۱۴۰۳ پنجم ارديبهشت - 10:47 ق.ظ

پروژه «شب‌های جنوب» با حضور 4 گروه تلفیقی در روزهای 18 و 19 بهمن برگزار می‌شود

پروژه «شب‌های جنوب» با حضور 4 گروه تلفیقی در روزهای 18 و 19 بهمن برگزار می‌شود
نوای فارس - مینا آتشی: پروژه "شب‌های جنوب" با حضور گروه های تلفیقی داماهی و کماکان و با حضور موزیسین‌هایی نظیر رضا کولغانی، امیر دارابی، سردار سرمست، حمزه یگانه، مهدی ساکی و... در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه 18 و 19 بهمن‌ماه به همت نهاد فرهنگی "سازباز" در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران به اجرا در می‌آید.

در این رویداد موسیقایی، ابتدا در روز 18 بهمن گروه موسیقی متشکل از امیر دارابی و مجید سالاری برنامه خودشان را اجرا خواهند کرد. دارابی پیش‌تر در هفته موسیقی تلفیقی به روی صحنه رفته بود و سالاری نیز خواننده‌ای‌ست که سابقه همکاری با چند موزیسین خوب موسیقی تلفیقی را در کارنامه خود دارد.

گروه "کماکان" دومین گروهی است که در پروژه "شب‌های جنوب" به روی صحنه می‌رود. این گروه در روز 27 دی‌ماه در قالب سی و دومین جشنواره موسیقی فجر به روی صحنه رفت و اجرای موفقی را هم از خود برجای گذاشت. مهدی ساکی (آواز و گیتار)، سردار سرمست (پیانو و آکاردئون)، ابراهیم علوی (عود و گیتار باس) و مهرداد علیزاده (پرکاشن) اعضای گروه کماکان را تشکیل می‌دهند که آثاری را بر اساس تم‌ها و نغمات موسیقی جنوب ایران (به ویژه خوزستان) اجرا خواهند کرد.

اجراهای شب نخست رویداد "شب‌های جنوب" با استقبال خیلی خوب مخاطبان موسیقی تلفیقی و جنوبی همراه شده و تمام بلیت‌های این دو اجرا به فروش رفته است.
در روز سه‌شنبه 19 بهمن نیز 2 گروه در فرهنگسرای نیاوران به روی صحنه می‌روند. در این روز ابتدا ناصر منتظری خواننده، آهنگساز و تنظیم‌کننده موسیقی جنوبی اشعار ابراهیم منصفی ملقب به "رامی" را می‌خواند. او در این بخش قطعاتی از آلبوم‌های "چی ‌چکا" و "روزن رفته" را اجرا خواهد کرد.

اجرای آخر رویداد "شب‌های جنوب" نیز به هنرنمایی رضا کولغانی خواننده گروه داماهی اختصاص دارد. این خواننده ابتدا همراه با ابراهیم علوی (نوازنده عود و گیتار) به روی صحنه می‌آید و پس از اجرای چند قطعه، مجید سالار و آرش رئیسی نیز به این دو می‌پیوندند و قطعات بندرعباسی و بلوچی را اجرا خواهند کرد.

اولین دوره از پروژه "شب‌های جنوب" از فردا در جهت حمایت از موسیقی تلفیقی جنوب کشور آغاز می‌شود و تا روز سه‌شنبه ادامه خواهد داشت. "سازباز" به عنوان یک نهاد فرهنگی مستقل، حمایت از این پروژه را برعهد دارد. بلیت‌فروشی این پروژه نیز در سامانه تیوال انجام می‌شود که مخاطبان موسیقی جنوب کشور می‌توانند برای خرید بلیت‌های باقی‌مانده از شب دوم اجراهای این رویداد موسیقایی به این سامانه رجوع نمایند.
به اشتراک بگذارید :
برچسب ها


عضویت : telegram.me/joinchat/AzEeHDus0u0ht5Y_Qi2E0Q