۱۴۰۳ بيست و هشتم فروردين - 11:12 ب.ظ

افتخاری ارزشمند برای جامعه موسیقی ایران؛آلبوم Sing Me Home با نوازندگی کیهان کلهر به جایزه گرمی رسید

آلبوم Sing Me Home با نوازندگی کیهان کلهر به جایزه گرمی رسید
نوای فارس – سجاد مالمیر: مراسم اهدای جوایز Grammy Awards 2017 روز ۱۲ فوریه (۲۴ بهمن) در شهر لس‌آنجلس کشور آمریکا برگزار شد و در نهایت جایزه بهترین آلبوم موسیقی جهانی به آلبومSing Me Home  به سرپرستی یویوما و با نوازندگی کیهان کلهر رسید.

آلبومSing Me Home  محصول آنسامبل راه ابریشم (The Silk Road Ensemble) به سرپرستی یویوما یکی از بزرگ‌ترین و معروف‌ترین ویولنسل نوازهای قرن معاصر است که در آپریل 2016 (اردیبهشت 95) با 13 قطعه منتشر شد و کیهان کلهر نیز به عنوان نوازنده کمانچه در آن حضور داشت.

پروژه راه ابریشم طرح تبادل فرهنگی میان کشورهای صاحب تمدن حاشیه جاده ابریشم و کشورهای اروپایی، از طریق برگزاری کنسرت، فستیوال، نمایشگاه، مسترکلاس، ضبط، انتشار و به وجود آوردن آثار جدید موسیقایی است.

این پنجمین بار بود که کیهان کلهر برای یک اثر مستقل یا یک اثر گروهی کاندیدای دریافت معتبرترین جایزه موسیقیایی دنیا می‌شد. آلبوم‌های «بی تو به سر نمی‌شود»، «فریاد»، «غزل» و «فراتر از نقشه جغزافیا» 4 آلبوم دیگری است که کلهر پیشتر برای آن‌ها کاندید دریافت جایزه گرمی شده بود.پیش از این محمدرضا شجریان و حسین علیزاده نیز برای آلبوم‌های «فریاد» و «بی تو به سر نمی‌شود» کاندید دریافت جایزه گرمی شده بودند ولی این جایزه به هیچ موزیسین ایرانی نرسیده بود. 
به اشتراک بگذارید :
برچسب ها


عضویت : telegram.me/joinchat/AzEeHDus0u0ht5Y_Qi2E0Q