۱۴۰۳ اول ارديبهشت - 03:52 ب.ظ

گروه آوازی تهران به خوانندگی وحید تاج در تبریز روی صحنه رفت

گروه آوازی تهران به خوانندگی وحید تاج در تبریز روی صحنه رفت
نوای فارس: کنسرت گروه آوازی تهران به سرپرستی میلاد عمرانلو و خوانندگی وحید تاج در حالی در تالار پتروشیمی شهر تبریز برگزار شد که این گروه برای نخستین بار قطعه «آخشام ماهنيسى» از «توفیق قلی اف» را برای آذری زبان‌ها اجرا کرد.

این کنسرت دوشنبه 11 بهمن‌ماه سال جاری در دو سانس 18 و 21 برگزار شد و وحید تاج به‌عنوان خواننده در اجرای 4 قطعه گروه را همراهی کرد.

آهنگ محلى آذربايجانى «كوچلره سوسپميشام» با تنظيم ميلاد عمرانلو نخستین قطعه اجرایی در کنسرت تبریز بود و در ادامه قطعه «خوشه‌چین» با آهنگسازی روح ا... خالقى و «دختر كولى» با آهنگسازی عباس شاپورى و تنظيم شهرام توكلى با صدای وحید تاج اجرا شد تا گروه آوازی تهران گنجشک اشی‌مشی،متل قديمى با تنظيم همايون آرامفر را به گوش مخاطبان آذری خود برساند.

« What a wonderful world » ، « Sway »، « Heal the world » و « Takatakata » دیگر قطعات اجرایی توسط گروه آوازی تهران بود و در ادامه «پدرخوانده» و «نقاب زورو»  با تنظیم «حسین محمدی» به اجرا درآمد.

آهنگ محلى آذربايجانى «سارى گلين» و  «توى ماهنيسى» به آهنگسازی توفیق قلی اف و تنظیم میلاد عمرانلو که به اجرا درآمد و وحید تاج برای نخستین بار قطعه آذری «آخشام ماهنيسى» به آهنگسازی توفيق قلى اف و تنظيم عليرضا شريعتى را به گوش مخاطبان رساند و در آخر «خاک مهرآیین» با آهنگسازی علی‌اکبر قربانی و تنظیم مشترک با میلاد عمرانلو توسط تاج به‌عنوان حسن ختام کنسرت تبریز گروه آوازی تهران، اجرا شد.

این اجرا میزبان مهمانان چون عیسا غفاری، سیروس جمالی، اسفندیار قره باغی و ... بود.

پریسا دلفانی و پگاه عینکچی (سوپرانو 1)، نازنین روستا و سلماز جوانبخت (سوپرانو 2)، مهدیه صفدری و سمیرا دیلمقانی (آلتو 1)، یلدا نوری و صدف بهرام جاویدی (آلتو 2)، فرهاد خزری و کامران اروج زاده (تنور 1)، علی مسیبی آلاشتی و محمدرضا سیدی (تنور 2)، نوی یزدانیان و محمد حقیقی (باس1)، مهرداد ناصحی و فرزاد امیدی (باس 2) اعضای گروه آوازی تهران به سرپرستی میلاد عمرانلو و خوانندگی وحید تاج را تشکیل می‌دادند.

 گفتنی است؛ وحید تاج 15 و 16 بهمن‌ماه با ارکستر 12 نفری «فرهنگ و هنر» به رهبری شهرام توکلی و علی‌اکبر قربانی در سالن چایکوفسکی مسکو روی صحنه خواهد رفت و در دو بخش به اجرای برنامه خواهد پرداخت.

در بخش اول اجرای مسکو قطعاتی چون راپسودی از خیام میرزا زاده، بیا از حبیب‌الله بدیعی با شعری از تورج نگهبان، خوشه‌چین از روح‌الله خالقی با شعری از حسین گل‌گلاب، رنگ بیات شیراز با ملودی محلی آذربایجانی، هوای جنون از شهرام توکلی با شعر محمد قهرمان  و در بخش دوم شورآفرین به آهنگسازی علی‌اکبر قربانی، بهار دلکش از  درویش خان با شعری از ملک‌الشعرای بهار، خاطره و کارناوال از ساخته‌های علی‌اکبر قربانی، نگار من از علی تجویدی با شعر منیره طاها، خوش‌آمدی از مین باشیان با شعر کاوه، خاک مهر آئین از علی‌اکبر قربانی با شعر اسماعیل فرزانه اجرا خواهد شد که برخی از این قطعات توسط شهرام توکلی و علی‌اکبر قربانی دو رهبر ارکستر فرهنگ و هنر تنظیم‌شده‌ است.
برای دیدن سایز اصلی روی عکس ها کلیک کنید
به اشتراک بگذارید :
برچسب ها


عضویت : telegram.me/joinchat/AzEeHDus0u0ht5Y_Qi2E0Q