۱۴۰۳ سي فروردين - 01:15 ب.ظ

شبی با مولانا در کنار نواگران و سماعگران "آقای سماع"/ مضمون آقای سماع شخصی است

شبی با مولانا در کنار نواگران و سماعگران "آقای سماع"/ مضمون آقای سماع شخصی است
نوای فارس - حسین رجب نیا: در شامگاه 24 دیماه 1395 کنسرت اقای سماع در اریکه ایرانیان تهران به همت موسسه فرهنگی هنری اوای مهربانی  در دو سانس به روی صحنه اجر رفت.

در این اجرا 13 قطعه به سمع و نظر مخاطبان آقای سماع رسید. «آن و من» اولین قطعه ای بود که تقدیم حضور مخاطبان شد.  این قطعه با اجرای سولوی فولوت آغاز شد و در ادامه ساز بربت و سه تار به همراهی آن پرداختند و در طول آن اجرا رقص سماع مکمل حال عرفانی آن شد.

در ادامه نوازندگان ساز های کوبه ای و کمانچه به جمع نوازندگان به روی صحنه پیوستند و «مست» بر ساز آنها جاری گشت. سپس امیر حسین حسنی نیا سرپرست و آهنگ ساز گروه نطق کوتاهی با دوست داران خود داشت و آنها را به محفل مولانایی خویش دعوت نمود. پس از به روی صحنه آمدن محمد امیر ارجمند، نوازنده کیبورد و پیانو «برکت» با رقص سماع تقدیم حضور مخاطبان گشت. سپس در ادامه «با وی» اجرا شد که در این قطعا شاهد همخوانی سینا مشفقی نیز بودیم.

سپس با اجرای ساز بربت و همنوازی پیانو یکی دیگر از سماعگران قدم، قدم بر روی صحنه حاضر شد و در همین حین سایر سازها به گروه پیوستند و با رقص سماع «رآز آوری» اجرا شد.  «بلندی های بادگیر» اما قطعه بعدی بود که از بخش اول تقدیم حضورا دوست داران آقای سماع شد   و سپس «ماندین در اولین روز» به عنوان آخرین قطعه از بخش اول این کنسرت در حالی اجرا شد که سماعگران بر روی صحنه در حال  سماع عرفانی خویش بودند.

و مضمون آقای سماع شخصی است.

در بخش دوم از این کنسرت اشعار مولانا طی 6 قطعه مجزا تقدیم حضور مخاطبان قرار گرفت. اولین قطعه تحت عنوان «نوازش» با اجرای سولوی تنبک آغاز شد. برای اجرای قطعه دوم نوازندگان سازهای بادی و کیبورد به روی صحنه آمدند تا به کمک یکدیگر «مستان» را به روی صحنه اجرا ببرند. اجرای رقص سماع مکمل خوبی برای القای حس و حال مولانایی در این قطعه بود . و سپس قطعه «کوانتوم» اجرا شد که در انتهای این قطعه شاهد هنرنمایی نوازندگان دف و کاخان بودیم.

 در ادامه حسنی نیا راجع به عنوان «آقای سماع» توضیحاتی داد که به نقل از ایشان آقای سماع معنای جنسیتی ندلرد و مضمون آقای سماع شخصی است که ییشتر اهل شنیدن است تا صحبت کردن. اویک سنگ صبور است که می تواند مخاطبان کنسرت آقای سماع باشد. وی در ادامه از اسپانسر و تهیه کننده این کنسرت، امیر حسین هیدارن قدردانی کرد و سپس «کماکان» را به روی صحنه اجرا برد.

در ادامه در حالی که سماعگران گلبانگ احترام به حاضرین داشتند با رقص سماع آنها «پایان من» اجرا شد.و در نهایت «یکبارگی» به عنوان آخرین قطعه از بخش دوم اجرا شد. .
اما نواگران این کنسرت عبارت بودند از: امیر حسین حسنی نیا، بربت خواننده و آهنگساز، وحید قاسمی، درامز و کاخان، سینا مشفقی، سه تار و دف، بهنوش کاظمی زاده، کمانچه، محمدرضا اسلامی، تمبک، کوزه، کاخان، محمد امیر ارجمند، پیانو، فرناز خاکی، همخوان و محمد حسین حسینی، سازهایی بادی. همچنین، سماعگران کنسرت آقای سماع، نادر وهاب آقایی، سهرورد زرشکیان و رامین صفی یاری بودند. همچنین در طول اجرای هر دو بخش، محمو بوستانی در گوشه صحنه در حال نقاشی بر بوم خویش بود.

پس از اجرای آخرین قطعه نواگران و سماعگران پیش روی دوستداران خویش ادای احترام کردند و محاطبان زیادی با  دسته گلهای خود از این گروه قدردانی کردند.
به اشتراک بگذارید :
برچسب ها


عضویت : telegram.me/joinchat/AzEeHDus0u0ht5Y_Qi2E0Q