۱۴۰۳ اول خرداد - 01:50 ب.ظ

پس از استعلام از دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشخص شد؛«امیرحسین کریمی» مجوزی برای انتشار موسیقی ندارد

«امیرحسین کریمی» مجوزی برای انتشار موسیقی ندارد
نوای فارس - سجاد مالمیر: با توجه به استعلام «نوای فارس» از دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اعلام شد که امیرحسین کریمی مجوزی برای انتشار تک آهنگ ندارد و قطعه‌ای که او به عنوان اولین اثر رسمش‌اش منتشر کرده یک اثر رسمی و مجاز به شمار نمی‌رود.

شب پنج‌شنبه (16 دی‌ماه) قطعه‌ای با صدای امیرحسین کریمی در یکی از خبرگزاری‌های رسمی منتشر شد و از پایگاه‌های خبری نیز خواسته شد که این قطعه را در سایت‌شان منتشر کنند. از این رو پایگاه‌های خبری در همان شب از مدیربرنامه‌های کریمی که قطعه را در اختیارشان قرار داده بود، درخواست ارائه مدرکی دال بر اخذ مجوز این قطعه کردند که این مدرک از سوی عوامل پخش‌کننده اثر در اختیار پایگاه‌های خبری قرار داده نشد.

دو روز بعد و در اولین روز کاری دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در هفته جدید، طی استعلامی که سایت تحلیلی «نوای فارس» از این مرکز گرفت، معین گردید که امیرحسین کریمی مجوز انتشار تک آهنگ ندارد و قطعه‌ای که از طرف او برای انتشار به خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری داده شده یک اثر رسمی نیست.

امیرحسین کریمی در سال 91 در برنامه استعدادیابی موسیقی یکی از شبکه‌های برون‌مرزی حضور یافت که در نهایت به فینال آن مسابقه نرسید اما خیلی‌ها از جمله خود او معتقد بودند که سیاست‌های پشت پرده باعث حذفش از آن آکادمی شد. این خواننده پس از آن علیه آکادمی شبکه برون‌مرزی «من و تو» مصاحبه‌ای انجام داد و گفت که از حضورش در آن مسابقه استعدادیابی پشیمان است و اگر به آن دوره باز می‌گشت، تلاش برای رسیدن به مجوز را به حضور در آن برنامه ترجیح می‌داد.

به همین موجب، کریمی در تاریخ پنج‌شنبه 16 دی‌ماه ادعا کرد که پس از چهار سال ممنوع‌الفعالیتی در ایران، بالأخره مجوز فعالیت رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را دریافت کرده است. بنابراین وی که معتقد بود اولین اثر با مجوزش در ایران است را برای انتشار به یکی از خبرگزاری‌های رسمی و مطرح کشور سپرد و متنی را نیز به این خبرگزاری داد تا آن خبرگزاری از طرف او منتشر نماید.


این خواننده در این‌باره نوشته بود:« امروز در آخرین فصل سال اولین قطعه خودم را در ایران منتشر می‌کنم و بعد از گذشت نزدیک به چهار سال، فعالیت رسمی‌‌ام را با یاری خداوند آغاز خواهم کرد. به دلیل حضور در یک برنامه در خارج از ایران چهار سال ممنوع‌الفعالیت بودم. در این مدت تجارب زیادی به دست آوردم و این روزها با یک تیم‌ عالی‌ در حال کار کردن بر روی قطعات آلبوم هستم که امیدوارم بتوانم به زودی به دست هموطنانم برسانم.»

علیرغم تمام گفته‌های امیرحسین کریمی، دفتر موسیقی وزارت ارشاد اعلام می‌کند که او مجوزی برای انتشار تک آهنگ ندارد. مطابق قوانین دفتر موسیقی، خوانندگانی که قصد انتشار آثارشان را از پایگاه‌های خبری دارند، می‌بایست مدرک و شماره مجوزشان از وزارت ارشاد را به این پایگاه‌ها تحویل دهند تا صحت و سقم مجوزشان توسط سایت‌های خبری بررسی شود. با توجه به آن‌که امیرحسین کریمی در برنامه شبکه‌ای برون‌مرزی حضور یافته، عجیب به نظر می‌رسید اگر این خواننده به این سرعت مجوز فعالیت در کشور را می‌گرفت؛ آن‌هم در شرایطی که خیلی از جوانان و پیشکسوتان عرصه موسیقی بدون هیچ فعالیت غیرمجازی در شبکه‌ها و سایت‌های خارج از کشور، در صف دریافت مجوز برای انتشار آثارشان مانده‌اند.
به اشتراک بگذارید :
برچسب ها


عضویت : telegram.me/joinchat/AzEeHDus0u0ht5Y_Qi2E0Q