۱۴۰۳ بيست و نهم ارديبهشت - 09:05 ق.ظ

گزارش نوای فارس از اولين نشست خبري سي و دومين جشنواره موسيقي فجر «بمرانی»، «داماهی» و «کیان پورتراب» درباره اجرای خود چه گفتند؟ «کماکان» به نشست نرسید

«بمرانی»، «داماهی» و «کیان پورتراب» درباره اجرای خود چه گفتند؟ «کماکان» به نشست نرسید
نوای فارس-مینا آتشی: اولین نشست سلسله نشست های خبری سی و دومین جشنواره موسیقی فجر امروز ظهر در تالار وحدت برگزار شد.

اولين نشست خبري سي و دومين جشنواره موسيقي فجر ظهر روز سه شنبه ١٤ دي ماه با حضور گروه داماهي در تالار وحدت برگزار شد.

دارا دارایی: دومين سال است كه در جشنواره امسال حضور داريم
در ابتداي اين نشست خبري دارا دارايي نوازنده و سرپرست گروه داماهي گفت: داماهي گروهي است كه ٣ سال مشغول فعاليت است و يك البوم وارد بازار كرده كه موسيقي فولك ايراني را دستمايه قرار و با موسيقي هاي غربي، هندي يا حتي پاپ ميكس شده است. ٨٠ درصد ترانه ها به گويش بلوچي و جنوبي است.

وي افزود: خوشبختانه اين البوم با استقبال خوبي مواجه شده و كنسرت هاي موفقي را در تهران و شهرستان ها برگزار كرديم. اجراي برزيل هم از اجراهاي كشورهاي خارجي گروه بود.

او ادامه داد: البوم دوم را اغاز كرده و در اين اثر كمي از موسيقي فولك فاصله گرفته و فضاي جديد تجربه كرديم. البته صدادهي به همان روال سابق در البوم طي مي شود. در اين كار اشعار فارسي هم استفاده شده است.

دارايي ادامه داد: دومين سال است كه در جشنواره امسال حضور داريم و برخلاف پارسال با ازدحام كمتري نسبت به سال گذشته خوشبختانه برخورداريم، چرا كه سال گذشته در جشنواره دو گروه در يك سانس روي صحنه مي رفتند.

اين هنرمند اضافه كرد: رضا كولغاني خواننده، حمزه يگانه، آرش مقدم، همايون نصيري و.. اعضاي گروه را تشكيل مي دهند.

اين خواننده تاكيد كرد: اجراي قطعات البوم و تك اهنگ ها به اضافه سوپرايزهاي ويژه هم رپرتوار اجرايي ما در اين برنامه خواهند بود.

گروه داماهي به سرپرستي دارا دارايي روز ٢٧ دي ماه ساعت ١٨:٣٠ در سالن برج آزادي در جشنواره موسيقي فجر روي صحنه خواهند رفت.

گروه بمرانی: در جشنواره از البوم جديد اجرا خواهيم كرد
دومين نشست خبري سي و دومين جشنواره موسيقي فجر با گروه بمراني امروز سه شنبه ١٤ دي ماه در تالار وحدت برگزار شد.

بهزاد عمراني و ماني مزكا از اعضاي اصلي گروه در اين نشست حضور پيدا كردند.

ماني مزكا در اين نشست گفت: امروز آلبوم ما وارد بازار شد و از اين بابت خيلي خوشحال هستيم اميدواريم كه اين كار به دل بنشيند چون ما زحمت زياي براي آن كشيده ايم.

وي افزود: امسال هم به مانند سال گذشته در جشنواره سي و دوم حضور داريم و برايمان باعث خوشحالي است كه براي دومين بار در اين فستيوال دعوت شده ايم. جای بسیاری از گروه‌ها در این بخش خالی است. امیدواریم در سال‌های آینده، این بخش بزرگ‌تر شود و فرصت اجرا به گروه‌های دیگر نیز داده شود.

بهزاد عمراني خواننده گروه هم در اين نشست گفت: در جشنواره از البوم جديد اجرا خواهيم كرد و كيارش عمراني، آرش عمراني، سردار سرمست، جهانيار قرباني و... اعضاي گروه ما را شامل مي شوند.

او ادامه داد: تمام سبك اجراها و سازها مانند اجراهاي قبلي خواهد بود. ر آلبوم جدید، یک آهنگ قدیمی را که به دهه ۳۰ تا ۴۰ متعلق است، کاور کرده‌ایم.

گروه بمراني روز يكشنبه ٢٦ دي ماه ساعت ٢١:٣٠ در سالن برج آزادي در جشنواره موسيقي فجر روي صحنه خواهند رفت.

کیان پورتراب: کارهایی که اجرا می‌کنیم به وسیله موزیک الکترونیک هست و زنده نیست
آخرین نشست خبری این جشنواره به کیان پورتراب اختصاص داشت، او درباره اجرای خود گفت: قطعات به شکل تلفیقی و موزیک الکترونیک اجرا می‌شود. کرال و آوا اجزای تشکیل دهنده قطعات ما هستند. ما موزیک‌ها را به همراه آرش فلاح یاری اجرا می کنیم.

وی افزود: قطعاتی که در جشنواره اجرا خواهیم کرد، بر اساس پروژه جدیدی است که به تازگی آن را تولید کرده‌ام و تصمیم دارم نخستین تجربه عملی‌اش را در جشنواره اجرا کنم. کارهایی که اجرا می‌کنیم به وسیله موزیک الکترونیک هست و زنده نیست. کارهای ما به صورت تلفیقی اجرا می‌شود، نه جدا. برخی کارها را من و برخی هم کیان پورتراب اجرا می‌کند.

او ادامه داد: روی قطعاتم موزیک وکال هست و تصمیم داریم کارها را با ساختار جدید و متفاوت از گذشته اجرا کنیم. آنچه برای کنسرت موسیقایی جشنواره مدنظر قرار داده ایم، اجرای یک موسیقی اکسپریمنتال است که سازبندی زنده ای ندارد و می توان گفت هیچ ساز زنده ای در کنسرت پیش رو حضور نخواهد داشت. به هر حال این فضا یک اثر ترکیبی است که به صورت جداگانه به مخاطبان ارائه نمی شود اما فضای جدیدی است که می تواند برای مخاطبان جالب توجه باشد.

کنسرت کیان پورتراب روز یکشنبه 26 دی ماه ساعت 18:30 در سالن برج آزادی در جشنواره موسیقی فجر برگزار خواهد شد.
به اشتراک بگذارید :
برچسب ها


عضویت : telegram.me/joinchat/AzEeHDus0u0ht5Y_Qi2E0Q