۱۴۰۳ هفتم ارديبهشت - 04:42 ب.ظ

استاد علی معلم دامغانی در سلامتی کامل به سر می‌برند

استاد علی معلم دامغانی در سلامتی کامل به سر می‌برند
نوای فارس: شایعاتی که صبح امروز مبنی بر درگذشت «علی معلم دامغانی» شاعر معاصر و رئیس فرهنگستان هنر در برخی از سایت‌های خبری انتشار یافت، لحظاتی پیش توسط خانواده او تکذیب شد.

به گزارش «نوای فارس» و به نقل از «خبرگزاری فارس»، خبر درگذشت این شاعر صحت ندارد و ایشان در سلامت کامل به سر می‌برد. گویا یکی از اقوام ایشان درگذشته که این خبر به اشتباه در مورد خود این شاعر ارزنده کشور انتشار یافته است.

علی معلم دامغانی درسال 1330 دردامغان متولدشد و پس از اخذ دیپلم ازسمنان و شاهرود به تحصیل در دانشکده‌های حقوق و علوم انسانی دانشگاه تهران پرداخت. وی علاوه بر تدریس شعر، موسیقی وادبیات، معاون فرهنگی حوزه هنری سازمان تبلیغات، عضو شورای شعر وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی و ریئس مرکز موسیقی سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران بوده است.

وی درسال 1380 در نخسین همایش چهره‌های ماندگار به عنوان چهره ماندگار درعرصه شعر و ادب فارسی برگزیده شد. همچنین در دی ماه سال 1388 از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان رئیس فرهنگستان هنر انتخاب شد.

شهرت این شاعر پیشکسوت کشور بیشتر به خاطر شعرهای مذهبی و انقلابی است. معلم تا کنون کتاب‌هایی نظیر «حیرت دمیده‌ام؛ گزیده...»، «مجلس حر بن یزید ریاحی»، «رجعت سرخ ستاره»، «شرحه شرحه‌ست صدا در باد» و «گزیده اشعار علی معلم» را به چاپ رسانده است.

 
به اشتراک بگذارید :
برچسب ها


عضویت : telegram.me/joinchat/AzEeHDus0u0ht5Y_Qi2E0Q