان به راجر واترز، دیوید گیلمور و موسیقی راک آن را همراه با اشکان خطیبی در پردیس چارسو فریاد بزنند. پس از این قطعه به ترتیب آثار Baby Did A Bad Bad Thing Lyrics و Satisfaction از کریس آیزاک آمریکایی و گروه موسیقی رولینگ استونز اجرا شدند.

بخش دیگر کنسرت «قلم را بچرخان» با اجرای قطعه‌ Come Together از گروه بریتانیایی بیتلز آغاز شد و اشکان خطیبی این‌بار صدای خواننده افسانه‌ای این گروه یعنی جان لنون شد. این اثر موسیقی در سبک بلوز راک تنظیم شده و گیتار و درامز از سازهای اصلی آن هستند. در ادامه ارکستر اشکان خطیبی یکی از ماندگارترین قطعات گروه موسیقی کویین به نامWe Will Rock You  را نواخت که تا کنون چند نسخه فارسی نیز از آن کاور شده است. این قطعه موسیقی که نسخه ارجینال آن را فردی مرکوری فقید خوانده، در اکثر رتبه‌بندی‌های قطعات تاریخ موسیقی جزو برترین آثار است و در ایران هم طرفداران زیادی دارد، از این رو اجرای آن توسط اشکان خطیبی با استقبال ویژه‌ای در پردیس سینمایی چارسو همراه شد.

کنسرت موسیقی اشکان خطیبی در ادامه با اجرای قطعه موسیقی Have a Cigar از گروه پراگرسیو راک پینک فلوید و اجرای اثر Break On Through گروه موسیقی آمریکایی The Doors در سبک هارد راک همراه شد تا مقدمات اجرای آخرین قطعه این کنسرت فراهم شود. در پایان این کنسرت نیز گذری بر یکی از آثار مرد سیاه‌پوش موسیقی آمریکا زده شد و قطعه فولک God's Gonna Cut You Down از جانی کش توسط اشکان خطیبی و ارکسترش اجرا شد تا پایانی دل‌پذیر باشد بر شبی که پردیس سینمایی چارسو رنگ و بوی متفاوتی از هنر را به خود گرفته بود.

در این کنسرت نيما رمضان (گیتار الکتریک)، آرش سعيدی (گیتار بیس)، برديا اميری (درامز)، اشكان آبرون (کیبورد)، سروش عدل (گیتار الکتریک و آکوستیک) به عنوان نوازندگان ارکستر خطیبی به هنرنمایی پرداختند و یک طراح ديجيتال پينتينگ نیز به نام سهيل دانش اشراقی با تصویرگری‌هایش در جهت افزایش تأثیرگذاری موسیقی بر روی مخاطبان کوشید.

از نکات ویژه کنسرت اشکان خطیبی، میزان مشارکت تماشاگران در سالن چارسو بود. با آن‌که خوانندگان برتر تاریخ موسیقی راک هیچ‌گاه امکان برگزاری کنسرت در ایران را پیدا نکرده و مردم ایران از شنیدن آثار آن‌ها در سالن‌های کنسرت تهران محروم بوده‌اند ولی همخوانی و همراهی تماشاگران حاضر در سالن چارسو نشان داد که مخاطبان ایرانی همواره قطعات محبوب موسیقی راک در دهه‌های 70،60 و 80 میلادی را دنبال کرده و توانایی همخوانی آن را هم دارند.

پروژه کنسرت‌های Rock the Pen هفته گذشته با اجرای ارکستر اشکان خطیبی در سالن مستقل تهران در قالب برنامه «شب شنبه‌های حافظ» برگزار شد و به علت استقبال فراوان در چهارشنبه شب طی دو اجرا به پردیس سینمایی چارسو رسید. با توجه به علاقه‌مندی مخاطبان موسیقی به قطعات ماندگار تاریخ موسیقی راک و همچنین محبوبیت و توانایی بالای اشکان خطیبی و ارکسترش در اجرای این قطعات، امکان دارد این پروژه در آینده نیز تداوم بیابد.

عکس های سارا گران نظر از این کنسرت را در ادامه ببینید:
به اشتراک بگذارید :


عضویت : telegram.me/joinchat/AzEeHDus0u0ht5Y_Qi2E0Q