۱۴۰۳ سي فروردين - 08:26 ق.ظ

کنسرت امید حاجیلی در سومین شب از سی و‌دومین جشنواره موسیقی فجر بمب انرژی جشنواره را منفجر کرد

 بمب انرژی جشنواره را منفجر کرد
نوای فارس-مهرنوش قضاوتی: سالن میلاد از ششمین اجرای پاپ سی و دومین جشنواره موسیقی فجر میزبانی کرد. امید حاجیلی این بار در قالب جشنواره فجر در ساعت ۲۲ بیست و ششمین روز دی ماه با طرفدارانش دیدار تازه کرد.

حاضران در سالن پس از شمارش معکوس با تشویق های شان از ارکستر برای حاضر شدن روی صحنه دعوت کردند. با شروع شدن کلیپ قطعه ای به نام «تردست» صدای تشویق ها به اوج خود رسید. اعضای ارکستر یک به یک روی صحنه حاضر شدند. امید حاجیلی قبل از ورود به صحنه از جمعیت خواست تا انرژی خود را با فریاد و جیغ نشان دهند. شروع ملودی قطعه شاد «وقت گل نی» آغازگر انعکاس انرژی جمعیت به سن بود. جمعیت از ابتدا با هیجان با ملودی همراه شدند و یک صدا با حاجیلی تکرار کردند: « دوست دارم تو به من کی میگی، گمون کنم وقت گل نی میگی... »

او سپس با مخاطبانش حال و احوال کرد و ابراز خوشحالی کرد که‌ این بار در بخش اجرایی جشنواره حضور دارد. او که سال گذشته بر صندلی داوری نیز نشسته بود، خواست تا شبی پرانرژی را رقم بزند.

دومین قطعه «دوباره» بود. این قطعه نگذاشت شور سالن فروکش کند و در ادامه قطعه اول حاضران را با خود همراه نمود. پس از «افتاد»، ارکستر سراغ قطعه «وای وای» رفت. حاجیلی از جمعیت خواست تا او را همراهی کنند، حاضران هم کم‌ نگذاشتند و «وای وای» را با تکرار کردن «وای وای... وای وای» های ترانه آن، تا انتها با شادی دنبال کردند.

او از مسعود پهلوان، نوازنده نی انبان، دعوت کرد تا با صدای این ساز قطعه ای جنوبی بخواند. پس از تکنوازی نی انبان ارکستر هم با صدای این ساز همراه شد. «ای داد» حال و هوای گرم جنوبی را در سالن حاکم کرد. « ای داد ای داد ندارم خبرش...» بر مانیتور نقش بست. حاضران ریتم جنوبی این قطعه را همزمان با تکرار ترانه آن، با دست های شان دنبال کردند.

قطعه «برای عاشقی دیره» انتخاب بعدی حاجیلی برای لیست اجرایش بود. این قطعه که‌ او به همراه رضا صادقی منتشر کرده بود، مورد استقبال جمعیت قرار گرفت. این قطعه با پخش تصاویری رنگی همراه شد، رنگ های شاد نقش بسته بر مانتیور ها به ایجاد فضای پرشور قطعه کمک کرد. امید حاجیلی در انتها ساز ترومپت خود را به دست گرفت و برای شکل گیری ملودی این قطعه با ارکسترش هم صدا شد.

سن برای اجرای دو قطعه «ترک دیار» و «رعنا»  آماده شد. حاجیلی ‌که بیشتر قطعاتش تنظیم هایی مدرن از موسیقی نواحی است برای اجرای این دو قطعه در دایره نوازندگانش نشست. «ترک دیار» را با فضایی خراسانی اجرا نمود و با «رعنا» میلاد را به شمال کشور برد.

اصلا فکر نمی کردم اجرای امشب پرانرژی باشد اما برخلاف آن چه انتظار داشتم، بود. همه این ها حاصل انرژی شماست، ممنونم از شما. او پس از این جملات از وحید اسداللهی نیازی دعوت کرد.

خوشحالم که‌ این سبک را انتخاب کردم که‌ بتوانم با شادی کنارتان باشم و در این چند ساعتی که این جا هستیم خوب باشیم و با انرژی از سالن بیرون برویم. از جمعیت خواست دست‌های شان را بالا بیاورند و با دست زدن ها قطعه بعدی را همراهی کنند. «دلبر سیاه» در سالن شنیده شد. در پایان این قطعه وحید اسدالهی با هنرمندی نواخت و حاجیلی شعر معروف «بری باخ آی بری باخ...» را با او خواند.

بهترین سال های حضورم در عرصه پاپ زمان حضورم در ارکستر زنده یاد ناصر عبدالهی بود. او سپس همزمان با پخش تصاویری از این هنرمند مرحوم،  قطعه «نقش جمال» را همراه با صدای ناصر عبداللهی اجرا کرد.

پس از «باریکلا» در قطعه ای سولو، نوازندگان ارکستر به هنرنمایی پرداختند.

حاجیلی در حین اجرا قطعاتش از جمعیت می خواست تشویق ها و شادی شان را قطع نکنند و در طول تمامی قطعات جو شاد کنسرت پیوسته ادامه داشت.

در دقایق پایانی کنسرت به حاجیلی اشاره کردند که برای یک قطعه زمان دارد، اما حاجیلی گفت از امتیاز های داروی سال گذشته اش استفاده می کند. سپس با همراهی انرژی جمعیت سه قطعه دیگر را در انتها اجرا کرد.

سید فرید الدین موسوی (نوازنده کیبورد و پیانو)، آرشام غفوری(گیتار الکتریک)٬ مجید برومند(نوازنده گیتار باس)، اشکان پور فرخی(پرکاشن)٬ ارشیا والی و حسن فراهانی( ترومپت)، رامین زواری(درام)٬ مسعود پهلوان زاده(نی انبان و سرنا)٬ حسین شریفی و مهدی گل کرمی(ترومبون)٬ آرش صمیمی(ساکسفون و نی)، اکبر شهریاری(پرکاشن و ادوات)٬ مهدی سرخ (سرنا)٬ محمد صادق گایینی(دهل)٬ وحید اسداللهی نیازی و رضا اسداللهی نیازی (ناقاره)، سامان علوی (گارمان) ارکستر حاجیلیتو را تشکیل می‌  دادند.

محمد ماهرویان، سمیرا ملک، آناهیتا اعتمادی منش، مریم کی احمدی و علی مرادی به سرپرستی مجید کمالی گروه همخوان اجرای امشب بودند.

مجید عبدی، محمدرضا مرادی، کیوان کیارس،... مهمانان این کنسرت بودند.

این خواننده ۱۳ و ۱۸ بهمن ماه نیز روی صحنه خواهد رفت.

عکس های امیر رسام مهر از این کنسرت را در ادامه ببینید:منبع : اختصاصی نوای فارس
به اشتراک بگذارید :
برچسب ها


عضویت : telegram.me/joinchat/AzEeHDus0u0ht5Y_Qi2E0Q