۱۴۰۳ چهاردهم ارديبهشت - 09:33 ب.ظ

در پنجمین شب تالار رودکی چه گذشت؟اجرای آنسامبل پرکاشن تهران در تالار رودکی

اجرای آنسامبل پرکاشن تهران در تالار رودکی
نوای فارس - ونوس مرادی: ۲۸ دی ماه ساعت ۱۸/۳۰ در پنجمین شب از اجراهای سی و دومین جشنواره موسیقی فجر گروه آنسامبل پرکاشن تهران در تالار رودکی میزبان علاقه مندان بود .

در ابتدای برنامه مدیر هنری آنسامبل پرکاشن تهران میلاد عمرانلو ضمن خوش آمد گویی به مخاطبان ، درباره اجرای گروه گفت ؛ این اجرا شامل چند اثر مختلف و جدید است که امیدوارم مورد پسند واقع شود وی افزود ؛ اولین ساز  صداهای طبیعت و صدای انسان و اصواتی از حرکات بدنش بوده است و آهنگساز های معاصر روی این مانور دادن و آثار جدیدی را تولید کرده اند . سپس عمرانلو با دست آهنگی کوتاه و دو ضرب را اجرا کرد که به میهمانان هم گفت آنها هم این ریتم را بزنند . سپس گفت این کار سخت نبود چون ریتم در خون ما انسانها بلاخص ایرانیها ست .

سپس نوازندگان گروه به صورتی خلاقانه و جدید از در ورودی سالن مخاطبان وارد شده و درحالیکه با ضرب آهنگ دست های خود آهنگ می نواختند از کنار مخاطبان عبور کرده و بر روی صحنه آمدند که مورد توجه و تشویق زیادی قرار گرفتند.

 اولین قطعه ای که توسط نوازندگان اجرا شد ؛ به آهنگسازی "استیو رایچ" بود که بیشتر الهام بخش صداهای طبیعت بود .
گفتنی است آنسامبل پر کاشن تهران در  سال 1394 برای اولین بار به بهانه حضور در فستیوال بین المللی موسیقی معاصر تهران و با هدف اجرای آثار ساخته شده برای سازهای کوبه ای و معرفی ظرفیت های آن تشکیل گردید . این آنسامبل که متشکل از نوازندگان جوان ایرانی می باشد ، سعی دارد در روند فعالیت حرفه ای خود با تمرکز بر اجرای آثار معاصر و با تکیه بر توانایی های فردی و گروهي ، علاوه بر اجرای آثار موجود ، به همکاری با آهنگسازان معاصر ایرانی و خارجی بپردازد . آنسامبل پرکاشن تهران تا کنون اجراهای خود را فستیوال بین المللی موسیقی معاصر تهران ( اردیبهشت ماه ) ، فستیوال صدا ، تهران ، موسیقی ( مرداد ماه ) و جشنواره ی موسیقی کلاسیک تا معاصر ( دی ماه ) به روی صحنه برده است .

در اجرای آنسامبل پرکاشن هنرمندان ؛ علیرضا ارجمند  ، ماهان ببری فرد نمین ، آرمین خیر دان ، روشنک رفانی ، سینا فتح المعلومی ، عرفان فرشی زاده ، سالار محمد اصغری ، حسین محمد حسینی ، به مدیریت آنسامبل احسان تارخ و مدیر هنری میلاد عمرانلو به هنرنمایی پرداختند .

در این آنسامبل قطعاتی از آهنگسازان ایرانی ؛ آرمین خیردان ، عرفان فرشی زاده ، میلاد عمرانلو و همایون آرام فر  و همچنین قطعاتی از آهنگسازان خارجی همچون؛ استیو ریچ ، و دیگر آهنگسازان معاصر  توسط نوازندگان نواخته شد که با استقبال از سوی مخاطبان هنر دوست در تالار رودکی روبرو شد .

در پایان مجددا میلاد عمرانلو از مخاطبان تشکر کرد و گفت تشویق ها و دلگرمی های شما باعث شد تا برای ادامه راه بیشتر تلاش کنیم .

از چهره هایی که در این اجرا حضور داشتند می توان به فرزاد طالبی مدیر کل دفتر موسیقی و فریدون شهبازیان رهبر ارکستر ملی اشاره کرد .

_اجرای کنسرت برگزیدگان جشنواره جوان در تالار رودکی
در سانس دوم از شب پنجم سی و دومین جشنواره موسیقی فجر نوازندگان  برگزیده جشنواره جوان  ساعت ۲۱/۳۰ در سالن رودکی به هنرنمایی پرداختند .

بخش اول این اجرا با دو نوازی بسیار زیبا و دلنواز تار و تنبک در دستگاه ماهور آغاز شد که بسیار مورد توجه مخاطبان قرار گرفت و شوری عاشقانه در دل حاضرین افکند .
در بخش دوم در دستگاه همایون، قطعات ؛ پیشرو همایون به آهنگسازی حسین خوش چهره ، ساز و آواز با شعری از شاعر نام آشنای پارسی سعدی ، چهار مضراب همایون به آهنگسازی حسین خوش چهره ، تصتیف سلسله موی دوست به آهنگسازی حسینخوش چهره و رنگ همایون به آهنگسازی استاد غلامحسین بیگچه خانی را اجرا کردند که مورد تشویق و اقبال مخاطبان قرار گرفتند .

در این اجرا هنرمندان برگزیده ؛ ماهان ببری نوازنده سازهای کوبه ای ، حسین خوش چهره نوازنده نی ، امیر حسین رئوفی نوازنده سنتور آلتو ، کیارش روزبهانی نوازنده تار ، حمی فروزان نوازنده سنتور ، مهرداد میرزایی نوازنده کمانچه ، شایان یزدی زاده نوازنده سازهای کوبه ای و محمود صالحی به عنوان خواننده هنرنمایی کردند .
این کنسرت با نوازندگی بسیار زیبای نوازنده های بنام و برگزیده جشنواره جوان امشب در تالار رودکی شور آفرین شد

از چهره هایی که در این اجراحضور داشتند می توان به علی مرادخانی معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، فرزاد طالبی مدیر کل دفتر موسیقی، حمید رضا نوربخش مدیر جشنواره و بهرام جمالی مدیر عامل انجمن موسیقی اشاره کرد .

عکس های هلیا سعیدی از این کنسرت را در ادامه ببینید:
به اشتراک بگذارید :
برچسب ها


عضویت : telegram.me/joinchat/AzEeHDus0u0ht5Y_Qi2E0Q