۱۴۰۳ پنجم ارديبهشت - 09:56 ب.ظ

اجرای با سابقه‌ترین خواننده پاپ در جشنواره فجر؛ادای احترام به آتش‌نشان‌های فداکار در کنسرت محسن یگانه

ادای احترام به آتش‌نشان‌های فداکار در کنسرت محسن یگانه
نوای فارس-مینا آتشی: در شب ما قبل پایانی اجراهای سی و دومین دوره جشنواره موسیقی فجر در سالن میلاد نمایشگاه، محسن یگانه با اجرای منتخب آثارش به روی صحنه رفت تا هفتمین اجرای خودش را در جشنواره موسیقی فجر تجربه کرده باشد.
این خواننده مثل همه اجرا‌های 2،3 سال اخیرش، کنسرت خود را با اجرای قطعه پر انرژی "باور کنم" از آلبوم حباب آغاز کرد و پس از آن ضمن خوش‌آمدگویی به طرفدارانش، به اتفاق ناگوار ریزش ساختمان پلاسکو اشاره کرد و گفت: "امروز اتفاق تلخی در تهران رخ داد که ما را ناراحت کرد. عده‌ای از آتش‌نشان‌های ما جان‌شان را از دست دادند که واقعاً دردناک است. از آن‌جایی که به نظر من آتش‌نشانی شریف‌ترین شغل دنیا است، همگی به مدت 30 ثانیه این افراد فداکار را تشویق کنیم."

صحبت‌های یگانه باعث شد که همه هواداران این خواننده پاپ به احترام آتش‌نشانانی که در حادثه ریزش ساختمان پلاسکو به شهادت رسیده یا زخمی شدند، از جای خود برخواسته و به آن‌ها ادای احترام کنند. سپس اجرای قطعه قدیمی "دل من" با تکنوازی کلارینت توسط محمد زرنوش آغاز شد.

قطعات "بمون" و "رگ خواب" از آلبوم پرطرفدار "رگ خواب" با محوریت ساز ویولن به نوازندگی محمدرضا زارعی و اثر "هوایی شدی" از آلبوم حباب با سولوی دمام به نوازندگی وحید قاسمی دیگر قطعاتی بودند که در ادامه کنسرت اجرا شدند و در پس آن‌ها نیز آثار "نباشی" و "کویر" توسط ارکستر جوان یگانه نواخته شد.
دو اثر ریتمیک و محبوب یگانه به نام‌های "دوست دارم" و "اینجا جای تو نیست" قطعات دیگری بودند که در این کنسرت اجرا شدند تا نوبت به اجرای اثر آرام و دلنشین "بیت آخر" از معدود قطعات اسلو آلبوم "حباب" برسد. در ادامه نیز به مانند عادت همیشگی کنسرت‌های یگانه، رمیکسی از چند قطعه او به علاقه‌مندانش تقدیم شد.
در میانه‌های کنسرت یکی از پرطرفدارترین قطعات یگانه به نام "سکوت" در میان تشویق بی امان طرفداران این خواننده اجرا شد ولی نکته جالب آن بود که شدت تشویق‌ها پیش از اجرای قطعه "بهت قول میدم" بیشتر نیز شد که تعجب یگانه را برانگیخت. او در این مورد گفت:" این همه سال است که من می‌خوانم و شما گوش می‌دهید ولی هنوز به یک سلیقه مشترک نرسیده‌ایم. چند قطعه هیت خواندم و حالا برایم جالب است که برای "بهت قول میدم" چنین شوقی دارید." در ادامه یگانه قطعه "بهت قول میدم" را به صورت آنپلاگد اجرا کرد و خود اون نیز گیتار نواخت.

تک آهنگ "من" اثر دیگری بود که یگانه در این کنسرت خواند و سپس اشاره کرد که می‌خواهد قطعه پایانی کنسرت را بخواند. او پیش از معرفی قطعه پایانی گفت:"دوست داشتم که قطعات بیشتری در این کنسرت بخوانم ولی متأسفانه فرصت محدود این امکان را به ما نمی‌دهد." در ادامه یگانه قطعه "وابستگی" را برای اولین بار در کنسرتش خواند تا هفتمین اجرای این خواننده در جشنواره موسیقی فجر به پایان برسد.
از نکات جالب کنسرت پنج‌شنبه شب، کشمکش محسن یگانه با هوادارانش بر سر اجرای قطعات شاد و غمگین بود. در بین اجراها یگانه به شوخی اشاره کرد که عده‌ای از مخاطبان برای شنیدن قطعات شاد من به این‌جا آمده‌اند، بنابراین آثار شادم را تا آخر کنسرت نگه می‌دارم تا آن‌ها همچنان در سالن میلاد باقی بمانند. این خواننده گاهاً نیز از طرفدارانش برای اجرای قطعات غمگینی نظیر "کویر" و "بیت آخر" عذرخواهی کرد ولی اظهار داشت که بالأخره آدم گاهاً به فضای غمگین هم احتیاج دارد.
محسن یگانه در این کنسرت برای نخستین بار نوازندگان جوان ارکسترش را به جشنواره فجر آورد. با این‌که یگانه پیش از این سابقه 6 اجرای دیگر در جشنواره فجر داشت ولی نوازندگان ارکستر او در این کنسرت اولین اجرای‌شان را همراه با محسن یگانه در جشنواره فجر تجربه می‌کردند چرا که یگانه پس از دوره قبلی جشنواره، تیم ارکسترش را به رهبری علی ثابت کنار گذاشته و از نوازندگانی جوان‌تر استفاده کرد.

اعضای ارکستر محسن یگانه را برای اجرا در سی و دومین جشنواره موسیقی فجر، میلاد پرقوه (پیانو و کیبورد)، سعید علیرضایی (گیتار بیس)، محمدرضا زارعی (ویولن)، محمد زرنوش (کلارینت، ساکسفون)، مبین رفیع‌زاده (درامر)، وحید قاسمی (پرکاشن، دمام) وحید وحیدی (گیتار) تشکیل می‌دادند.

عکس های امیررسام مهر از این کنسرت را در ادامه ببینید:
به اشتراک بگذارید :
برچسب ها


عضویت : telegram.me/joinchat/AzEeHDus0u0ht5Y_Qi2E0Q