۱۴۰۳ اول ارديبهشت - 01:11 ق.ظ

در پی درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و اعلام سه روز عزای عمومی در کشور؛​سی و دومین جشنواره موسیقی فجر با دو روز تأخیر آغاز می‌شود

​سی و دومین جشنواره موسیقی فجر با دو روز تأخیر آغاز می‌شود
نوای فارس-سجاد مالمیر: در پی درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و اعلام سه روز عزای عمومی در کشور، اجراهای سی و دومین جشنواره موسیقی فجر با دو روز تأخیر از تاریخ جمعه 24 دی‌ماه آغاز می‌شود.

پیش از این قرار بود اجراهای جشنواره فجر در تاریخ چهارشنبه 22 دی‌ماه شروع شده و پس از برگزاری 9 روز اجرا، در شب اول بهمن‌ماه آیین اختتامیه آن برگزار شود. در جدول جدید اجراها که از سوی روایط عمومی سی و دومین جشنواره موسیقی فجر اعلام شده، تاریخ پایان و مراسم اختتامیه جشنواره تغییری نکرده اما شروع جشنواره دو روز به تأخیر افتاده که این امر به مثابه فشرده‌تر شدن جدول برنامه‌های سی و دومین جشنواره موسیقی فجر قلمداد می‌شود.
بنابر برنامه جدید، اجراهایی که قرار بود در تاریخ 22 و 23 دی برگزار شود، به روزهای دیگر منتقل شد و به علت فشردگی لیست اجراها، 4 اجرا نیز در شب اختتامیه برگزار خواهد شد. همچنین این فشردگی باعث شده که برخی از اجراها نیز به ساعت‌های 14:30 و یا 15 و 17 منتقل شود. از نکات جالب دیگر برنامه‌ جدید جشنواره، اضافه‌شدن دو اجرای دیگر به لیست اجراهای محمد علیزاده است که با این وجود او به همراه حامد همایون پرکارترین خوانندگان سی و دومین جشنواره موسیقی فجر خواهند بود.

ارکستر پارس– جمعه 24 دی ساعت 18:30 (تالار وحدت)

ارکستر موسیقی کودک و نوجوان "پارس" به سرپرستی ناصر نظر طبق سنت چند سال اخیر خود در قالب جشنواره موسیقی فجر به روی صحنه می‌رود. این ارکستر معمولاً در طول سال دو اجرا دارد که اجرای اول به مناسبت روز جهانی کودک و اجرای دوم در جشنواره موسیقی فجر است و هر دوی این اجراها نیز در تالار وحدت برگزار می‌شود. ارکستر موسیقی پارس سابقه سه دهه فعالیت موسیقی در بخش کودک و نوجوان را دارد و اجرای آن در جشنواره فجر، تنها اجرای کودک و نوجوان جشنواره سی و دوم موسیقی فجر است. اجراهای ارکستر پارس معمولاً به دو بخش اجرای ارکستر ایرانی و اجرای گروه‌نوازی هارپ و گروه کر به همراهی سازهای زهی تقسیم می‌شود که به ترتیب، گلنوش صالحی و فتانه شاهین سرپرست این دو گروه هستند.

گروه آوازی تهران – جمعه 24 دی ساعت 18:30 (سالن رودکی)

"وکاپلا" یا گروه آوازی تهران به سرپرستی میلاد عمرانلو پس از یک سال دوری از جشنواره موسیقی فجر، دوباره به جدول اجراهای این فستیوال بین‌المللی بازگشت. این گروه موسیقی سابقه 10 ساله دارد و در سال‌های اخیر به جز دوره سی و یکم، در دوره‌های دیگر جشنواره موسیقی فجر حضور مداوم داشته است. گروه آوازی تهران (وکاپلا) یک گروه کر آکاپلا است که فعالیت خود را در زمستان ۱۳۸۴ آغاز نمود. این گروه شامل ۱۶ خواننده در ۴ بخش صدایی سوپرانو، آلتو، تِنور و باس می‌باشد که هر بخش صدایی خود قابلیت تقسیم به دو زیر بخش را دارد. در بخش سوپرانو پریسا دلفانی، نازنین روستا، پگاه عینک چی و سولماز جوانبخت، در بخش آلتو مهدیه صفری، سمیرا محسنی، گلناز نویدان و لیلا نوری، در بخش تنور فرهاد خزری، کامران عروج زاده، سید مهدی ابطحی، علی مصیبی آلاشتی و در بخش باس نوید یزدانیان، هادی آژیر، فرزاد امیری و مهرداد ناصحی اعضای گروه کر آوازی تهران را تشکیل می دهند.

کاکو بند - جمعه 24 دی ساعت 18:30 (برج آزادی)

گروه موسیقی آوایی "کاکو بند" برای اولین بار در جشنواره موسیقی فجر به روی صحنه می‌رود. "کاکو بند" در سال 86 با هدف ورود به بازارهای بین‌المللی موسیقی تأسیس شده و قطعات موسیقی این گروه و آواهای روی این قطعات معنا و مفهوم خاصی ندارد.نیما و پویا صرافی‌مهر خوانندگان گروه "کاکو بند" هستند که کلام آن‌ها معنا و محتوای خاصی ندارد و این فرم موسیقی آن‌ها است که پیام خود را به مخاطبان منتقل می‌کند. گروه کاکو بند در بهار سال جاری نخستین آلبوم رسمی خود را منتشر کرد که با استقبال فراوانی همراه شد. اعضای این گروه موسیقی با حضور در برنامه‌های مختلف تلویزیونی، قطعات گروه‌شان را بیش از پیش معرفی کردند تا مدتی بعد بلیت کنسرت‌های گروه "کاکو بند" به خوبی به فروش برسد. کاکو بند در جشنواره موسیقی فجر قطعاتی چون Fall، Dance in Fire، Hoco Hoco،My Planet و Fly In Cage و بهشت را اجرا خواهد کرد.

کاوه آفاق - جمعه 24 دی ساعت 21:30 (برج آزادی)

خواننده سابق گروه موسیقی "دِ ویز" نیز برای اولین بار در جشنواره موسیقی فجر به روی صحنه می‌رود. کاوه آفاق که سابقه اجرا در جشنواره مقاومت را دارد و پیش‌تر در برج میلاد هم به روی صحنه رفته، این‌بار در سالن آزادی به روی صحنه می‌رود. کنسرت این خواننده تنها 24 ساعت پس از شروع بلیت‌فروشی سولد اوت شد تا او از این حیث موفق‌ترین خواننده برج آزادی در جشنواره سی و دوم لقب بگیرد. کاوه آفاق در کنسرت خود در جشنواره موسیقی فجر، قطعات آلبوم "با قرص‌ها می‌رقصد" را همراه با اعضای ارکسترش شامل آرمان مهربان (تنظیم کننده و نوازنده کیبورد، پیانو و آکاردئون)، پیام زمانی (درامز)، شهاب آفاقی (گیتار)، مهرداد حامدی (گیتارباس) و آندره خاچیکیان (گیتار الکتریک) اجرا خواهد کرد.

گروه آوای موج – جمعه 24 دی ساعت 18:30 (فرهنگسرای نیاوران)


گروه موسیقی محلی "آوای موج" به سرپرستی محسن آقایی یکی از پرآوازه‌ترین گروه‌های موسیقی نواحی در کشور است که با اجرای خود در جشنواره سی و دوم، رکورد اجرا در 13 جشنواره ملی طی یک سال را خواهد شکست. این گروه از سال 86 فعالیت حرفه‌ای خود را در شهر خود بوشهر آغاز نموده و در سال 95 در جشنواره موسیقی نواحی ایران، جشواره فرهنگی ایران و کره جنوبی، سوگواره اقوام ایرانی، جشنواره هفته موسیقی نواحی ایران، هفدهمین جشن خانه موسیقی ایران و... حضور داشته است. محسن آقايی سرپرست گروه و نوازنده نی انبان "آوای موج" است و "آماج" نیز در این گروه به عنوان خواننده حضور دارد. همچنین علیرضا فرحی، سیاوش مهیمنیان آزاد، مهدی گلستان، فرهاد گلگون، سهند امامزاده، ایمان فرخی، حرکات آیینی هادی منوچهری و امین باسره نیز نوازندگان "آوای موج" را تشکیل می‌دهند.

گروه با قدسیان– جمعه 24 دی ساعت 21:30 (فرهنگسرای نیاوران)

کنسرت گروه موسیقی عرفانی "با قدسیان" به سرپرستی و خوانندگی پیام عزیزی برگزار خواهد شد. اعضای این گروه موسیقی عبارتند از: فردین لاهورپور، مرتضی صنایعی و حسن مکانیکی (نی)، حسین قاسم‌زاده (نی و سنتور)، صابرنظرگاهی (تار)، امین گلستانی (عود)، بهروز قهقاری، شهریار نظری و سیاوش عبدی (دف) و علیرضا مصدقی (سازهای کوبه‌ای). پیام عزیزی خواننده موسیقی کردی است که سوای علاقه‌مندان به موسیقی کردی، مخاطبان موسیقی پاپ کشور نیز او را با اجرای تیتراژ برنامه تحویل سال شبکه 3 به همراه محمد علیزاده، مرتضی پاشایی، مهدی یراحی، رضا صادقی و سعید شهروز می‌شناسند.

رضا صادقی – جمعه 24 دی ساعت 19 (سالن میلاد)

رضا صادقی آخرین کنسرت خود را پیش از انتشار آلبوم جدیدش به نام "یعنی درد" در قالب جشنواره موسیقی فجر برگزار خواهد کرد. این خواننده که سابقه طولانی در اجراهای جشنواره فجر دارد، در تاریخ 24 دی از طرفدارانش در سالن میلاد پذیرایی می‌کند. رضا صادقی پس از سال‌ها با اعضایی جدید در جشنواره فجر حضور پیدا می‌کند. اعضای جدید ارکستر صادقی عبارتند از: سعید صارمی (پرکاشن)، ارسطو میرزایی(پرکاشن)، فاضل پیش(گیتار الکتریک)، مجید ترکاشوند(ساکسوفون)، کامیار ماندگاریان، رضا آذر نژاد(ترومپت)، رامین براتی(ترومبون)، میلاد مصدق(گیتار الکتریک)، اشکان محمدیان(کیبورد)، بهروز دهقانی(گیتار باس)، مسعود نوروزی(ویولن)، پوریا پیرزاد (پیانو) به رهبری بهنام ابطحی نوازنده درامز.

سیامک عباسی – جمعه 24 دی ساعت 22 (سالن میلاد)

سیامک اولین کنسرت خود را در جشنواره فجر سال جاری برگزار می‌کند. این خواننده از 7 سال پیش فعالیت خود را در موسیقی به صورت غیر رسمی آغاز کرد و با تک آهنگ‌های تو که نیستی، جوون‌تر که بودم، وقتی دلت شکست، خوشبختیت آرزومه و... شناخته شد و در تابستان سال جاری بالأخره فصل جدیدی از فعالیت‌های خود را آغاز کرد. وی در شهریور ماه ابتدا نخستین آلبوم رسمی‌اش را با نام "خوشبختیت آرزومه" منتشر کرد و سپس در اواخر همان ماه برای اولین بار به روی صحنه رفت و پس از 7 سال از چهره پنهان خود رونمایی کرد. استقبال از کنسرت سیامک عباسی به حدی خوب بود که این خواننده تا انتهای پاییز در چند اجرای دیگر هم به روی صحنه رفت و کنسرت‌های مختلفی را برگزار کرد. او در ساعت 22 روز جمعه 24 دی‌ماه در قالب جشنواره موسیقی فجر به روی صحنه می‌رود تا پس از 7 سال، همه اتفاقات موسیقیایی را در طول سال 95 تجربه کرده باشد.

پرواز همای – جمعه 24 دی ساعت 18:30 (برج میلاد)

جشنواره موسیقی فجر برای پرواز همای یادآور یک روز شیرین است. این خواننده سال گذشته همراه با گروه مستان پس از 8 سال ممنوع‌الفعالیتی در جشنواره موسیقی فجر به روی صحنه رفت و پس از آن با چندین کنسرت دیگر دوباره به صف اول موسیقی کشور بازگشت. فعالیت همای در یک سال گذشته آن‌قدر خوب بوده که مسئولان جشنواره فجر یک بار دیگر برای اجرایش در جشنواره از او دعوت به عمل آوردند. پرواز همای چندی پیش به همراه گروه مستان به آمریکا سفر کرد و در آن‌جا اجرا شد ولی پس از آن کنسرتی تحت عنوان "خبر به دورترین نقطه جهان برسد" در تالار وحدت تهران برگزار کرد که به جای گروه مستان، اعضای گروه پرواز در آن حضور داشتند. این خواننده در کنسرت جدید خود در جشنواره فجر نیز به همراه گروه همای به روی صحنه خواهد رفت.

ارکستر سمفونیک تهران– شنبه 25 دی ساعت 18:30 (تالار وحدت)

قدیمی‌ترین ارکستر سمفونیک ایران در سی‌ و دومین جشنواره موسیقی فجر با رهبر جدید خود هنرنمایی خواهد کرد. ارکستر سمفونیک تهران که از سال 1312 به وجود آمده و در سال‌های اخیر مدام در تعطیلی و تغییر بوده است. این ارکستر اینک با رهبری شهرداد روحانی روزهای خوبی را سپری می‌کند و در جشنواره پیش رو از مخاطبان موسیقی کلاسیک پذیرایی خواهد کرد. اعضای ارکستر سمفونیک تهران در تازه‌ترین کنسرت خود در قالب جشنواره فجر، قطعاتی را از موسیقی‌دان‌های کلاسیک کشورهای مختلف اروپایی اجرا می‌کنند. شهرداد روحانی در مرداد ماه سال جاری، به عنوان رهبر ثابت ارکستر سمفونیک تهران جایگزین علی رهبری رهبر سابق این ارکستر شد که از اسفند 93 تا اردیبهشت 95 رهبری آن را برعهده داشت.

گروه رستاک– شنبه 25 دی  ساعت 21:30 (تالار وحدت)

گروه موسیقی "رستاک" که یکی از مطرح‌ترین گروه‌های موسیقی نواحی در کشور است، تنها اجرای موسیقی نواحی در تالار وحدت را برگزار می‌کند. این گروه حدود دو دهه قدمت دارد و تا کنون 4 آلبوم رسمی منتشر کرده است. "رستاک" در کنسرت خود در قالب جشنواره سی و دوم موسیقی فجر، آثار آلبوم جدیدش به نام" میان خورشیدهای همیشه" را به همراه گلچینی از آثار 3 آلبوم قبلی خود اجرا می‌کند. این گروه در کنسرتش، سیری به موسیقی کرمانی، شیرازی، کردی، آذری، گیلکی، لری، بوشهری و... خواهد زد. اعضای گروه "رستاک" عبارتند از: سیامک سپهری (نوازنده تار و سرپرست گروه)، فرزاد مرادی (خواننده، نوازنده دوتار، سه‌تار، قوپوز و تارباس)، بهزاد مرادی (خواننده، نوازنده دف، دهل، نقاره و کوزه)، اکبر اسماعیلی‌پور (تار)، محمد مظهری (کمانچه)، یاور احمدی‌فر (دف، دایره، دهل و پیپه)، سارا نادری (دوتار، سه‌تار، رباب، نقاره و تنبک)، نگار اعزازی (دف، دایره و دهل)، امید مصطفوی (تنبک، ضرب و تمپو)، صبا جمالی (قانون)، یاسر نوازنده گرجی (بالابان، قرنه، نی، دوزله و دونلی)، مائده دوستی (کمانچه آلتو)، بیتا قاسمی (قیچک باس)، فرزاد خورشیدسوار (دف، دایره و دهل) و سپهر سعادتی (کنترباس).

کُر ارکستر سمفونیک تهران–  شنبه 25 دی ساعت 18:30 (سالن رودکی)

گروه کُر ارکستر سمفونیک تهران به رهبری رازمیک اوحانیان که سال گذشته نیز در جشنواره فجر به روی صحنه رفته بود، یک بار دیگر در سالن رودکی به روی صحنه می‌رود. در این اجرا کُر ارکستر سمفونیک تهران، قطعاتی از آهنگسازان اروپایی نظیر موتزارت، کاپو، چیارا و... را به همراه آثار آهنگسازان ایرانی اجرا خواهد کرد. همچنین قطعاتی انقلابی چون "پیمان با رهبر" و "بیست و دو بهمن" و گلچینی از آهنگهای فولکلور ایران نیز در این کنسرت اجرا می‌شود. نوازندگی پیانو این کنسرت به عهده امیر بیات و آلوین آوانسیان است و شاکه آقامال، آتوسا کلانتری، امین سیفیان و محمدرضا صادقی به ترتیب سرگروه بخش‌های سوپرانو، آلتو، تنور و باس خواهند بود.

ارکستر خانه هنرمندان ایران - شنبه 25 دی ساعت 21:30 (سالن رودکی) 

ارکستر تازه تأسیس "خانه هنرمندان ایران" به سرپرستی دکتر محمد سریر و با همراهی محمود میرزایی و علی تفرشی در نخستین محک جدی خود در جشنواره موسیقی فجر به روی صحنه می‌رود. اعضای این ارکستر را عموماً جوانان تشکیل می‌دهند و میانگین سنی ارکستر خانه هنرمندان ایران، حدود 20 سال است. همچنین در این اجرا، گروه کر خانه هنرمندان ایران نیز به سرپرستی محمود میرزایی، به هنرنمایی خواهد پرداخت. اعضای ارکستر و گروه کر خانه هنرمندان ایران عبارتند از: علی مسیبی، کامران عروج زاده، سمیرا محسنی، نوید ناصحی فر، فرهاد خزری، گلناز نویدان، فرزاد امیدی، نوید یزدانیان، آناهیتا خسروی، بهاره یاوری، روشنک کی منش و سمیه کنعانی، کیانا آرامش، علی بهارلو، ملیکا راسخی نژاد، فرامرز عباسی، مهدی زارعی، موحد مهدوی، حمیده عباسی پور، محمد ابراهیم زاده، محمدرضا نامجو، فرشاد حیدری، کیوان دباغی، پرنیان آقایانی، مهرنوش مهرپوریا، سهیل ملک‌زاده، ویدا ملاحسنی، گلسانا شناسایی، المیرا نعمت زاده و سحر بغدادی.

گروه دیلمون / گروه حاوا - چهارشنبه 22 دی ساعت 18:30 (برج آزادی)

گروه موسیقی "دیلمون" به سرپرستی و خوانندگی "محمود فرضی‌نژاد" در سی و دومین جشنواره موسیقی فجر اجرا خواهد کرد. این گروه موسیقی پیش‌تر در جشنواره‌های مختلف داخلی و خارجی حضور داشته و به اجرای شادیانه‌های گیلان پرداخته است. دیلمون در جشنواره قطعاتی نظیر "دیلمون رجه"، "امیری"، "قربتی"، "دراز تومونه جون"، "کرند اسب"، "له له"، "گوسند دوخان"، "اهه بگو"، "رعنا" و "کونوس کله" را اجرا خواهد کرد. اعضای گروه موسیقی "دیلمون" را به جز فرضی‌نژاد به عنوان سرپرست و خواننده، آرش عشقی، صابر غلامی‌پور، توماج مصفا، سبحان سرابی، رامین عبداللهی، نوید لاهیجی، امین اطهری، منیژه واحد قاضیانی و حدیث نیکرو تشکیل می‌دهند.

قشقایی‌ها نیز در اجراهای سی و دومین جشنواره موسیقی فجر سهم دارند. در این دوره از جشنواره فجر گروه موسیقی "حاوا" به سرپرستی پروین بهمنی با اجرای منتخبی از قطعات موسیقی قشقایی به روی صحنه می‌رود. پروین بهمنی (سرپرست و همخوان)، ابراهیم کهندل‌پور (خواننده)، شهرام صارمی (کمانچه و همخوان)، شعله ممتحن (بم تار و همخوان)، آرش عزیزی (تار و همخوان)، دامون شش بلوکی (نقاره و همخوان)، حسن جعفرتبار (نی)، آزیتا شش بلوکی (همخوان) و پیران درخشان (سه تار و همخوان) اعضای گروه "حاوا"  را تشکیل می‌دهند. "حاوا" در این کنسرت ضمن اجرای موسیقی قشقایی، موسیقی لُرهای بویراحمد و موسیقی محلی بخشی از منطقه شیراز را هم برای تماشاگران اجرا خواهد کرد.

 میلاد درخشانی - شنبه 25 دی ساعت 21:30 (برج آزادی)

کنسرت "اشارات نظر" به خوانندگی میلاد درخشانی برای اولین بار به جشنواره فجر می‌آید. در این کنسرت پدرام درخشانی (سنتور)، نیما رمضان (گیتار)، آرش عیوضی (گیتار بیس)، اشکان آبرون (کیبورد)، مصطفی شعبانی (کلارینت و ساکسیفون)، طاها مظاهری (گیتار)، صالح کیوان (درامز) و امیرعلی رحمانی (پرکاشن) به روی صحنه می‌روند و قطعاتی از آلبوم اشارات‌نظر را به همراه چند تک آهنگ جدید پدرام درخشانی برای طرفداران این خواننده اجرا خواهد کرد.

گروه نازار – شنبه 25 دی ساعت 18:30 (فرهنگسری نیاوران)

یلدا عباسی خواننده موسیقی محلی کرمانجی از شمال خراسان، آثار پرطرفداراش را به جشنواره فجر آورده است. او در کنسرتی در جشنواره فجر به همراه گروه تازه تأسیس خودش به نام "نازار" و با همراهی 8 نوازنده و همخوان در فرهنگسرای نیاوران به روی صحنه می‌رود. گروه نازار، یلدا عباسی (نوازنده دوتار و خواننده)، فاطمه اسماعیلیان (همخوان)، نیکناز میرقلمی(نوازنده تنبور)، نرگس محمدی(نوازنده دوتار)، مرجان راوندی(نوازنده عود)، مهزاد خردمند(نوازنده کمانچه)، مارال خلیلی(نوازنده دف و دهل)، فریده سرسنگی(نوازنده پرکاشن) و غزاله تهرانی(نوازنده سنتور) به اجرای مقام‌ها و قطعات فولکلوریک فارسی و کردی خراسان می‌پردازند. قطعات اجتماعی کردی چون لِه یاره، شاهسیار، لو و مقام‌ها و ملودی‌های فولکلوریک خراسان چون بحرطویل، ای دل بنالُم، در حسرت دیدار، الا ای یار و… با تنظیم هنرمندان پرواز همای، محمود نوذری و مقام‌هایی با اشعار فارسی و تنظیم یلدا عباسی قطعات اجرایی کنسرت گروه "نازار" را شامل می‌شوند.

گروه تُرنه – شنبه 25 دی ساعت 21:30 (فرهنگسرای نیاوران)

دومین اجرای شب دوم کنسرت‌های جشنواره سی و دوم در فرهنگسرای نیاوران به اجرای گروه موسیقی "تُرنه" اختصاص دارد. این گروه موسیقی به اجرای قطعاتی از موسیقی بختیاری، بوشهری، گیلانی و... خواهد پرداخت. نرگس مختاری سرپرست، نوازنده دف و خواننده این گروه است که به زبان بختیاری می‌خواند. علاوه‌بر نرگس مختاری، خواهر او مهرنوش مختاری (خواننده و نوازنده دف و دهل)، آسیه شمس (سنتور)، آرزو بابایی (کمانچه)، مریم حاجی‌مالیان (تار)، الناز حسینی (نی)، مهسا نساج‌پور (تنبک)، ساناز یوسفی (نی انبان) و سمیرا واحد (نقاره و هم‌خوان)، سایر اعضای گروه تُرنه را تشکیل می‌دهند.

فریدون آسرایی – شنبه 25 دی ساعت 19 (سالن میلاد)

برنده نخستین جایزه باربد بهترین آلبوم موسیقی پاپ از سی و یکمین جشنواره موسیقی فجر در دوره جدید این جشنواره نیز به روی صحنه می‌رود. فریدون آسرایی امسال نیز همانند چند سال گذشته در جشنواره فجر قطعاتی از آلبوم‌ها و تک‌ آهنگ‌های خود را اجرا خواهد کرد. این خواننده سال گذشته برای آلبوم "عشق یعنی" از جشنواره فجر برنده جایزه باربد شد و این جایزه را در شب اختتامیه جشنواره به همراه بهروز صفاریان دریافت کرد. آسرایی اخیراً در تاریخ 9 دی در سالن میلاد کنسرتی را برگزار کرده و اکنون خود را برای کنسرت 25 دی‌ماه در جشنواره آماده می‌کند. همچنین او پس از اجرای خود در جشنواره به همراه ایمن خراسانی‌راد (رهبر ارکستر و نوازنده گیتار الکتریک)، کارن زیاری (پیانو، کیبورد، ملودیکا)، آرش عیوضی (بیس)، حسام متولی (پرکاشن)، بهزاد اشعاری (درامز)، سعید خانزاد (گیتار الکتریک) و امیرحسین محمودی (ویولن) برای برگزاری کنسرتی در تاریخ 30 دی راهی شهر رشت خواهد شد.

فرزاد فرزین – شنبه 25 دی ساعت 22 (سالن میلاد)

فرزاد فرزین خواننده مطرح پاپ نیز برای چندمین بار در جشنواره موسیقی فجر از مخاطبانش پذیرایی خواهد کرد. این خواننده در سال جاری پروژه کنسرت 1410 را اجرایی کرد که یک کنسرت هیجان‌انگیز بود. او هم‌اکنون مشغول آلبوم جدیدش به نام "شانزلیزه" است و ضمن خواندن تیتراژ ابتدایی سریال عاشقانه‌ها با گروهش برای اجرا کنسرت جشنواره سی و دوم موسیقی فجر نیز تمرین می‌کند. اعضای ارکستر فرزاد فرزین شامل امیر میلاد نیکزاد (کیبورد)، احمد امین پور (پرکاشن)، مهرداد مافی (گیتار الکتریک و اسپانیش)، یاشار خسروی (ساکسیفون)، احسان امیری (گیتار بیس)، سهراب رمضان زاده (درامز) و مهران خلیل (رهبر ارکستر) هستند.

ارکستر مهر – یک‌شنبه 26 دی 18:30ساعت  (تالار وحدت)

ارکستر ملی مهر به سرپرستی ناصر ایزدی و خوانندگی امیر رفعتی و محمد صرفه‌جو نیز در جشنواره سی و دوم فجر به اجرای موسیقی می‌پردازد. این ارکستر پیش‌تر کنسرت‌های خود را با خوانندگی وحید تاج برگزار می‌کرد ولی برای اجرا در جشنواره فجر، از صدای دو خواننده دیگر بهره می‌برد. همچنین ارکستر مهر در این اجرا از حضور نوازندگانی نظیر علیرضا دریایی، حامد ابراهیمی، رضا رضاپور، بردیا امیری، روژین عدالت، حسین واحدی، حسام استیلایی و بهاره بیات (ویولن)، داریوش حجازی، حمیدرضا باقری و احمدرضا نیک‌خو (ویولن آلتو)، ارسلان علیزاده (ویولن‌سل)، پروانه انارکی (کنترباس)، نیلوفر ابراهیمی (فلوت)، علی شمس‌آبادی (کلارینت)، آزاده امیری (تار)، نیلوفر هداوند (تارباس)، دنیا فتحی (پیانو)، کامران یعقوبی (تنبک) و امیر شکرابی (سازهای کوبه‌ای) نیز بهره می‌برد. اجرای بخشی از خاطره‌انگیزترین قطعات آهنگسازان معاصر با صدای امیر رفعتی و محمد صرفه‌جو و همچنین اجرای بداهه‌نوازی، بخش‌های اصلی کنسرت ارکستر ملی مهر را تشکیل می‌دهد.

کُر نامیرا و فیلارمونیک – یک‌شنبه 26 دی ساعت 21:30 (تالار وحدت)

اجرای مشترک گروه کُر نامیرا به سرپرستی فرهاد هراتی و گروه کر فیلارمونیک ایران به سرپرستی علیرضا شفقی‌نژاد می‌تواند یکی از اجراهای جالب جشنواره موسیقی فجر به شمار برود. تا چندی پیش چنین برداشت می‌شد که این دو گروه کُر رقیب یکدیگر هستند اما اکنون هر دوی آن‌ها روی یک پروژه موسیقیایی به نام پروژه "زمین مقدس" متمرکز هستند و آن را در جشنواره سی و دوم فجر اجرا خواهند کرد. پروژ "زمین مقدس" که توسط فرهاد هراتی طراحی شده، دربرگیرنده دغدغه های اجتماعی و زیست محیطی انسان امروزی است. کنسرت مشترک گروه‌های کر نامیرا و فیلارمونیک از آن‌جایی جذاب است که این دو با بیش از 150 خواننده به روی صحنه می‌روند و کرال یک اجرای مشترک را تشکیل می‌دهند که این اتفاق در نوع خودش کم‌نظیر است. در این کنسرت، فرهاد هراتی به عنوان خواننده و آهنگساز حضور دارد و علیرضا شفقی‌نژاد ارکستر هر دو گروه را رهبری خواهد کرد.

ارکستر بادی کارا -  یک‌شنبه 26 دی ساعت 18:30 (سالن رودکی)

ارکستر بادی کارا به سرپرستی بردیا کیارس با اجرای قطعاتی از سانتانا، تیچلی، فرانک سیناترا، کُلد پِلِی، موسیقی انیمیشن علاالدین و... به جشنواره فجر می‌آید. این ارکستر اسفند ماه سال گذشته با حضور افتخاری نصیر حیدریان (رهبر مهمان ارکستر سمفونیک تهران و استاد رهبری ارکستر در دانشکاه گِراتس کشور اتریش) فعالیت‌های خود را آغاز کرد و در هفدهمین جشن خانه موسیقی به اجرای برنامه پرداخت که با استقبال خوب اهالی موسیقی همراه شد. همچنین ارکستر "کارا" روز 8 دی‌ماه سال جاری نیز در تالار وحدت به روی صحنه رفت و خود را برای برگزاری کنسرتش در جشنواره موسیقی فجر آماده کرد. "ارکستر بادی کارا، آنسامبلی متشکل از مطرح‌ترین نوازنده‌های ایران است که با سازهای بادی چوبی، بادی برنجی، درامز، گیتار بیس و پرکاشن به رهبری بردیا کیارس قطعات شاخص موسیقی جهان را در در سبک‌های متفاوت اعم از لاتین، جَز و… اجرا می‌کنند.

ترانه‌های ماندگار –  یک‌شنبه 26 دی ساعت 18:30 (برج آزادی)

تریو "ترانه‌های ماندگار" به سرپرستی آرمین قیطاسی پس از موفقیت در اجرای اخیر خود، این‌بار به جشنواره فجر می‌رسد. این کنسرت 13و14 دی‌ماه در سالن رودکی برگزار شد و با استقبال خوبی همراه گردید. در تریوی "ترانه‌های ماندگار، مهرداد عالمی ویلون‌سل می‌نوازد؛ امیر دارابی که یک جوان 19 ساله و بسیار با استعداد است، پیانو می‌نوازند و آرمین قیطاسی نیز نوازندگی فلوت را بر عهده دارد. همچنین این تریو، دو خواننده تِنور نیز دارد که قطعات ماندگار موسیقی فارسی و آذری را با صدای خود می‌خوانند. مهدی محمدی و یاشار احمدی این دو خواننده هستند که آثار جان مریم، انتظار شیرین، ستاره و آثار آهنگسازان آذربایجانی چونتوفیق قلی اف، فکرت امیرُف و واصف آدیگوزلف را اجرا خواهند کرد.

کیان پورتراب - یک‌شنبه 26 دی ساعت 18:30 (برج آزادی)

کنسرت‌های روز یک‌شنبه 26 دی برج آزادی با اجرای فضای متفاوتی از موسیقی الکترونیک توسط کیان پورتراب و آرش ملاکریمی آغاز خواهد شد. این کنسرت با حضور 4 نوازنده برگزار می‌شود و علیرضا ریاضی و امیر علوی نیز پورتراب و ملاکریمی را همراهی خواهند کرد اما بار اصلی اجرا بر روی دوش پورتراب و ملاکریمی است. پورتراب در این کنسرت قطعات جدید خودش از جمله اثر "تکه‌ها" را اجرا خواهد کرد. این موزیسین، عضو رسمی گروه "کامنت" است که سال گذشته با این گروه در جشنواره به روی صحنه رفت. او هم‌اکنون مشغول تولید آلبوم جدید کامنت و نخستین آلبوم شخصی خودش می‌باشد.

گروه بُمرانی – یک‌شنبه 26 دی ساعت 21:30 (برج آزادی)

گروه "بمرانی" برای دومین سال پیاپی در جشنواره موسیقی فجر حضور می‌یابد. این گروه سال گذشته نیز در زیرشاخه موسیقی تلفیقی که برای اولین بار به جشنواره فجر اضافه شده بود، طی یک سانس به روی صحنه رفت و اجرای خوبی را از خود به جای گذاشت. بمرانی در کنسرت سال جاری، قطعاتی از آلبوم جدیدش به نام "گذشتن و رفتن پیوسته" را برای نخستین بار اجرا خواهد کرد. این گروه کار خودش را از کافه‌ها آغاز کرده و چند سال بعد با حضور در برنامه خندوانه به محبوبیت رسید. بهزاد عمرانی (خواننده و گیتار ریتم) مانی مزدکی (سازدهنی) ، جهانیار قربانی (گیتار الکتریک)، آرش عمرانی (پیانو و کیبورد)، کیارش عمرانی (گیتار باس) و آبتین یغماییان (درام و کاخُن) اعضای گروه بُمرانی هستند.

گروه ژیوار – یک‌شنبه 26 دی ساعت 18:30 (فرهنگسرای نیاوران)

"ژیوار" با سابقه‌ترین گروه موسیقی بانوان در جشنواره فجر است که سابقه اجرا در مراسم اختتامیه سی‌امین جشنواره موسیقی را هم دارد. این گروه در حالی در جشنواره سی و دوم به روی صحنه می‌رود که ژیوار شیخ‌الاسلامی سرپرست گروه اخیراً نسبت به کمتر بودن قیمت فروش بلیت کنسرت‌ گروه ژیوار در مقایسه با برخی دیگر از گروه‌های بانوان و همچنین برگزار نشدن کنسرت بانوان در تالار وحدت اعتراض کرده بود. ژیوار شیخ‌الاسلامی (سرپرست گروه و آواز)، بهمن بهمرام (آهنگساز و تنظیم‌کننده)، آسو نادری (دف، دایره و بندیر)، آتوسا افشاری (تنبک)، مهزاد خردمند (کمانچه)، مهناز کاشانی (قیچک آلتو)، پرستو مرادی (تار)، تینا لاجوردیان (عود)، سحر میرهاشمی (قانون) و چهرزاد شیخ‌الاسلامی (طراح حرکات) گروه ژیوار را در اجرای سی‌و‌دومین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر تشکیل می‌دهند. این گروه نواحی، موسیقی فولکوریک کردستان را با تنظیم‌های جدید اجرا می‌کند و آخرین گروه بانوان جشنواره است که در فرهنگسرای نیاوران به روی صحنه می‌رود.

گروه نگین – پنج‌شنبه 23 دی ساعت 18:30 (فرهنگسرای نیاوران)

گروه موسیقی "نگین" به سرپرستی نگین سریر فرزند دکتر محمد سریر در جشنواره موسیقی فجر در فرهنگسرای نیاوران به روی صحنه می‌رود. در این کنسرت موسیقی، نیلوفر ابراهیمی (نوازنده فلوت)، نگین سریر (نوازنده پیانو) را همراهی خواهد کرد. گروه نگین در این برنامه آثاری از آهنگسازان برجسته نیم قرن اخیر موسیقی ایرانی را اجرا خواهند کرد. نگین سریر سال گذشته به همراهی محمدرضا صادقی (خواننده) کنسرتی با شکوه را در تالار رودکی برگزار کرد که بسیار مورد استقبال قرار گرفت. او این‌بار در قالب جشنواره موسیقی فجر، اجرایی را به همراه گروه "نگین" برای بانوان خواهد داشت.

شهرام شکوهی – یک‌شنبه 26 دی ساعت 19 (سالن میلاد)

شهرام شکوهی در سومین دوره حضورش در جشنواره موسیقی فجر، قطعاتی از سه آلبوم قبلی خود به نام‌های مدارا، کولی عشق و تا نفس هست را به همراه چند آهنگ جدید منتشر نشده‌اش منتشر خواهد کرد. در این کنسرت امیر حسین کاشانیان (رهبر ارکستر و نوازنده گیتار اسپنیش)، سام میرزایی (نوازنده گیتار آکوستیک)، مازیار شهسواری (نوازنده گیتار آکوستیک)، رامبد رأفت (نوازنده گیتار بیس)، مهدی پاشا (نوازنده پرکاشن)، سپهر دلشاد (نوازنده ویولن)، آرسام بابایی (نوازنده کمالین)، عادل فلاح (نوازنده پیانو و کیبورد)، رضا اوحدی (نوازنده کیبورد) و نیما غفاری (نوازنده درامز)، شهرام شکوهی را همراهی خواهند کرد. شکوهی در این کنسرت پرفورمنس جدیدی را اجرا می‌کند و از یک سکشن سازهای زهی و دو نوازنده جدید خود نیز رونمایی خواهد کرد.

امید حاجیلی – یک‌شنبه 26 دی ساعت 22 (سالن میلاد)

شادترین کنسرت پاپ در سی و دومین جشنواره موسیقی فجر را امید حاجیلی برگزار می‌کند. خواننده آلبوم موسیقی "حاجیلیتو" که در ماه‌های اخیر به خاطر انتشار این آلبوم و حضور در برنامه‌های دورهمی و خندوانه به محبوبیت قابل توجهی رسیده، این روزها کنسرت‌های متعددی را برگزار خواهد کرد. این خواننده در تاریخ یک‌شنبه 26 دی‌ماه در قالب سی و دومین جشنواره موسیقی فجر به روی صحنه می‌رود و سپس حدود 20 روز دیگر در تاریخ 13 بهمن و چند روز بعد از آن در روز 18 بهمن نیز کنسرت‌های خود را تکرار خواهد کرد. حاجیلی در این کنسرت‌ها به همراه مازیار احمدپور (گیتار الکتریک)،مجید برومند(گیتاربیس)،سینا پرتوی(درامز)،خشایار حیدری (پیانو)،پژمان فرهمند (پرکاشن)،سیامک کریم پور(ترومبون)،کامیار ماندگاری(ترومپت)،علی ضرابی(ترومپت) و حسین شریفی(ترومبون) آلبوم حاجیلیتو را به مخاطبانش تقدیم می‌کند.

سالار عقیلی – یکشنبه 26 دی ساعت 21:30 (برج میلاد)

حضور سالار عقیلی در دوره قبل جشنواره موسیقی فجر با حواشی خاصی روبرو بود ولی این خواننده موسیقی سنتی امسال در کمال آرامش به همراه ارکستر بزرگ "راز و نیاز" در جشنواره فجر خواهند خواند. عقیلی مدتی است که کنسرت‌هایش با ارکستر "راز و نیاز" را از سر گرفته و در شهرهای مختلف کشور به روی صحنه می‌رود. این خواننده این‌بار در جشنواره فجر، در دو بخش مختلف، اشعاری از شاعران معاصر و شعرای عصر کهن و کلاسیک را با همراهی ارکستر خودش اجرا خواهد کرد. حریر شریعت‌زاده (پیانو و دف)، محمدرضا اسکندری (تار باس)، داوود منادی (ویولنسل)، علی‌رضا دریایی (کمانچه)، سحاب تربتی (تمبک)، روزبه زرعی(کاخن)، فردین لاهورپور (نی)، علی خشتی‌نژاد (تار)، حسین محمودی‌مجد (سنتور) و بابک میرزایی (عود) اعضای ارکستر "راز و نیاز" را تشکیل می‌دهند.

ارکستر ملی ایران – دو‌شنبه 27 دی ساعت 18:30 (تالار وحدت) و پنج‌شنبه 30 دی ساعت 21:30 (برج میلاد)

ارکستر ملی ایران با خوانندگی علیرضا افتخاری در سی و دومین جشنواره موسیقی فجر در تالار وحدت به روی صحنه می‌رود. این ارکستر که از تابستان امسال به رهبری فریدون شهبازیان شروع به کار کرده، در جشنواره موسیقی فجر طی دو اجرا و با ساختاری جدید با علاقمندان موسیقی کلاسیک دیدار می کند. این ارکستر ابتدا در تاریخ چهارشنبه 22 دی در تالار وحدت و سپس در تاریخ پنج‌شنبه 29 دی در برج میلاد به روی صحنه می‌رود. قرار است ارکستر موسیقی ملی ایران در جشنواره سی و دوم، آثار جاودانه "نیلوفرانه" و "شور عشق" را روی صحنه ببرد و علیرضا افتخاری نیز پس از مدت‌ها دوری ازصحنه اجرا، با اجرای این آثار با ارکستر ملی همراه ‌شود.

گروه خنیاگران مهر – دو‌شنبه 73 دی 21:30 (تالار وحدت)

وحید تاج در جشنواره موسیقی فجر به عنوان خواننده با گروه موسیقی "خنیاگران مهر" به سرپرستی نیوشا بریمانی و رهبری بهزاد عبدی همکاری خواهد کرد. این گروه موسیقی معمولاً در برهه‌های زمانی چند ماهه با یک خواننده همکاری می‌کند و سپس در پروژه‌ای دیگر، از صدای سنتی‌خوان‌های دیگر بهره می‌برد. خنیاگران مهر اکنون پس از پایان همکاری‌شان با محمد معتمدی، در کنسرت پیش رو در جشنواره فجر با وحید تاج به روی صحنه می‌روند و قطعاتی از ساخته‌های بهزاد عبدی را به همراه برخی از قطعات ماندگار موسیقی سنتی اجرا خواهند کرد. در این کنسرت اعضای گروه خنیاگران مهر عبارت خواهند بود از: وحید تاج (خواننده)، نیوشا بریمانی (سرپرست و نوازنده ساز کمانچه)، بهزاد عبدی (آهنگساز و رهبر ارکستر)، نازنین روستا و شیما شاه‌محمدی (نوازنده ساز قیچک آلتو)، رخساره رستمی (نوازنده ساز عود)، صدا سدیفی (نوازنده ساز قانون)، شیدا قاضی (نوازنده ساز نی)، نگین زاده وکیلی (نوازنده ساز قیچک بم)، هیلا فیض‌پور (نوازنده ساز تار و پیانو)، بهار حیدری (نوازنده ساز بم‌ تار)، مهرناز دبیرزاده (نوازنده تمبک و دیگر سازهای کوبه‌ای)، عسل ملک‌زاده (نوازنده سازهای دف، کونگا، درامز و کاخن) و ترگل خلیقی (نوازنده ساز تار و رباب).

ارکستر فیلارمونیک کردستان – دوشنبه 27 دی ساعت 21:30 (سالن رودکی)

ارکستر فیلارمونیک کردستان به رهبری مهدی احمدی و دستیاری ارسلان کامکار، خوانندگی هانا کامکار و داریوش گودرزی در جشنواره موسیقی فجر، قطعاتی از موسیقی اصیل کردی را اجرا خواهد کرد. همچنین قرار است که این ارکستر قطعاتی از موسیقیدانان بزرگ جهان را نیز در این برنامه اجرا کنند اما بیشترین قطعاتی که در این ارکستر اجرا می شود آثار و قطعاتی از موسیقی اصیل کُردی است. ارکستر فیلارمونیک کردستان از سال 1384 توسط مهدی احمدی، خالد مبارکی، امین رحیمی، مرتضی کرمی و... بنیان نهاده شد و پس از طی مسیر تکمیل و ترقی اکنون با بیش از پنجاه نوازنده مشغول فعالیت است. این ارکستر به پیشنهاد دکتر حمیدرضا اردلان از سال 1393 دارای هیئت امناء شد. ارکستر فیلارمونیک کردستان، سابقه چندین دوره اجرا در جشنواره فجر و جشنواره‌های معتبر داخلی و خارجی دیگر را در کارنامه خود دارد.

گروه داماهی – دوشنبه 27 دی ساعت 18:30 (برج آزادی)

"داماهی" امسال دومین حضورش را در جشنواره تجربه می‌کند. گروه "داماهی" در سال 92 با هدف تجربه ای نو در تلفیق موسیقی‌های معاصر با موسیقی جنوب ایران شروع به فعالیت کرده و تا کنون یک آلبوم موسیقی به نام "داماهی" منتشر کرده است. این گروه اخیراً مشغول تولید جدیدترین آلبوم خود است که چند قطعه آن به زبان بندرعباسی و اکثریتش به زبان فارسی توسط رضا کولغانی خوانده شده است. داماهی در کنسرتش در جشنواره موسیقی فجر، قطعاتی را از این دو آلبوم اجرا خواهد کرد. اعضای گروه داماهی عبارتند از: دارا دارایی (سرپرست و گیتار بیس)، حمزه یگانه (کیبورد)، ابراهیم علوی (عود و گیتار)، رضا کولغانی (خواننده) و شایان فتحی (درامز).

گروه کماکان – دوشنبه 27 دی ساعت 21:30 (برج آزادی)

گروه تلفیقی "کماکان" به سرپرستی مهدی ساکی اجرای اول خود را در جشنواره موسیقی فجر تجربه خواهد کرد. این گروه سعی می‌کند که با بهره‌‌گیری از موسیقی‌ قوی، پر رنگ و خوش ضرب حاشیه خلیج‌فارس،‌ صدا و فضایی تازه را در موسیقی امروز ایجاد کند. مهدی ساکی و گروه همراهش در واقع رنگواره‌‌هایی را از موسیقی جنوب می‌‌گیرند و در بستر موسیقایی متفاوت، دست به بسط و گسترش آن می‌‌زنند و با سازبندی نسبتا هوشمندانه که هسته اصلی آن را گیتار، کلارینت، عود، ویلن‌ سل و چندین ساز کوبه‌‌ای تشکیل می‌‌دهد، قطعاتشان را در فضایی متفاوت خلق می‌‌کنند. ساکی در این کنسرت قطعات آلبوم "کماکان" با نام‌های شوفی، شکر، یوما، یعنی مادر، گم اندر گم، دعوت، نیست دگر، دست زنان، دیب دیب، کماکان، حلقه به حلقه و لبخند را اجرا خواهد کرد.

گروه "آن"– دوشنبه 27 دی ساعت 18:30 (فرهنگسرای نیاوران)

نخستین اجرای گروه موسیقی "آن" به سرپرستی آریا محافظ نوازنده سنتور در قالب جشنواره موسیقی فجر خواهد بود. این گروه تازه تأسیس در اولین اجرای خود از صدای مجتبی عسگری خواننده موسیقی اصیل ایرانی بهره خواهد برد. هر دوی این هنرمندان تا کنون کنسرت‌های متعددی را به همراه آهنگسازان، خوانندگان و نوازندگان برجسته موسیقی کشور برگزار کرده‌اند و این بار در قالب یک گروه با یکدیگر به روی صحنه خواهند رفت. آریا محافظ در نخستین اجرای گروه "آن"، سنتور می‌نوازند و مجتبی عسگری آواز خواهد خواند.

گروه لوتوس– دوشنبه 27 دی ساعت 21:30 (فرهنگسرای نیاوران)

گروه موسیقی "لوتوس" به آهنگسازی و سرپرستی حمید بهروزی‌نیا در قالب سی و دومین جشنواره موسیقی فجر از اشکان کمانگری خواننده جدید گروه رونمایی خواهد کرد. این گروه در کنسرت خود در فرهنگسرای نیاوران، قطعات آلبوم جدید خود را همراه با سه قطعه قدیمی‌تر لوتوس اجرا می‌کند. آثار مرغ لاهوتی، ایرانی‌تبار، شیدا، وصال، احسان، نوای عاشقان، برانید، ضربی نوا، ایرانی و... قطعاتی هستند که کمانگری در این کنسرت خواهد خواند. علاوه‌بر بهروزی‌نیا و کمانگری، امین گلستانی (عود)، مسلم علیپور (کمانچه)، علیرضا گرانفر (سنتور)، شاهین صفایی (تارباس)، پرهام صارمی (دف) و مرتضی مومنیان (تمبک) سایر اعضای گروه لوتوس را در اجرای 27 دی‌ماه تشکیل می‌دهند. در این کنسرت، حمید بهروزی‌نیا ضمن سرپرستی گروه خود، تارنوازی هم خواهد کرد.

میثم ابراهیمی – دو‌شنبه 27 دی ساعت 19 (سالن میلاد)

میثم ابراهیمی آخرین کنسرتش در سال 95 را در جشنواره موسیقی فجر برگزار می‌کند. این کنسرت اولین اجرای ابراهیمی در جشنواره موسیقی فجر خواهد بود که در آن از برخی از قطعات آلبوم جدید این خواننده رونمایی خواهد شد. آلبوم جدید میثم ابراهیمی "تیک" نام دارد که طی روزهای آتی تیزر آن منتشر می‌شود. علی پناهیان (درامز)، امین قیاسی (پرکاشن)، رضا چشم شب (گیتار)، کیوان فرشیدنیا(بیس)، پیمان محبت‌پور (کیبورد)، مرسل وطنی (ساکسیفون)، عرفان پاشا (ویولن) و علی حقیقی (گیتار الکتریک) نوازندگان ارکستر ابراهیمی را تشکیل می‌دهند که احتمالاً در اجرای او در جشنواره موسیقی فجر هم به روی صحنه خواهند رفت.

اشوان – دوشنبه 27 دی ساعت 22 (سالن میلاد)

اشوان دیگر خواننده پاپ است که برای نخستین بار در جشنواره موسیقی فجر به روی صحنه می‌رود. او در 2،3 سال اخیر قطعات ریتمیکی را به صورت اینترنتی منتشر کرد که با استقبال خوبی از سوی مخاطبان موسیقی پاپ مواجه شد. این خواننده در شهریور ماه سال جاری برای اولین بار به روی صحنه رفت و کنسرت او برای دو مرتبه دیگر نیز تمدید شد. این خواننده در اواخر پاییز سال جاری نیز دو کنسرت دیگر در سالن میلاد برگزار کرد. او در جشنواره موسیقی فجر قطعات پرطرفدار خود نظیر بهت مریضم، تنها شدم، حواست نیست، چرا گریه کردم و... را به همراه چند قطعه از آلبوم جدید خود به نام "بهت مریضم" اجرا خواهد کرد. این آلبوم تا پایان سال جاری روانه بازار موسیقی خواهد شد. اعضای ارکستر اشوان عبارتند از: نیما رمضان (رهبر ارکستر و نوازنده گیتار الکتریک)، آرش سعیدی (گیتار باس)، سعید شمس (کیبورد)، کیان ایرجی (گیتار)، برنا شفیع‌زاده (درامز)، مصطفی شعبانی (ساکسفون) و ساسان هاشمی (کیبورد).

آنسامبل پرکاشن تهران –  سه‌شنبه 28 دی ساعت 18:30 (سالن رودکی)

آنسامبل پرکاشن تهران یکی از برگزیدگان نخستین دوره جشنواری موسیقی معاصر تهران، بلافاصله پس از اجرا در ششمین دوره جشنواره موسیقی کلاسیک تا معاصر در قالب سی و دومین جشنواره موسیقی فجر به روی صحنه می‌رود. این آنسامبل شامل عضوهایی به نام‌هایروشنک رفانی، ماهان ببری، سالار محمد اصغری، حسین محمد حسینی، علیرضا ارجمند، سینا فتح‌العلومی، عرفان فرشی‌زاده و همایون آرام‌فر است. آنسامبل پرکاشن معاصر تهران در سال ١٣٩٤ برای اولین بار به بهانه نخستین فستیوال بین المللی موسیقی معاصر تهران و به منظور اجرای آثار ساخته شده برای سازهای کوبه ای با هدف معرفی ظرفیت های سازهای کوبه ای و تغییر نگرش رایج درباره ی این سازها تأسیس گردید. این آنسامبل که متشکل از نوازندگان جوان ایرانی است، سعی دارد در روند فعالیت حرفه ای خود با تمرکز بر اجرای آثار معاصر به اجرای آثاری از دوره های دیگر موسیقی نیز بپردازد و با تکیه بر توانایی های فردی و گروهی علاوه بر اجرای آثار موجود آثار جدیدی نیز تهیه کند.

برگزیدگان جشنواره جوان-  سه‌شنبه 28 دی  ساعت 21:30 (سالن رودکی)

اجرای برخی از برگزیدگان جشنواره موسیقی جوان در جشنواره فجر یکی از ایده‌هایی بود که در طول سال بارها مورد بررسی قرار گرفت. جشنواره موسیقی جوان هر ساله در شهریور ماه برگزار می‌شود و سازهای مختلف برندگان خود را در سه رده سنی می‌شناسند. در این بین خیلی‌ها معتقدند که این جوانان پس از برگزیده‌شدن نیاز به حمایت دارند و باید به آن‌ها مجال هنرنمایی داده شود. از این رو ریاست جشنواره موسیقی فجر یک سانس از اجراهای سالن رودکی را به اجرای برگزیدگان جشنواره موسیقی جوان اختصاص داده تا آن‌ها هنرشان را به منصه بروز و ظهور برسانند. علاوه‌بر برگزیدگان جشنواره موسیقی جوان، برگزیدگان جشنواره موسیقی نواحی و برگزیدگان جشنواره موسیقی معاصر نیز در سی و دومین جشنواره موسیقی فجر مجال برگزاری کنسرت یافته‌اند.

 اشکان خطیبی – سه‌شنبه 28 دی ساعت 21:30 (برج آزادی)

کنسرت موسیقی "قلم را بچرخان"  Rock the Penبه خوانندگی اشکان خطیبی تجربه متفاوتی در جشنواره موسیقی فجر خواهد بود. در این کنسرت اشکان خطیبی قطعات برجسته تاریخ موسیقی راک را بازخوانی خواهد کرد. او پیش‌تر این کنسرت را در قالب برنامه شب‌ شنبه‌های حافظ در سالن مستقل تهران و سپس در پردیس چارسو اجرا کرد. خطیبی در این کنسرت قطعاتی از گروه‌های برجسته تاریخ موسیقی نظیر پینک فلوید، دِ دور، کوئین، اولویس پرسلی، جانی کش، دِ بیتلز، رولینگ استونز و... اجرا خواهد کرد. اعضای گروه خطیبی در این کنسرت عبارتند از: نيما رمضان (گیتار الکتریک)، آرش سعيدی (گیتار بیس)، برديا اميری (درامز)، اشكان آبرون (کیبورد) و سروش عدل (گیتار الکتریک و آکوستیک).

عیسی غفاری – سه‌شنبه 28 دی ساعت 18:30 (فرهنگسرای نیاوران)

عیسی غفاری همراه با گروه "وابات"، آثار خودش را در جشنواره موسیقی فجر اجرا خواهد کرد. عیسی غفاری یکی از آهنگسازان کشور است که معمولاً با همکاری با گروه موسیقی "بیداد" به خوانندگی وحید تاج شناخته می‌شود. وی تا کنون سابقه چندین اجرای دونوازی و همنوازی بر روی صحنه را داشته است. او در این کنسرت بی‌کلام به عنوان نوازنده تار و سه‌تار، همراه با سارا رضازاده (تار) و سارا فطرس (دف، کوزه و بندیر) به روی صحنه خواهند رفت و برنامه دوتارنوازی را با همراهی سازهای کوبه‌ای اجرا خواهند کرد.

گروه آهنگ– سه‌شنبه 28 دی ساعت 21:30 (فرهنگسرای نیاوران)

گروه موسیقی "آهنگ" به آهنگسازی و سرپرستی مهرداد ناصحی که تا چندی پیش با وحید تاج به عنوان خواننده به روی صحنه می‌رفت، در جشنواره فجر به همراه مهدی امامی به اجرا خواهد پرداخت. این گروه موسیقی قدمت چند ساله دارد و امین گلستانی (عود)، جمشید صفرزاده (سنتور) و کامران یعقوبی (تنبک) اعضای ثابت آن می‌باشند. گروه "آهنگ" در جشنواره فجر، پس از برگزاری کنسرت به همراهی وحید تاج در قبرس، برای نخستین بار از صدای مهدی امامی بهره خواهد برد و خود ناصحی نیز در آن به نوازندگی کمانچه خواهد پرداخت.

حامد همایون – سه‌شنبه و چهارشنبه 28 و 29 دی ساعت 19 و 22 (سالن میلاد)

حامد همایون خواننده جوان موسیقی پاپ پرکارترین خواننده سی و دومین جشنواره موسیقی فجر است. این خواننده که فعالیت حرفه‌ای خود را از سال گذشته به تهیه‌کنندگی شرکت ترانه شرقی آغاز کرد، طی یک سال گذشته چنان به محبوبیت رسید که مدیران جشنواره 4 سانس از سانس‌های جشنواره را به اجراهای او اختصاص دادند. همایون تنها به 8 ساعت احتیاج داشت که بلیت هر 4 اجرایش به فروش برسد. ارکستر "ترانه‌وار" 9 نوازنده دارد که 7 تای آن‌ها نوازندگان پاپ و دو تای دیگر نوازنده‌ سازهای موسیقی سنتی خواهند بود. در این کنسرت سامان امامی (گیتار و کیبورد)، سینا ذکایی (دودوک)، پیمان لطیفی (درامز)، آرش عیوضی (گیتار بیس)، پوریا ربانیان (پرکاشن)، آلن بارسخیان (گیتار الکتریک)، محمد افشانی (گیتار)، امیرحسین توکلی (تار و سه‌تار) و علیرضا توسلی (دف) خواهند نواخت.

ارکستر نغمه باران – چهارشنبه 29 دی  ساعت 21:30 (سالن رودکی)

ارکستر ملی "نغمه باران" که اوایل دی‌ماه پس از یک سال وقفه در تالار وحدت به روی صحنه رفت، اجرای سوم دی خود را در جشنواره موسیقی فجر نیز تکرار خواهد کرد. سرپرستی و خوانندگی این ارکستر برعهده علی امیرقاسمی است که در اجرای 29 دی، قطعات خاطره‌انگیزعلی تجویدی، حبیب‌الله بدیعی و علی‌نقی وزیری را می‌خواند. در این کنسرت آرمین تاجبخش، ارکستر نغمه باران را رهبری می‌کند و علیرضا خلج‌اسماعیلی، مهران امیدیان، مسعود نجفی و کوشا کرمی نیز به ترتیب به عنوان کنسرت مایستر و سولیست ویولن، سولیست تار، سولیست سنتور و سولیست پیانو او را همراهی خواهند کرد.
 سوربانگ -  چهارشنبه 29 دی ساعت 21:30 (برج آزادی)

کنسرت گروه موسیقی "سوربانگ" به سرپرستی احسان عبدی‌پور سرنا نواز مشهور موسیقی لرستان در برج آزادی برگزار می‌شود. اعضای گروه موسیقی سوربانگ را مهران غضنفری (شاعر، خواننده و آهنگساز)، داود رضایی (کمانچه و تنظیم‌کننده)،  مجید دولتشاه (تار)، امیررضا ابراهیمی (سنتور)، اکبر خسروی (تارباس)، مختار زندسلیمی (دف و دایره) و بابک شکری (تنبک و دهل) تشکیل می‌دهند. همچنین خود عبدی‌پور نیز ضمن سرپرستی "سوربانگ"، سرنا نوازی هم خواهد کرد. احسان عبدی‌پور نامدارترین نوازنده سرنا در ایران و در سطح بین‌المللی است که در شهرهای عمده کشور و در پنج قاره جهان صدای سرنایش طنین‌انداز شده است. او به همراه گروهش در قالب جشنواره موسیقی فجر به اجرای قطعات موسیقی لری خواهد پرداخت.

حجت اشرف‌زاده – چهارشنبه 29 دی ساعت 21:30 (برج آزادی)

حجت‌ اشرف‌زاده یکی از پدیده‌های موسیقی تلفیقی در چند سال اخیر است که در آیین اختتامیه دوره قبل جشنواره فجر موفق شد که جایزه باربد را برای بهترین آلبوم موسیقی تلفیقی به نام "ماه و ماهی" دریافت کند. امسال نام این خواننده در جدول اجراهای جشنواره قرار گرفته و او در قالب یک اجرا در برج آزادی، قطعات آلبوم "ماه و ماهی" را برای طرفدارانش می‌خواند. اشرف‌زاده در نخستین کنسرت خود در قالب جشنواره فجر، با داریوش نخشبی (نوازنده پیانو)، مجید مظاهری (نوازنده کمانچه)، بهنام معصومی (نوازنده کاخن) و علیرضا لعمانی (نوازنده گیتار) به روی صحنه خواهد رفت.

بهاره فیاضی – چهارشنبه 29 دی ساعت 18:30 (فرهنگسرای نیاوران)

بهاره فیاضی نوازنده تار و سه‌تار برای علاقه‌مندان به موسیقی ایرانی تک‌نوازی خواهد کرد. این نوازنده تا کنون اجراهای مختلفی را در سالن‌های پایتخت برگزار کرده و در قالب برنامه شب سازهای ایرانی در فرهنگسرای نیاوران نیز به روی صحنه رفته است. او دارای مدرک لیسانس از دانشکده هنرهای زیبای تهران است و تا کنون چند بار دیگر نیز در جشنواره موسیقی فجر حضور داشته است. داود گنجه‌ای، اسماعیل مهرتاش، نصرالله ناصح‌پور و حسین علیزاده برخی از اساتید بهاره فیاضی هستند. کنسرت فیاضی از معدود کنسرت‌های تک‌نوازی بانوان در جشنواره موسیقی فجر است که از این حیث می‌تواند بسیار جالب باشد.

گروه همنوازان سایه – چهارشنبه 29 دی ساعت 21:30 (فرهنگسرای نیاوران)

گروه موسیقی دستگاهی "همنوازان سایه" به سرپرستی محمدامین اکبرپور، با اجرای قطعاتی از آثار اکبرپور، طاهرزاده، مختاری، مهرتاش، درویش خان، امیر جاهد و... در قالب جشنواره فجر به روی صحنه می‌رود. در این کنسرت موسیقی، حسین علیشاپور به عنوان خواننده گروه "همنوازان سایه" حضور دارد و محمدباقر زینالی (عود)، زمان خیری (نی)، یاشار مهاجری (سنتور)، محمد امین اکبرپور (تار) و مجید علیزاده (تنبک) نیز به عنوان نوازنده گروه را همراهی خواهند کرد. گروه همنوازان سایه تا کنون سابقه اجرا در سالن خلیج فارس را داشته و به خوبی با فضای فرهنگسرای نیاوران آشنا است.

علی زندوکیلی – چهارشنبه 29 دی ساعت 21:30 (برج میلاد)

علی زندوکیلی خواننده سابق گروه "دنگ‌شو" اولین کنسرتش در جشنواره موسیقی فجر را در تاریخ چهارشنبه 29 در ساعت 21:30 در برج میلاد برگزار می‌کند. البته این خواننده چندان با اجرا در جشنواره فجر غریبه نیست. او در اختتامیه سی و سومین جشنواره فیلم فجر قطعه‌ای را اجرا کرد که در آن مراسم مهران مدیری نیز با او همخوانی کرد. اینک زندوکیلی کنسرتی مستقل را در جشنواره موسیقی برگزار می‌کند و قطعاتی از آلبوم جدید خود به نام "رویای بی تکرار" را به همراه تک آهنگ‌های چند سال اخیرش به مخاطبان تقدیم خواهد کرد. زندوکیلی در این کنسرت به همراه امید غفاریان (پیانو و گیتارالکترونیک)، افشین بابایی (سازهای کوبه ای)، شایان ریاحی (سازهای کوبه ای)، سینا علم (کمانچه)، سحاب علم (تار) و رامین اتابکی ( گیتار باس) به روی صحنه خواهد رفت.

گروه شواش مازندران - پنج‌شنبه 30 دی ساعت 18:30 (سالن رودکی)

مازنی‌ها به یاد استاد احمد محسن‌پور در سی و دومین جشنواره موسیقی فجر می‌نوازند. گروه موسیقی "شواش" در تازه‌ترین تجربه خود در قالب جشنواره موسیقی فجر به روی صحنه می‌رود و به یاد سرپرست و موسس خود می‌خواند. احمد محسن‌پور این گروه موسیقی را در سال 67 با هدف پژوهش و تولید موسیقی اصیل مازندرانی تشکیل داد و با حضور او حدود 22 آلبوم از گروه "شواش" منتشر شد. این موسیقیدان و نوازنده زمستان سال گذشته در سن 70 سال فوت شد تا سرپرستی گروه "شواش" به خواننده با سابقه این گروه (محمد ابراهیم عالمی) برسد. بنابراین گروه موسیقی "شواش" در شب مانده به پایانی سی و دومین جشنواره موسیقی فجر با سرپرستی و خوانندگی محمد ابراهیم عالمی، قطعات مازنی خود را به یاد استاد بی‌بدیل موسیقی مازندران اجرا خواهد کرد.

گروه لیان - پنج‌شنبه 30 دی ساعت 21:30 (سالن رودکی)

گروه موسیقی "لیان" به سرپرستی محسن شریفیان پس از غیبت در دوره قبل جشنواره موسیقی فجر، با یک اجرای پر انرژی دیگر از موسیقی بوشهری به سی و دومین دوره این جشنواره بین‌المللی می‌آید. در این کنسرت گروه "لیان" با دو خواننده به نام‌های آکا صفوی و محمد فرامرزی به روی صحنه می‌رود و قطعاتی نظیر ماهی فروش، یار یار، خیام‌خوانی و... را اجرا خواهد کرد. اعضای گروه موسیقی "لیان" برای این اجرا عبارتند از: حسین سنگسر (نوازنده دم‌دم)، مهدی شریفیان (نوازنده عود)، محمود بردکنیا (نوازنده دمام)، مرتضی پالیزدان (نوازنده ضرب و تمپو)، ایمان قاسمی (نوازنده شیکر، دایره زنگی)، حمید اکبری (نوازنده تمپو، کاخون و دایره)، امین سلیمیان (نوازنده دایره) و حمزه مقدم (نوازنده دایره). همچنین شریفیان نیز در این اجرا ضمن سرپرستی گروه خود، همچون کنسرت‌های قبلی "لیان"، ساز نی‌انبان می‌نوازد.

 ایل بانگ - پنج‌شنبه 30 دی ساعت 18:30 (برج آزادی)

آخرین اجرای موسیقی نواحی در برج آزادی به کنسرت گروهی از چهار محال و بختیاری اختصاص دارد. در این اجرا گروه موسیقی بختیاری "ایل بانگ" به خوانندگی و سرپرستی کوروش اسدپور قطعات ایل بختیاری را اجرا خواهد کرد. اسدپور تا کنون کنسرت‌های مختلفی را مستقل از گروه "ایل بانگ" در استان‌های چهار محال و بختیاری، کهگلویه و بویر احمد، خوزستان، لرستان و... برگزار کرده است. گروه "ایل بانگ" تا چندی پیش به سرپرستی سجاد کریمی و خوانندگی کاظم کریمی در شهرهای مختلف کشور به اجرا می‌پرداخت ولی در جشنواره موسیقی فجر کوروش اسدپور خواننده مشهور بختیاری سرپرستی آن را برعهده دارد.

آریا عظیمی‌نژاد – پنج‌شنبه 30 دی ساعت 21:30 (برج آزادی)

کنسرت آریا عظیمی‌نژاد آخرین اجرای برج آزادی در سی و دومین جشنواره موسیقی فجر خواهد بود. عظیمی‌نژاد آهنگساز فیلم و سریال‌های برجسته‌ای نظیر "میم مثل مادر"،‌ "او یک فرشته بود"، "طلا و مس"، "پایتخت" و "فرزند خاک" است که در بخش تلفیقی جشنواره قطعات بی کلامی را همراه با گروهش اجرا می‌کند. این آهنگساز در سال‌های اخیر با حضور سید احمد حسینی (دو تار)، فرهاد صفری (تنبک و زروان) و حامد دژبراز (باژنگ) چندین بار به روی صحنه رفته و خودش نیز به نوازندگی ساز سه تار پرداخته است.

پویان بیگلر – پنج‌شنبه 30 دی ساعت 18:30 (فرهنگسرای نیاوران)

آخرین شب از جشنواره موسیقی فجر در سالن خلیج فارس، با یک تک‌نوازی آغاز می‌شود و این‌بار پویان بیگلر سولیست تار و سه‌تار روبروی مخاطبان می‌ایستد و نوازندگی می‌کند.  بیگلر آهنگساز و نوازنده تار و سه‌تار متولد 1361 در همدان است. او دوره عالی را در محضر استادان داریوش طلائی و محمدرضا لطفی گذراند و در کارشناسی ارشد از محضر استادان شریف لطف» و محسن حجاریان بهره برد. وی در کنسرتهای بسیاری از جمله کنسرتهای پژوهشی با همراهی «داریوش طلایی»، «حمید متبسم» و «همایون شجریان» ( باشگاه انقلاب) شرکت داشته است. بیگلر در بخشی از کنسرت خود در جشنواره موسیقی فجر به اجرای قطعاتی از ساخته‌های خودش می‌پردازد و در بخش دیگر آن بداهه‌نوازی خواهد کرد.

گروه چهارباغ – پنج‌شنبه 30 دی ساعت 21:30 (فرهنگسرای نیاوران)

اجرای نخست گروه موسیقی "چهار باغ" به سرپرستی محمدرضا و علی رستمیان، آخرین اجرای سی و دومین جشنواره موسیقی فجر در فرهنگسرای نیاوران خواهد بود. این گروه اخیراً با ترکیب سازی جدید فعالیت خود را آغاز نموده است. علی رستمیان (آواز)، محمدرضا رستمیان (سنتور)، عبدالرضا رستمیان (دودوک)، آوا رستمیان (کمانچه)، نازنین تن‌ساز (عود)، آناهیتا ایزدی‌پارسا (ویولن‌سل)، شایان یزدی‌زاده (تنبک)، میثم کاردارفر (گیتار) و مهران امیراصلانی (کوزه و سازهای کوبه‌ای)، اعضای گروه موسیقی چهارباغ را برای اجرا در شب پایانی جشنواره سی و دوم موسیقی فجر تشکیل می‌دهند.

محسن یگانه - پنج‌شنبه 30 دی ساعت 22 (سالن میلاد)

محسن یگانه باسابقه‌ترین خواننده پاپ جشنواره موسیقی فجر است که در شب مانده به پایانی از اجراهای جشنواره امسال برای هفتمین بار به روی صحنه می‌رود. او چند سال پیش لقب رکورددار کنسرت را به یدک می‌کشید ولی پس از برگزاری کنسرت مشهورش در سالنNokia Theatre  کم‌ کارتر شد که این کم‌کاری در زمینه انتشار آلبوم نیز صدق می‌کند. یگانه سال گذشته در جشنواره فجر قطعاتی از آلبوم آخر خود به نام "نگاه من" را اجرا کرد و در سال جاری آلبومی منتشر نکرد. با این حال اجرای قطعه ماه عسل یا اثر وابستگی می‌تواند اتفاقات جدید کنسرت او نسبت به اجرایش در دوره قبلی باشد. وجه کاملاً متمایز اجرای امسال یگانه با اجرای قبلی او در جشنواره نیز می‌تواند تغییر تمامی اعضای ارکسترش باشد. یگانه سال گذشته با ارکسترش به رهبری علی ثابت به روی صحنه رفت اما پس از آن اجرا، همکاری یگانه با ارکستر علی ثابت به پایان رسید و این خواننده در اجرای امسال خود با ارکستری جوان‌تر از ارکستر قبلی خود به روی صحنه خواهد رفت.

زانیار خسروی – ساعت 22 پنج‌شنبه 23 دی

خواننده آلبوم "28" پس از چند سال فعالیت حرفه‌ای و برگزاری کنسرت در سطح کشور، بالأخره برای اولین بار در جشنواره موسیقی فجر حضور می‌یابد. زانیار خسروی در این دوره از جشنواره فجر جای خالی برادرش سیروان را پر می‌کند که امسال نام او در جدول اجراهای جشنواره دیده نشد. زانیار در این کنسرت قطعاتی از آلبوم 28 و چند تک آهنگ پرطرفدارش که طی سال‌های اخیر منتشر شده را خواهد خواهد. در این کنسرت، خشایار جوزی (گیتار الکتریک)، علیرضا ثناعی (گیتار آگوستیک)، امیر محمدی (ساکسوفون)، امیر فرهودنیا (گیتار بیس)، امین راد (درامز) و امیر میلاد نیکزاد (پیانو و رهبر ارکستر) تشکیل می‌دهند.

 گروه سهند–  جمعه 1 بهمن ساعت 15 (سالن رودکی)

اولین اجرای روز پایانی جشنواره موسیقی فجر در سالن رودکی به اجرای یکی از گروه‌های با سابقه جشنواره اختصاص دارد. گروه "سهند" به سرپرستی رشید وطن‌دوست از جمله گروه‌هایی است که در دهه گذشته با حضور مستمر در بخش جنبی جشنواره موسیقی فجر، تجربه حضور در این فستیوال را به دست آورده و امسال نیز با اجرای قطعاتی از موسیقی آذربایجان از علاقه‌مندان به موسیقی آذری پذیرایی خواهد کرد. در این کنسرت موسیقی، چند نوازنده سازهای پیانو، نقاره، تار، کارمون، گوشه نقاره و کمانچه، سرپرست و خواننده گروه سهند را همراهی خواهند کرد. وطن‌دوست در این اجرا قطعات ماندگار موسیقی آذربایجان از جمله حیدربابا و ساری گلین را به هم‌زبانانش تقدیم می‌کند.

 گروه چریکه – جمعه 1 بهمن ساعت 17 (سالن رودکی)

گروه موسيقی "چريكه" به سرپرستی سيد سلمان حسينی با اجرای قطعاتی از موسيقی تنبور كرمانشاه در سالن رودکی به روی صحنه خواهد رفت. محور اصلی موسیقی گروه "چریکه" بر اساس ساز تنبور است و قطعاتی نظیر "آواز مجنونی"، "تصنيف دواله (از ساخته‌های علی‌اكبر مرادی)"، "آواز مجنونی لنگ"، "قطعه بهار (بر اساس مقام دواله)"، "مقام سحری"، "وصال" و "آواز براله (درآمدی بر مويه)" برخی از آثار رپرتوار کنسرت‌های "چریکه" می‌باشند. اعضای گروه موسیقی کرمانشاهی "چریکه" عبارتند از: سید سلمان حسینی (سرپرست، آهنگساز و نوازنده تنبور)، سيد سياوش يادگاری (خواننده)، سيد وصال حسينی (نوازنده تنبور)، سيد آرمان دكه‌ای (تنبور)، آسيه احمدی (تنبور)، سيد آريا حسينی (تنبور)، شيدا ذوالنوری (تنبور)، بيتا همتی (تنبور)، امير حسين همدانی‌زاد (تنبور)، مهسا شهبازيان (قانون)، پيام شريف‌ن‍ژاد (عود)، متين آهنگرانی (كمانچه)، يوسف اشرفی شهميرزادی (تنبك)، امين هنرجو (دف و دمام) و سپيد شايان(كوزه و دمام).

محمد علیزاده – دوشنبه و سه‌شنبه 27 و 28 دی ساعت 21:30 (برج میلاد)، جمعه 1 بهمن ساعت 19 و 22 (سالن میلاد)

محمد علیزاده دیگر خواننده پاپ جشنواره فجر است که در 4 سانس به روی صحنه می‌رود. او سوای دو اجرا در برج میلاد، در شب پایانی جشنواره موسیقی فجر نیز دو اجرا در سالن میلاد نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران خواهد داشت. این خواننده طی ماه‌های اخیر در اوج فعالیت‌های هنری خود قرار دارد. علیزاده در آذر ماه سال جاری با برگزاری 8 سانس در 4 روز پیاپی، یک بار دیگر رکوردشکنی کرد و اجراهایش را در دی‌ماه نیز برای سه شب دیگر تمدید کرد. او در جشنواره موسیقی فجر برای اولین بار چند قطعه جدید از آلبوم جدید خودش را اجرا خواهد کرد. آلبوم سوم علیزاده "گفتم نرو" نام دارد که در تاریخ 26 دی‌ماه توسط شرکت ایران‌گام به مدیریت صدرالدین حسین‌خانی منتشر خواهد شد. علیزاده در سال 91 برای اولین بار در جشنواره موسیقی فجر به روی صحنه رفت و پس از آن در همه دوره‌های این فستیوال بزرگ موسیقیایی حضور داشت.
 
به اشتراک بگذارید :
برچسب ها


عضویت : telegram.me/joinchat/AzEeHDus0u0ht5Y_Qi2E0Q