۱۴۰۳ سي و يکم فروردين - 09:04 ق.ظ

هومن غفوری در آیین رونمایی آلبوم «ناگهان رفته»؛نه خیلی راک فکر می کنم و نه موافق جریان پاپ امروز هستم

نه خیلی راک فکر می کنم و نه موافق جریان پاپ امروز هستم
نوای فارس - مهدی خان محمدی: روز گذشته آیین رونمایی از اولین آلبوم «هومن غفوری» باعنوان «ناگهان رفته» باحضور هواداران این خواننده پاپ راک در کافه شناخت برگزار شد.
در آغاز برنامه غفوری به همراه نوازنده های خود به روی صحنه آمد و سه قطعه از آلبوم را با نام های «نمی بخشمت»، «بهار» و «محکوم» اجرا کردند و در انتها گروه موسیقی یک قطعه را نیز ایمپرووایز کردند.

از بند «هومن غفوری» باید به «آندره خاچیکیان» گیتار الکتریک، «شایان کریمی» کیبورد، «مجید امیری» گیتار الکتریک، «رضا غلامی» گیتار باس و «پارسا پروین» درام اشاره کرد.
در ادامه برنامه جلسه پرسش و پاسخ باحضور «هومن غفوری» و «پریا تفنگ ساز» برگزار شد.

غفوری در ابتدا عنوان کرد: سبک ما جز رده سبک پاپ راک محسوب می شود و دلیل انتخاب این سبک برای من این است که هم به سلیقه مخاطبان پاپ و هم به سلیقه مخاطبان راک احترام بگذاریم. ملودی ها اکثرا پاپ هستند ولی تنظیم ها و ارکستراسیون قطعات راک هستند.

وی در ادامه درباره همکاری اش با کاوه یغمایی عنوان کرد: کاوه یغمایی در وهله اول سال ها به عنوان بهترین موزیسین در زندگی شخصی من نقش بسزایی داشته و من همیشه آرزو داشتم که با وی کار کنم و خیلی خوشحال که این فرصت به وجود آمد و مسلما ضبط و ادیت ها تحت تاثیر ایشان بوده زیرا که ناظر ضبط ما ایشان بودند و تحت راهنمایی وی این آلبوم تولید شده به همین خاطر شباهت ها وجود دارد.

وی درباره رزومه خود عنوان کرد: من خیلی دیر اولین آلبوم خود را منتشر کردم. از سال 70 موسیقی را با نوازندگی پیانو آغاز کردم و پس از هشت سال آواز را شروع کردم. ولی فرصت همکاری ما با آقای یغمایی پس از ورود ایشان به ایران بود. البته که تولید این آلبوم به دلیل حساسیت ها و کیفیت مورد نظر ما 4 سال زمان برد. پریا تفنگ ساز درباره ترانه خود در این آلبوم عنوان کرد: ترانه من در این آلبوم جدا از این آلبوم و اندیشه آن بوده است. این کار سال 87 نوشته شده و جناب رستاک این ترانه را از من گرفتند و به آقای غفوری واگذار کردند.

غفوری در ادامه عنوان کرد: ما در جلسه اولی که با بند تمرین گذاشتیم اولین سوالی که مطرح شد این بود که تنظیم ها برای کنسرت قرار است به چه شکل باشد راک یا پاپ؛ من گفتم تمام سعی من در تولید این آلبوم اینطور بوده که مثل بندبازی که هر دو طرف چوبش باید به یک اندازه باشد تا تعادل را حفظ بکند این تعادل را حفظ کنم. من هم میخواهم مخاطبان راک هم را از دست ندم هم مخاطبان پاپ را جذب کنم و خودم هم اندیشه ام به همین شکل است نه خیلی راک فکر می کنم و نه خیلی موافق جریان پاپ امروز هستم. بنابراین سعی کردم تعادل بین این دو جریان داشته باشم.

وی ادامه داد: علاقه من به راک فارسی با آلبوم مترسک کاوه یغمایی شکل گرفت و همین بحث انگیزه شده بود که با وی همکاری کنم.

در انتها نیز غفوری درباره خواستگاه راک عنوان کرد: موسیقی راک از دل موسیقی جز درآمده و مسلما یکسری از مشخصه های این موسیقی از موسیقی جز گرفته شده است. نوازندگی گیتار و سولوهای کاوه یغمایی برای من بسیار مهم و تاثیرگذار بوده است و سبک موسیقی در آینده با همین تعادل حفظ خواهد شد.

عکس های مهتاب نظم ده از این مراسم را در ادامه ببینید:
برای دیدن سایز اصلی روی عکس ها کلیک کنید
به اشتراک بگذارید :
برچسب ها


عضویت : telegram.me/joinchat/AzEeHDus0u0ht5Y_Qi2E0Q