۱۴۰۳ ششم ارديبهشت - 06:28 ب.ظ

گزارش نوای فارس از نشست خبری ارکستر «چکاوک»رضا شایسته: هیچ حمایتی از بدنه ارکستر «چکاوک» صورت نگرفته است

رضا شایسته: هیچ حمایتی از بدنه ارکستر «چکاوک» صورت نگرفته است
نوای فارس - مینا آتشی: نشست خبری ارکستر "چکاوک" به مدیریت رضا شایسته صبح روز یکشنبه 5 دی ماه در تالار وحدت برگزار شد.

رضا شایسته سرپرست ارکستر در ابتدای این نشست خبری گفت: در کنسرت پیش‌رو که روزهای دهم و یازدهم دی ماه در تالار وحدت تهران برگزار می‌شود، علیرضا فریدون‌پور به عنوان خواننده حضور خواهد داشت. وی از جمله هنرمندانی است که تاکنون با اساتیدی چون اسدالله ملک، هوشنگ ظریف و سعید ثابت و محمدرضا لطفی فعالیت‌های پرشماری را انجام داده است. ضمن اینکه صدای علیرضا فریدون‌پور رنگ خاصی دارد که سبک آوازی او را به استاد محمودی خوانساری نزدیک‌تر می‌کند؛ موضوعی که برای مجموعه ارکستر "چکاوک" دارای اهمیت خاصی است.

اغلب خوانندگان از سبک و رنگ مشابهی استفاده می‌کنند.

وی افزود: متأسفانه ما در شرایطی حضور داریم که اغلب خوانندگان از سبک و رنگ مشابهی استفاده می‌کنند یعنی با وجود اینکه صدای بسیار دلنشینی دارند اما ما کمتر رنگ و بوی متفاوت‌تری از خوانندگی آواز ایرانی مشاهده می‌کنیم . اما علیرضا فریدون‌پور از جمله هنرمندانی است که این ویژگی را داراست و ما تأکید داریم که این صدای متفاوت در جریان فعالیت‌های ارکستر وجود داشته باشد.

هیچ حمایتی از بدنه ارکستر "چکاوک" صورت نگرفته است.

او ادامه داد: اجرای آثار زنده‌یاد ملک، یاحقی و خرم به همراه اجرای چند قطعه دیگر با سبک و سیاق برنامه "گلها" که محور همیشگی برنامه‌های ماست، از جمله قطعه‌ها و برنامه‌هایی است که ما تصمیم داریم در این کنسرت اجرا کنیم. البته برنامه ریزی هایی صورت گرفته تا در اجراهای آینده، فضای ارکستر را گسترده‌تر کنیم به طوری که طی اجراهای بعدی، جمعیت کنسرت ما بالغ بر ۵۰ نفر خواهد شد.


وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با انتقاد از شرایط ماه‌های اخیر موسیقی اظهار کرد: من این روزها خیلی خسته شده‌ام چرا که اداره کردن یک ارکستر ۴۰ نفره کار بسیار سختی است. وقتی یک ارکستر دولتی مانند ارکستر سمفونیک تهران بعد از چند اجرا به مشکل برمی‌خورد، حالا شما بیایید و ماجرای ارکسترهای خصوصی را ببینید که کار را سخت‌تر کرده است. متأسفانه ما هیچ‌گونه حمایتی نداریم و در حالی که تلاش خود را انجام داده‌ایم تا در حوزه موسیقی، ایجاد اشتغال کنیم اما هیچ حمایتی از بدنه ارکستر "چکاوک" صورت نگرفته است.

کنسرت ارکستر "چکاوک" به سرپرستی رضا شایسته روزهای 10 و 11 دی ماه در تالار وحدت برگزار خواهد شد.

عکس های شیرین رسام از این نشست را در ادامه ببینید:
برای دیدن سایز اصلی روی عکس ها کلیک کنید
به اشتراک بگذارید :


عضویت : telegram.me/joinchat/AzEeHDus0u0ht5Y_Qi2E0Q