۱۴۰۳ سي و يکم فروردين - 06:00 ق.ظ

گزارش نوای فارس از نشست خبري گروه هاي تلفيقي در سي و دومين جشنواره موسيقي فجرمیلاد درخشانی در روز میلادش روی صحنه می رود / آفاق: ایران کنسرت قوی ترین سایت فروش بلیت موسیقی است

میلاد درخشانی در روز میلادش روی صحنه می رود / آفاق: ایران کنسرت قوی ترین سایت فروش بلیت موسیقی است
نوای فارس - مینا آتشی: نشست خبري سي و دومين جشنواره موسيقي فجر در بخش دوم با گروه هاي تلفيقي ظهر روز چهارشنبه ١٥ دي ماه در تالار وحدت برگزار شد.

میلاد درخشانی در روز میلادش روی صحنه می رود

اولین نشست این بخش به میلاد درخشانی اختصاص داشت، او در ابتداي اين نشست خبري گفت: مدتها بود در جشنواره فجر حضور نداشتم، سال گذشته هم دعوت بعمل آوردند اما شرايط محيا نبود در نتيجه امسال حضور پيدا كردم.

وي افزود: يكي از اتفاقات جالب اين است كه اجراي من درست در روز تولدم بوده و من روز ٢٥ دي ماه در سالن برج آزادي روي صحنه خواهم رفت.

او ادامه داد: در اين اجرا ١٣ قطعه از آلبوم هاي "اشارات نظر"، چند قطعه بي كلام و چند كار از آلبوم جديدم كه سال آينده منتشر خواهد شد را اجرا خواهم كرد.

درخشاني اضافه كرد: اعضاي گروهم افرادي هستند كه كار خود در عرصه جدي موسيقي تازه شروع كردند اما پختگي لازم را دارند، در صورتي كه دغدغه من هميشه اين بود كه نوازندگان اين بخش از موسيقي كم بوده و هميشه در تمام اجراها يك سري نوازندگان ثابت هميشه در صحنه بوده و كمتر از تازه كارها بهره مند مي شدند. اما در اين اجرا به غير از خودم و برادرم همگي نوازندگان در حال پرورش هستند.

اين هنرمند درباره پرفورمنس قبلي خود نيز گفت: ایده این کار از جایی آمد که دیدیم دیگر سکوتی در زندگی ما وجود ندارد و خلوت ما با زنگ موبایل و مسیج و انواع صداها پر شده است.

وي افزود: البته این صداها دیگر اذیت‌کننده نیست و به امری روتین تبدیل شده، اما اگر بخواهیم خوب درباره آن فکر کنیم، دردآور است. من این کنسرت را به این دلیل برگزار می‌کنم که سکوت را به مخاطبان گوشزد کنم و از آن‌ها بخواهم فکر کنند که تا چه اندازه در زندگی خود سکوت و آرامش روحی و روانی دارند و می‌توانند با خود خلوت کنند. البته من کمتر کسی را می‌شناسم که این‌گونه باشد.

او تاكيد كرد: در ان اجرا بداهه هم بخشي از اجرا بود اما در كنسرت جشنواره بداهه نخواهيم داشت.

اين نوازنده به واژه تلفيقي اشاره كرد و گفت: اين واژه خوبي نيست كه براي اين نوع از موسيقي بكاربرده مي شود چرا كه همه اشخاص و اجراها در يك ژانر قرار نمي گيرند در نتيجه واژه تلفيقي را تغيير دهيم.

كنسرت ميلاد درخشاني ٢٥ دي ماه ساعت ١٨:٣٠ در سالن برج آزادي برگزار خواهد شد.

کاوه آفاق: ایران کنسرت قوی ترین سایت فروش بلیت موسیقی است

دومین نشست جشنواره برای کاوه آفاق بود، این خواننده در ابتدا گفت: برای این اجرا برنامه ریزی زیادی انجام دادیم و فکر می کنم با توجه به ارکستری که برای این کنسرت در نظر گرفتیم مخاطبان شاهد یک اجرای متفاوت از ما خواهند بود. قطعات «شال»، «بدرود»، «فلوکستین»، «همهمه» به همراه گچینی از آلبوم «با قرص ها می رقصد» آثاری هستند که ما با یک فضای جدید و در نظر گرفتن ظرفیت و آکوستیک سالن برج آزادی آنها را برای مخاطبان اجرا می کنیم.

وی افزود: در حال گردآوری آلبوم تازه ایی هستیم که به احتمال فراوان نام آن «شال» خواهد بود؛ البته این در صورتی است که این نام مجوز بگیرد. برای آلبوم نخست نیز این نام را در نظر گرفته بودیم که به آن مجوز ندادند. این آلبوم تازه اکنون در مرحله میکس و مسترینگ قرار دارد.

این خواننده همچنین گفت: همه قبول داریم که سایت ایران کنسرت قوی ترین سایت فروش بلیت موسیقی است و گروه هایی هم در جشنواره هستند که با وجود اینکه از ما قوی ترند اما بر خلاف ما بلیت کنسرتشان در این سایت عرض نشده و از طریق سایت دیگر به فروش می رسد. با این حال، باور کنید که این مسائل در حیطه ی اختیار ما نبوده است.

او درباره دستمزدهای جشنواره اظهار کرد: مبالغی که به خواننده‌ها پرداخت می‌شود قابل حساب نیست و به دلیل اینکه ما و گروه کاکوبند می‌خواستیم یک کار خوب اجرا کنیم برای همین این سالن را انتخاب کردیم قطعا این سالن برای ارشاد هم درآمدی ندارد چه برسد برای ما و البته ما برای درآمدزایی به جشنواره نیامدیم چراکه اگر برای درآمد باشد کنسرت‌های خودمان را داریم.

آفاق در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره حمایت دولت از جشنواره ها تصریح کرد: ما هم می‌خواهیم که جشنواره‌ها خصوصی شوند. همه هنرمندان دوست دارند در جشنواره‌ها شرکت کنند، اما اینکه دست چه کسی باشد به آن‌ها ارتباط ندارد. ما باید در جشنواره‌ها شرکت کنیم تا دیده شویم.

آرمان مهربان رهبر ارکستر نیز گفت: بدون شک یکی از بهترین اجراها را در جشنواره خواهید دید چراکه همه چیز به بهترین شکل انجام شده برخلاف اتفاقی که در گروه‌های پاپ و راک کمتر دیده می‌شود.حضور در جشنواره موسیقی فجر بیشتر جنبه هنری و ارزشمند دارد تا اینکه درآمدزایی برای گروه داشته باشد و معتقدم یک گروه با شرکت در جشنواره در جامعه هنری کار خود را ثبت می‌کند و می‌تواند پیک هنری برای گروه باشد.

کاوه آفاق  روز جمعه 24 دی ماه ساعت 21:30 در سالن برج آزادی روی صحنه خواهد رفت.

عکس های امیر رسام مهر را در ادامه ببینید:
به اشتراک بگذارید :
برچسب ها


عضویت : telegram.me/joinchat/AzEeHDus0u0ht5Y_Qi2E0Q