۱۴۰۳ پنجم ارديبهشت - 11:21 ب.ظ

توهین خواننده لس‌آنجلسی به محسن چاوشی

توهین خواننده لس‌آنجلسی به محسن چاوشی
نوای فارس – سجاد مالمیر: شب گذشته در برنامه استعدادیابی "استیج" که در یکی از شبکه‌های برون‌مرزی برگزار می‌شود، خواننده لس‌آنجلسی که مدت‌هاست به مانند خیلی دیگر از خوانندگان برون‌مرزی از قافله موسیقی عقب‌مانده و به همین خاطر از موفقیت خواننده‌های داخلی حسد می‌برد، به محسن چاوشی و یکی از ماندگارترین ترانه‌های تاریخ سینمای ایران اهانت و بی‌حرمتی کرد.

در این برنامه زمانی که یکی از شرکت‌کننده‌های جوان این برنامه ماندگارترین موسیقی سینمای پس از انقلاب را اجرا کرد، شهرام آذر (سندی) در خصوص اجرای او گفت: قطعه ساده‌ای را برای اجرا انتخاب کردید که هر کسی می‌تواند آن را بخواند! البته چه خوب که با صدای خودتان می‌خوانید چون آقای چاوشی این قطعه را با ماشین (!) و دستگاه درست کرده است.

این اتفاق در حالی می‌افتد که شرکت‌کنندگان آن برنامه استعدادیابی تاکنون هیچ قطعه‌ای را نه تنها از این خواننده قدیمی، بلکه از هیچ کدام از 3 داور دیگر برنامه اجرا نکرده‌اند! در واقع چهار کارشناس (!) موسیقی روی صندلی داوری یک مسابقه استعدادیابی نشسته‌اند که حتی یک قطعه قابل عرض ندارند که شاگردان خودشان اجرا کنند و به همین خاطر شرکت‌کنندگان برنامه سعی می‌کنند قطعات خوانندگان داخل کشور از جمله محسن چاوشی، محسن یگانه، احسان خواجه‌امیری، محمد اصفهانی، رضا صادقی را بخوانند؛ یقیناً آن هم بدون کسب اجازه و با چاشنی تهمت و حسادت!

محسن چاوشی که سابقه 13 سال فعالیت در عرصه موسیقی کشور دارد و قطعات زیادی از او به تاریخ موسیقی پیوند خورده، تا کنون به دلایل شخصی کنسرتی را برگزار نکرده اما همواره صدای خش‌دارش مورد حمایت اهالی موسیقی و همکارانش بوده و تنها برخی از خوانندگان لس‌آنجلسی هستند که به این صدا حسادت می‌ورزند. چند سال پیش نیز «امید سلطانی» دیگر خواننده موسیقی پاپ که اتفاقاً او هم به خاطر موفقیت نسل جوان پاپ داخل کشور دیگر طرفداری ندارد، پس از اجرای قطعه «سنگ صبور» در یکی از برنامه‌هایی که داوری می‌کرد، از روی حسادت صدای محسن چاوشی را دستگاهی خواند. مشخص نیست که این خوانندگان برای داوری شرکت‌کننده‌های جوان مسابقه استعدادیابی روی صندلی می‌نشنیند یا تخریب جوانان مستعد داخل کشور!

چاوشی 12 تیرماه سال جاری در اقدامی جالب، ویدئویی از اجرای زنده قطعه «متأسفم» منتشر کرد که نظر خیلی از منتقدین خود را برگرداند و عده‌ای چون امیرحسین مقصودلو (امیر تتلو) و مجتبی کبیری به اشتباه‌شان راجع به صدای چاوشی اذعان کردند اما گویا خوانندگان برون‌مرزی همچنان می‌خواهند کام تلخ‌شان را با تلخ کردن کام جوانان موفق داخل کشور شیرین کنند.

محسن چاوشی لحظاتی پیش در واکنشی نسبت به توهین خواننده لس‌آنجلسی به صدا و قطعه ماندگارش، در صفحه شخصی خود نوشت: من غریبم و غریب را کاروانسرا لایق است..

وی کامنتی را هم نوشت و گفت: سندی جزئی از گذشته من است، لطفاً به او بی احترامی نکنید.

شهاب اکبری تنظیم‌کننده قطعه سنتوری نیز در حمایت از محسن چاوشی پستی را منتشر کرد و نوشت: من اساساً علاقه‌ای به این نوع برنامه‌های سخیف ندارم و الآن به طور اتفاقی جمله‌ای شنیدم که از یک موزیسین بعید است. همین که شاگردهای‌تان موزیک‌های داخل ایران را می‌خوانند، نه امشو امشوشه‌ها را، خود خبر می‌دهد از....
به اشتراک بگذارید :
برچسب ها


عضویت : telegram.me/joinchat/AzEeHDus0u0ht5Y_Qi2E0Q