۱۴۰۳ ششم ارديبهشت - 08:02 ب.ظ

گزارش نوای فارس از کنسرت ترانه های قدیمیتالار وحدت پایتخت سال جدید میلادی را با «ترانه های قدیمی» آغاز کرد

تالار وحدت پایتخت سال جدید میلادی را با «ترانه های قدیمی» آغاز کرد
نوای فارس-حسین رجب نیا: کنسرت ترانه های قدیمی در شامگاه 12 دی ماه به روی صحنه رفت و برای باری دیگر در 14 ام دی ماه در تالار وحدت مجموعه رودکی به روی صحنه می رود.

این کنسرت با حضور گروه کر آوای ماهان و ارکستر کلایسک و گروه کاما به رهبری نیما فاتحی و سرپرستی فرهاد میرمحمدصادقی به اجرای قطعاتی از دهه های 50تا 70 میلادی می پردازد که به همین دلیل مخاطبان خاصی را به خود اختصاص داده است.

اجرای زنده ترانه های قدیمی از خوانندگانی همچون الویس پریسلی، لو جانسون، فرانک سیناترا، لئونارد کوهن،  دین مارتین، شارلز آزناوور، ماری هاپکینز، گروههای آبا و بانی ام شاید یادآور لحظات شیرینی برای نسلی باشد که روزی این ترانه ها را از رادیو شنیده است.

اجرای بیش از 13 قطعه از ترانه های نوستالژیک از یک سو، طراحی لباس گروه و همچنین دکور پاییزی صحنه از سویی دیگر توانست نظر مخاطبان زیادی را در این اجرا به خود جلب کند. خوانندگان کنسرت شهره خیری، پدرام نیک نفس و محمد حقیقی بودند که البته در بعضی قطعات از حضور پرنیان روحانی، صدف جاویدی امیر یوسفیها و شیدا شریف پور نیز بهره برده شد. ترکیب خوانندگان کر در گروه های سوپرانو، آلتو، تنور و باس به خوبی توانسته بود حال و هوای واقعی از قطعات قدیمی را در سالن اجرا القا نماید.

 لازم به ذکر است گروه کُر آوای ماهان به رهبری نیما فاتحی در دو دوره جشنواره موسیقی فجر رتبه های اول و دوم را کسب کرده و در دو فستیوال خارجی نیز بعنوان نماینده ایران شرکت کرده و موفق به دریافت دیپلم های نقره و برنز شده است.

اجرای این کنسرت در دو بخش انجام شد و این در حالی بود که در هر دو بخش شاهد نقص هایی در سیستم صدابرداری سالن بودیم. بخش اول که شامل 7 قطعه بود، قطعاتی مثل «Besame Mucho»، «Money, Money, Money» و «Rasputin» اجرا شد.

سپس گروه برای یک استراحت 10 دقیقه ای صحنه اجرا را ترک کردند.

بخش دوم با اجرای هیجان انگیز «Unchain heart» و اجرای پدرام نیک نفس آغاز شد که در ادامه قطعات «Sway» و «Tameo e tamero»  توسط شهره خیری، شیدا شریف پور و حانیه آملی تقدیم حضور مخاطبان کنسرت ترانه های قدیمی شد. ابن بخش نیز شامل 6 قطعه بود که حسن ختام آن «Strangers in the night» بود که توسط محمد حقیقی اجرا شد.

 اما دوست داران «Old Songs»  به این قطعات بسنده نکردند و با تشویق های متوالی خود خواستار اجرای دوباره بعضی قطعات شدند. در نتیجه قطعا پر شور و حال «Rasputin»  که در غالب گروه کر می باشد بار دیگر اجرا شد.

سپس نیما فاتحی به معرفی اعضای گروه و دست اندرکارهای اجرای این کنسرت پرداخت و در ادامه حضور میهمانان و شخصیت های شناخته شده هنری مثل دکتر شاهرخی، آرش آبسالان، شهاب آگاهی، بهزاد خداویسی، آیدین الفت، دکتر علیرضا پیشوایی ، دکتر اساس یگانه و دکتر مزینانی که در سالن حضور داشتن تشکر و قدر دانی کرد. پس از تشویق یکپارچه حاضرین گروه به پاس قدردانی از هوادارانش در محل خود بار دیگر مستقر شد و «Unchain heart» با اجرای پدرام نیک نفس حسن ختام کنسرت ترانه های قدیمی دی ماه 1395 شد.

عکس های امیر رسام مهر از این کنسرت را در ادامه ببینید:
به اشتراک بگذارید :


عضویت : telegram.me/joinchat/AzEeHDus0u0ht5Y_Qi2E0Q