۱۴۰۳ اول ارديبهشت - 12:38 ب.ظ

در دو بخش و با حضور گروه «قمر» و ارکستر «راز و نیاز»؛کنسرت سالار عقیلی در برج میلاد تهران برگزار شد

کنسرت سالار عقیلی در برج میلاد تهران برگزار شد
نوای فارس – سجاد مالمیر: شب گذشته تازه‌ترین کنسرت موسیقی سالار عقیلی به همراهی گروه «قمر» و ارکستر کلاسیک «راز و نیاز» به همت موسسه فرهنگی هنری «ققنوس» و به تهیه‌کنندگی محمد حسین توتونچیان طی دو سانس 19 و 22 در سالن همایش‌های برج میلاد تهران برگزار شد.

کنسرت 7 بهمن‌ماه سالار عقیلی شامل دو بخش بود. در بخش نخست این کنسرت، آثاری از نوید دهقان که عمدتاً تصنیف‌هایی از آلبوم «هوای آفتاب» بودند توسط عقیلی اجرا شد. در اجرای این قطعات گروه «قمر» با حضور خود دهقان و همچنین نوازنده‌هایی چون حمید بهروزی‌نیا بر روی صحنه حضور داشتند و هنرنمایی کردند. در بخش دیگر کنسرت نیز بخشی از ساخته‌های بابک زرین و چند آهنگساز دیگر به همراهی گروه کلاسیک «راز و نیاز» نواخته شد.

این کنسرت با تصنیفی از سروده‌های حضرت مولانا و با همنوازی گروه «قمر» و محوریت ساز کمانچه، سنتور و تار آغاز شد. سپس عقیلی شروع به خواندن کرد و ساز دف نیز به نوازندگی حریر شریعت‌زاده به اجرا اضافه شد و این ساخته دلنشین نوید دهقان را جلا ‌داد.

در ادامه این کنسرت قطعه «هوای آفتاب» با شعر سیاوش کسرایی و تصنیف «ابر» با محوریت ساز کمانچه و همراهی تمبک اجرا شد. سپس با اجرای قطعه «دل ستان» با شعری از علیرضا خیابانی، نوبت به اجرای تصنیف «دیوانه مست» از سروده‌های خواجوی کرمانی رسید که در این هنگام علاقه‌مندان به موسیقی ایرانی به تشویق گروه موسیقی «قمر» پرداختند.

همچنین در این بخش ساز و آواز ماهور با شعری از حضرت حافظ اجرا شد که بسیار مورد استقبال قرار گرفت. سالار عقیلی این اثر را همراه با ساز کمانچه اجرا کرد که فضای خالی و آرام آن، سالن همایش‌های برج میلاد را غرق در سکوت و آرامش کرد. این اثر از ساخته‌های دهقان، شعری زیبا از حافظ شیرازی دارد که طرفداران عقیلی با اجرای بعضی از ابیات این شعر برای شاعر، نوازنده و خواننده آن دست زدند.

اعضای گروه موسیقی «قمر» به سرپرستی نوید دهقان را حریر شریعت‌زاده (دف)، محمدرضا اسکندری و شاهین صفایی (بم‌تار)، حمید بهروزی‌نیا و بهزاد رواقی (تار)، علیرضا گرانفر (سنتور)، نوید دهقان و سارا هستی (کمانچه)، نیلوفر شهبازی (کمانچه آلتو)، حسین محمدحسینی (نی) و محمد صانعی (تنبک و بندیر) تشکیل می‌دادند که در بخش نخست کنسرت سالار عقیلی همراه با این خواننده هنرنمایی کردند.

دربخش دوم اجرای پنج‌شنبه شب، این‌بار ارکستر کلاسیک «راز و نیاز» متشکل از 9 نوازنده در میان تشویق بی امان حاضرین در برج میلاد به روی صحنه آمد. اجراهای این بخش با نوازندگی پیانو حریر شریعت‌زاده آغاز شد. این نوازنده که در بخش نخست کنسرت دف می‌نواخت، در این بخش در سمت چپ استیج و با فاصله‌ای چندمتری از سایر اعضای «راز و نیاز» بر پشت پیانوی خود قرار گرفت و شروع به نواختن کرد. در ادامه نوازندگی شریعت‌زاده، عقیلی قطعه «مرا رها مکن» از ساخته‌های ابوالفضل‌ صادقی‌نژاد را با محوریت ساز پیانو در سکوت برج میلاد برای مخاطبانش خواند.

قطعه محبوب و پرطرفدار «ایران» از ساخته‌های بابک زرین با ترانه‌ای از دکتر افشین یداللهی دیگر اثری بود که در این بخش با همراهی سازهای زهی به اجرا رسید و عقیلی نیز آن را در میان استقبال چشمگیر مخاطبان با جان و دل برای وطنش خواند. پس از «ایران»، قطعه آرام، عاشقانه و دلنشین «حانیه» اجرا شد که فضای لطیف این اثر و نوازندگی ویولن در این قطعه حال و هوای مخاطبان حاضر در برج میلاد را احساسی کرد.

کنسرت پنج‌شنبه با اجرای دو اثر ملی-میهنی دیگر از مثلث موفق عقیلی، زرین و یداللهی با نام‌های «تبریز در مه» و «خون غزل» ادامه یافت. عقیلی قطعه «تبریز در مه» را به آرش میراسماعیلی قهرمان سابق جودو که مهمان ویژه کنسرتش بود تقدیم کرد. همچنین اثر «خون غزل» نیز به آتش‌نشانان فداکار فاجعه پلاسکو تقدیم شد. این خواننده ضمن تسلیت شهادت آتش‌نشانان فداکار کشور بیان داشت:« این هموطنان دلسوز و مخدوم‌مان به خاطر ما جان‌شان را در معرض خطر گذاشتند تا ما در این‌جا باشیم و برای شما اجرا کنیم. از دست‌ دادن عده‌ای از این آتش‌نشانان ضایعه بزرگی است و دردناک.» همچنین عقیلی از طرفدارانش خواست که به احترام این آتش‌نشانان فداکار یک دقیقه سکوت کنند.

پس از آن سالار عقیلی از سورپرایز ویژه کنسرت خود رونمایی کرد. در این بخش گروه موسیقی مدرسه مهرآسا به سرپرستی آزاده لاله با لباس‌های یک‌دست به روی صحنه آمد و مخاطبان حاضر در برج میلاد را شگفت‌زده کرد. این گروه که متشکل از حدود 25 کودک دختر بود، تصنیف زیبای «خوشه چین» از ساخته‌های استاد روح‌الله خالقی را نوازندگی کرده و آن را به صورت سرود و کرال خواند. عقیلی در خصوص این گروه گفت:« این کودکان، آینده موسیقی ایران هستند. من خیلی خوشحال شدم که آن‌ها به موسیقی ایرانی بها می‌دهند، بنابراین ازشان دعوت کردم تا به این‌جا بیایند و قطعه‌ای را برای شما اجرا کنند.»

در پایان نیز کنسرت عقیلی همچون اکثر اجراهای او با اجرای قطعه ماندگار «وطن» به پایان رسید. عقیلی که در لحظات زیادی از این کنسرت به طور ایستاده در جلوی استیج می‌خواند، برای اجرای قطعه پایانی کنسرت همچون نوازندگان «راز و نیاز» بر روی صندلی نشست و اثر «وطنم» را به حسین اسپهبدی (معاون وزارت صنعت، معدن و تجارت) که در جمع حاضران حضور داشت تقدیم کرد.

روزبه زرعی (کاخن و سازهای کوبه‌ای)، سحاب تربتی (تنبک)، فردین لاهورپور (نی و کلارینت)، علی خشتی‌نژاد (تار)، داوود منادی (ویولنسل)، سهراب برهمندی (ویولا)، علیرضا دریایی و مونیکا لران (ویولن) و حریر شریعت‌زاده (پیانو) اعضای ارکستر «راز و نیاز» بودند که در بخش دوم کنسرت 7 بهمن‌ سالار عقیلی نوازندگی کردند.

جواد نکونام، آرش میراسماعیلی، مرجانه گلچین، حسین اسپهبدی و همچنین مادر سالار عقیلی از مهمانان ویژه کنسرت 7 بهمن این خواننده در برج میلاد بودند.

عکس های امیررسام مهر از این کنسرت را در ادامه ببینید:منبع : اختصاصی نوای فارس
به اشتراک بگذارید :
برچسب ها


عضویت : telegram.me/joinchat/AzEeHDus0u0ht5Y_Qi2E0Q