۱۴۰۳ سي و يکم فروردين - 09:45 ق.ظ

سرپرست گروه‌های کُر «نامیرا» و «فیلارمونیک ایران» در نشست خبری جشنواره فجرعلیرضا شفقی‌نژاد: محیط زیست دغدغه اصلی کنسرت ما است

علیرضا شفقی‌نژاد: محیط زیست دغدغه اصلی کنسرت ما است
نوای فارس - مینا آتشی: آخرین نشست جشنواره موسیقی فجر در روز شنبه 18 دی‌ماه مربوط به نشست کنسرت مشترک گروه کُر "نامیرا" و گروه کر "فیلارمونیک ایران" اختصاص داشت که با حضور سرپرست این دو گروه برگزار شد.

در ابتدای این نشست فرهاد هراتی آهنگساز و رهبر گروه کر "نامیرا" در توضیح کنسرت اخیرشان گفت: کنسرت مشترک ما اجرایی از پروژه "زمین مقدس" است که سال گذشته با استقبال قابل توجه مخاطبان در تالار وحدت تهران برگزار شد و ما تصمیم گرفتیم که برای اولین بار یک اتفاق عجیب را رقم بزنیم که بر اساس آن ۲ رهبر کر در یک کنسرت حضور پیدا می‌کنند.

فرهاد هراتی در ادامه افزود: اتفاقی که در کنسرت اخیرمان رخ می‌دهد، یک اتفاق ویژه است چرا که من و علیرضا شفقی‌نژاد مدیر گروه کر "فیلارمونیک ایران" برای اولین بار 150 نفر را در گروه‌های سنی کودک و بزرگسال به روی صحنه خواهیم برد.

رهبر گروه کُر نامیرا گفت: ما اکنون سخت مشغول تمرین برای کنسرت‌مان در جشنواره هستیم و می‌دانیم که این کنسرت می تواند برای مخاطبان جالب توجه باشد. محتوای این کنسرت یک کار بسیار تلخ است و ما آن را بدون آنتراک اجرا خواهیم کرد. گرچه ابتدا و انتهای کنسرت ما با تلخی شروع و تمام نمی‌شود ولی به طور مستقیم روح و روان مخاطب را دچار چالش می‌کند.

پس از فرهاد هراتی، علیرضا شفقی‌نژاد مدیر گروه کر "فیلارمونیک تهران" نیز در مورد اجرای‌شان اظهار کرد: اجرای مشترک دو گروه کر نامیرا و فیلارمونیک تهران و قرار گرفتن این دو گروه در کنار یکدیگر جای خوشحالی دارد. برای من پرداختن به سوژه و موضوع محیط زیست و دغدغه‌های پیرامون‌ آن از جمله انقراض نسل حیوانات و هزاران مشکل دیگر مهم بود. ما می‌توانیم این دغدغه‌ها را با زبان موسیقی به مخاطب منتقل کنیم و از این بابت خوشحالیم که در یک پروژه با گروه کر نامیرا همکاری داریم.

در پایان این نشست نیز فرهاد هراتی خبر از انتشار آلبوم پروژه "زمین مقدس" داد و گفت: ما از همان ابتدا تصمیم داشتیم که پروژه "زمین مقدس" را در قالب یک آلبوم موسیقی منتشر کنیم که خوش‌بختانه این اتفاق به زودی رخ خواهد داد. این آلبوم اکنون در مرحله میکس و مسترینگ قرار دارد و اگر مشکلی به وجود نیاید، تا پایان سال جاری منتشر می‌شود.

عکس های هلیا سعیدی از این نشست را در ادامه ببینید:
برای دیدن سایز اصلی روی عکس ها کلیک کنید
به اشتراک بگذارید :
برچسب ها


عضویت : telegram.me/joinchat/AzEeHDus0u0ht5Y_Qi2E0Q