۱۴۰۳ پانزدهم ارديبهشت - 03:14 ق.ظ

اجرای بهترین‌های اسپانیا در تالار وحدت

اجرای بهترین‌های اسپانیا در تالار وحدت
نوای فارس - حسین سنجلی: کنسرت‌ داکوئنده‌دل‌مورانو ز کشور اسپانیا در پنجمین روز جشنواره موسیقی فجر در تالار وحدت برگزار شد.

به گزارش نوای فارس به نقل از ستاد خبر سی‌ودومین جشنواره موسیقی فجر، در پنجمین روز جشنواره در حالی در تالار وحدت دو کنسرت از اسپانیا و فرانسه برگزار شد که اجرای این دو گروه با استقبال خوبی از سوی مخاطبان و علاقه‌مندان موسیقی مواجه شد.

در کنسرت اول گروه اسپانیایی داکوئنده‌ دل‌مورانو به عنوان یکی از مطرح ترین گروه‌های فلامنکو، متشکل از سه تن از بهترین نوازندگان گیتار و پرکاشن حال حاضر دنیا در تالار وحدت قطعات پرنشاط و شادابی را برای علاقه‌مندان موسیقی اجرا کردند. این گروه که به خاطر اجراهای خاص خود در بسیاری از کشورهای دنیا روی صحنه رفتند، پیش از این در فستیوال های مهمی و یکی از پرطرفدارترین گروه‌های فلامنکو محسوب می‌شوند.

«داکوئنده»، یکی از مطرح ترین و بارزترین خوانندگان فلامنکو در حال حاضر اسپانیا، کارش را از 8 سالگی شروع کرده و از سال 1992 به صورت حرفه‌ای در کنار دلا ایزلا تئاتری‌های اسپانیایی مهم سالنی و صحنه‌ای را در سراسر جهان اجرا کرده است. او علاوه بر خوانندگی تبحر خاصی در نواختن گیتار نیز دارد. «دیاگو دل مورانو» فرزند گیتاریست نامی و بزرگ اسپانیایی مورائتو چیگو, یکی دیگر از نوازندگان فلامنکو این گروه نیز در حال حاضر یکی از بهترین نوازندگان ملی اسپانیا است و به خاطر سبک منحصربه‌فردش او را می‌توان یکی از پرطرفدارترین گیتاریست‌های حال حاضر فلامنکو در اسپانیا نامید. «اسرائل سوراز» معروف به «ال پی رانا» نیز آخرین عضو این گروه اسپانیایی است که بی‌تردید به عنوان یکی از بهترین نوازندگان پرکاشن حال حاضر دنیا شناخته می‌شود.

سی‌ودومین جشنواره موسیقی فر به مدیریت حمیدرضا نوربخش از 24 دی‌ماه تا 1 بهمن‌ماه در تهران برگزار می‌شود.

عکس های پدرام نظری از این کنسرت را در ادامه ببینید:
برای دیدن سایز اصلی روی عکس ها کلیک کنید
به اشتراک بگذارید :
برچسب ها


عضویت : telegram.me/joinchat/AzEeHDus0u0ht5Y_Qi2E0Q