۱۴۰۳ اول ارديبهشت - 08:39 ق.ظ

گزارش نوای فارس از کنسرت «ارکستر مهر» در جشنواره موسیقی فجراجرای خاطره انگیز آثار همایون خرم با ارکستر مهر

اجرای خاطره انگیز آثار همایون خرم با ارکستر مهر
نوای فارس- مریم درویش: شامگاه گذشته و در جریان سومین روز از جشنواره موسیقی فجر، تالار وحدت در نوبت اول میزبان خاطره‌ها بود.

ارکستر مهر به رهبری ناصر ایزدی و با معرفی دو خواننده جوان و خوش‌صدا، آثاری از استاد آهنگساز فقید موسیقی ایران را بازخوانی کردند. آثار ماندگار استاد همایون خرم که تقریباً برای تمام نسل‌ها خاطره‌انگیز است دیشب و در جریان این کنسرت به زیبایی تمام اجرا شد.
در بخش اول این کنسرت، امیر رفعتی خواننده جوان و خوش‌صدای ارکستر مهر به بازخوانی تصانیفی چون گمشده، افسانه شیرین، گل همراه نسیم-انتظار، طاقتم ده و رفته را به زیبایی خواند و توانست ارتباط خوبی را با مخاطب برقرار کند.
ارکستر مهر متشکل از سازهای ایرانی و غربی است و رنگ ارکسترهای گل‌ها در دهه چهل و پنجاه را تداعی می‌کند. حضور نوازندگانی که همچنان ویولن و پیانوی ایرانی می‌نوازند بسیار دلگرم‌کننده است، اما متأسفانه بعد از نسل طلایی استاد خرم دیگر آهنگسازی در این سبک از موسیقی ظهور نکرده تا به اندازه آثار خرم، آثاری ماندگار خلق کند و این ارکستر یکدست و خوب ناگزیر به اجرای آثار قدیمی می‌پردازد.
اما در بخش دوم این کنسرت و در ابتدا بردیا صدر نوری (نوازنده پیانو) و حامد ابراهیمی (نوازنده ویولن) به همراه خواننده‌ای جوان با وسعت صدای عالی به نام محمد صرف جو به روی صحنه آمدند و بردیا صدر نوری کنسرت ارکستر را به استاد خرم و خانواده ایشان که در سالن حضور داشتند تقدیم کرد و این سه هنرمند تصنیف قصه‌گو را اجرا کردند تا مجدداً ارکستر به صحنه بازگردد و تصنیف‌های در میان گل‌ها، بازآمدی، موج آتش – اشک من هویدا شد، و آنچه گذشت را با صدای بی‌نظیر و آینده دار محمد صرفه‌جو، اجرا کنند. اجرای ارکستر مهر نوید ظهور نوازندگان جوان و با حس و حال و دو خواننده خوب و آینده دار را می‌داد. خصوصاً محمد صرفه‌جو که صدایش صلابت خاصی دارد و البته تا پختگی صدا کمی فاصله.

عکس های پدرام نظری از این کنسرت را در ادامه ببینید:
برای دیدن سایز اصلی روی عکس ها کلیک کنید
به اشتراک بگذارید :
برچسب ها


عضویت : telegram.me/joinchat/AzEeHDus0u0ht5Y_Qi2E0Q