۱۴۰۳ پنجم ارديبهشت - 07:00 ب.ظ

اجرای شهرام شکوهی پس از مدت ها و در جشنواره فجر؛شروعی دوباره با دو قطعه جدید​

شروعی دوباره با دو قطعه جدید​
نوای فارس-مهرنوش قضاوتی: ۲۶ دی ماه ۹۵ سومین روز سی‌و دومین جشنواره موسیقی فجر برگزار شد. در این روز سالن میلاد در سانس ابتدایی خود پس مدت ها شاهد اجرای شهرام شکوهی و گروهش بود.

ساعت از هفت گذشته بود و و پس از وارد شدن به سالن میلاد اولین چیزی که‌ تمام توجه را جلب می‌کرد تعداد زیادی صندلی قرمز رنگ خالی  بود. چراغ های سالن خاموش شدند خبری از دست و جیغ همیشگی نبود. تیزر برنامه های جشنواره پخش شد و سپس شمارش معکوس در سکوت از ده به یک رسید. اما هنوز خبری از آمدن ارکستر نبود. جمعیت هم در سکوت انتظار می کشیدند.

پس از دقایقی دوباره شمارش معکوس طی شد و این بار ملودی ای برای دقایقی پخش شد، سپس اعضای ارکستر یک به یک‌ روی صحنه آمدند. ارکستر ملودی اولین قطعه را نواخت و شهرام شکوهی با قطعه «داغ اون روزا» روی صحنه آمد.
شکوهی پس از این قطعه گفت: در آغاز فصل جدیدی از فعالیت ها با جشنواره شروع کردیم. مدتی کم‌کار بودم، از این به بعد پر کار تر خواهم بود. برنامه جشنواره به علت ارتحال آیت الله رفسنجانی جا به جا شد. مجبوری کنداکتور را بی نفس بخوانم. امیدوارم لذت ببرید.

سپس قطعه «این رسم کجاست» را به عنوان دومین قطعه اجرا کرد. این قطعه نیز مانند قطعه ابتدایی، ریتمیک بود و باعث شد در اواسط جیغ جمعیت با آن همراه شود. شروع ملودی «دل دیوانه» با صدای جیغ حاضران همراه شد و آن ها در طول این قطعه شکوهی را در قسمت هایی همراهی کردند و با او هم صدا شدند.

خواننده کم حرف بودن هم خیلی خوب نیست، اما من ترجیح می دهم بیشتر بخوانم تا حرف بزنم زیرا من خواننده ام نه گوینده. شکوهی پس از این جملات نظر جمعیت را برای قطعه ای شاد پرسید. حاضران نیز با تشویق شان نظر مثبت خود را اعلام کردند و «اسیر عشق» قطعه ای شادی پس از «دل دیوانه» شد.

«مدارا» با دست زدن های مرتب حاضران شنیده شد. همزمان با نواخته شدن این قطعه توسط ارکستر ترانه آن روی مانیتور نقش بسته بود. ترجیع بند این قطعه همراه با خوانش جمعیت تکرار شد. این قطعه با تشویق جمعیت پایان یافت که نشان از موفقیت این قطعه در بین طرفداران او داشت.

مدتی به خاطر ناراحتی هایی که داشتم میخواستند به گوش های تان زحمت ندهم. با بیشتر شدن فاصله زمانی خلا درونیم پر رنگ تر شد. انرژی های تان، شادی ها و حتی ناراحتی های تان زیباست تا نفس هست هستیم. جمعیت یک صدا بعد از صحبت شکوهی گفت: شهرام دوستت داریم.
می خواهم با قطعه جدیدی سوپرایزتان کنم، اما احتمال این که‌ خودم سورپرایز شوم بیشتر است. چون تا الان این قطعه را نخواندم. مخاطبان او قطعه ای ساخته عادل فلاح و با ترانه ای از شهرام شکوهی را برای اولین بار در جشنواره شنیدند. در انتها جمعیت با دست های شان رضایت خود را اعلام کرد.
سپس شکوهی از ارکستر زهی دعوت کرد تا به رهبری سامان محمدی روی صحنه بیاید. «وای از هوس» با ویولن نوازی هنرمندانه ویولونیست ها به زیبایی اجرا شد. «ای از هوس وای از هوس ای داد ای وای از هوس...» در پایان در سالن همخوانی شد.

او خاطره ای از اولین اجرایش تعریف کرد و قطعه «توبه شکستم» با صدای گیتار آغاز و با صدای ویولن ادامه یافت. قطعه بعدی، باز هم قطعه جدیدی بود که‌ تا کنون شنیده نشده بود. این قطعه با تشویق حاضران آغاز گشت و با صدای زیبای دودوک به پایان رسید.

«انگیزه» قطعه محبوب و پایانی اجرای امشب بود.

«تا نفس هست»٬ «من و تو»، «ای دل نرو»٬ «لیلی و مجنون»٬ «عاشقان» دیگر قطعات این اجرا بودند.
عادل فلاح (پیانو و کیبورد)٬ نیما غفاری(درامز)٬ رامبد رافت(گیتار بیس)، مهدی پاشا زانویی( پرکاشن)، احسان یزدانی(کیبورد) سام میرزایی(گیتار اسپنیش)٬ محمود عریانی(ویولن)٬ آرش آذر (دودوک، کلارینت) به رهبری حسین کاشانیان نوازندگان ارکستر شکوهی بودند.
عکس های امیر رسام مهر از این کنسرت را در ادامه ببینید:
به اشتراک بگذارید :
برچسب ها


عضویت : telegram.me/joinchat/AzEeHDus0u0ht5Y_Qi2E0Q