۱۴۰۳ چهارم ارديبهشت - 08:55 ب.ظ

با همراهی گروه موسیقی «ژوان» در برج آزادی؛کنسرت علی‌رضا قرایی‌منش به صورت «آنپلاگد» برگزار شد

کنسرت علی‌رضا قرایی‌منش به صورت «آنپلاگد» برگزار شد
نوای فارس - سجاد مالمیر: نخستین کنسرت «آنپلاگد» علی‌رضا قرایی‌منش در تاریخ دوم دی‌ماه با اجرای قطعاتی از آلبوم «یه حالی دارم این روزها» و چند تک آهنگ این خواننده به همراهی گروه «ژوان» و به تهیه‌کنندگی یاشار درفشه در مجموعه فرهنگی برج آزادی برگزار شد.

در این کنسرت که قرایی‌منش وظیفه خوانندگی، آهنگساز و رهبری ارکستر «ژوان» را برعهده داشت، آثار بهت قول میدم، احساس، یه حالی دارم این روزا، چقدر از دور زیبایی و... را از میان قطعات آلبوم «یه حالی دارم این روزا» اجرا کرد که در این بین اثر ریتمیک «احساس» با واکنش‌های جالبی از سوی مخاطبانش مواجه شد و فضای رمانتیک اثر «یه حالی دارم این روزا» نیز برج آزادی را غرق در سکوت کرد. این قطعه احساسی را نوازندگان ویولن و یاسر ساکی‌مهر نوازنده کیبورد نواختند که در پایان اجرای اثر به همراه خواننده ارکستر مورد تشویق قرار گرفتند.

همچنین قرایی‌منش در این کنسرت قطعات خاطره‌انگیز گروه ژوان نظیر دختر بهار، ستاره جون، سایه و راه دریا را همراه با چند تک آهنگ جدید خود به نام‌های امید دارم، تب تو، نیستی ببینی و... اجرا کرد.

اعضای ارکستر ژوان برای اجرای این کنسرت موسیقی عبارت بودند از: هومن غفاری (درامز)، بابک آخوندی (گیتار الکتریک)، حامد حمیدزاده (گیتار باس)، یاسر ساکی‌مهر (کیبورد)، علی‌رضا میرآقا (کاخن)، فرهاد باغشى (کیبورد)، مجيد حيدرى (گیتار آکوستیک)، بنيامين بيانى (ساکسیفون)، آرش جامع (مایستر زهی - ویولن)، دانيال جوراب‌چى، نويد شعبان‌زاده، سارا بيرم زادگان، يگانه حسينى‌نيا و امين عطايى (ویولن)، بهرنگ معتمدى (ویولن‌سل)، پگاه عبدالله‌زاده و پژمان اختيارى (ویولا)، سمیرا ملک، مریم کی احمدی و علی مرادی (همخوان).

نکته عجیب در مورد لیست سازبندی‌های این ارکستر وجود چند ساز برقی از جمله گیتار الکتریک و کیبورد است. در واقع قرایی‌منش در حالی عنوان کنسرتش را آنپلاگد گذاشته که همچنان نظیر کنسرت‌های دیگرش از سازی چون گیتار الکتریک استفاده کرده و در مورد تعریف کنسرت آنپلاگد شبهاتی ایجاد کرده است.

در تعریف کنسرت آنپلاگد چنین آمده است:« در موسیقی‌شناسی شکلی از اجرای موسیقی است که به‌وسیله‌ی‌ سازهای آکوستیک نواخته می‌شود. از مشخصات این نوع اجرا جایگزین‌کردن سازهای آکوستیک به‌جای گونه‌ی الکتریکی‌شان است. به‌عنوان مثال به‌جای ساز کیبورد، پیانو وجود دارد.» این تعریف در حالی در مورد کنسرت آنپلاگد مطرح شده که قرایی‌منش در نشست خبری کنسرتش، تعریف خودش را از کنسرت آنپلاگد، کنسرتی عنوان کرد که در آن از لپ‌تاپ استفاده نمی‌شود و همه قطعات آن به صورت زنده بر روی صحنه ضبط می‌شود.

با توجه به تعریف قرایی‌منش از کنسرت آنپلاگد، بنابراین می‌توان اکثریت کنسرت‌های موسیقی در سطح ایران و جهان را کنسرت آنپلاگد معرفی کرد چرا که معمولاً خواننده‌های معروف ایران و جهان، در کنسرت‌های‌شان از لپ‌تاپ استفاده نمی‌کنند و تمامی سازها را به صورت زنده بر روی صحنه می‌نوازند، حال این سازها می‌تواند آکوستیک یا غیر آکوستیک باشند. در واقع در کنسرت‌های بین‌المللی مادامی‌که از سازهای برقی نظیر گیتار الکتریک یا سینتی‌سایزرها استفاده نمی‌شود و تمامی صداهایی که بر روی صحنه به صورت آکوستیک و بدون اتصال به الکتریسیته اجرا می‌شوند، عنوان آنپلاگد به کنسرت‌ها داده می‌شود.

به هر صورت با احتساب کنسرت آنپلاگد علی‌رضا قرایی‌منش، این کنسرت دومین کنسرت آنپلاگدی است که در برج آزادی برگزار شد. پیش‌تر نیز در تاریخ 28 شهریور ماه سال گذشته، سیروان خسروی با اجرای چند قطعه خود در سالن اصلی برج آزادی، نخستین کنسرت آنپلاگد را در ایران ضبط کرده و در پاییز سال جاری به صورت تصویری و صوتی به انتشار رساند.

عکس های شیرین رسام از این کنسرت را در ادامه ببینید:
برای دیدن سایز اصلی روی عکس ها کلیک کنید
به اشتراک بگذارید :


عضویت : telegram.me/joinchat/AzEeHDus0u0ht5Y_Qi2E0Q