۱۴۰۳ بيست و هشتم فروردين - 02:12 ب.ظ

پیانیست فیلم فرهادی برنده یک مسابقۀ بین قاره ای شد

پیانیست فیلم فرهادی برنده یک مسابقۀ بین قاره ای شد
نوای فارس: "نیما اورکی" هنرمند پیانیست ایرانی که تنها ۱۷ سال دارد، در یک رقابت دوره ای که هفته گذشته توسط کمپانی «یاماها» در کشور امارات برگزار شد، از میان شرکت کنندگان ۱۱۸ کشور و  قاره های مختلف توانست رتبه نخست این دوره از مسابقات بین المللی را کسب کند.
اجرای قطعات "سونات دوماژور" اثر هایدن و "اتود انقلابی" اثر فردریک شوپن در دور اول باعث شد این هنرمند به مرحلۀ فینال برسد و در مرحله نهایی اجرای قطعه "لاکامپانلا" اثر فرانتس لیست به کسب مقام نخست انجامید.

گفتنی است "نیما اورکی"  فرزند آهنگساز برجسته ایرانی "ستار اورکی" است. او از کودکی به دلیل حضور پدرش در مقام معلم موسیقی پا به دنیای نوازندگی پیانو گذاشت. سپس از محضر استادانی چون رافایل میناسکانیان و جوانا ایسازاکی بهره جست.

از جمله فعالیت های او می توان به نوازندگی پیانو در فیلم "فروشنده" اصغر فرهادی، همچنین نوازندگی پارت پیانوی بسیاری از ساخته های دیگر پدرش اشاره کرد. نیما اورکی که دانشجوی مهندسی برق دانشگاه خواجه نصیر طوسی است به تازگی آهنگسازی و تنظیم قطعۀ پاپ "عزیزم" با صدای «مهرداد شهسوارزاده» را هم به عهده داشت که به تازگی منتشر و به حادثه دیدگان ساختمان پلاسکو تقدیم شد. ُ
برای دیدن سایز اصلی روی عکس ها کلیک کنید
به اشتراک بگذارید :
برچسب ها


عضویت : telegram.me/joinchat/AzEeHDus0u0ht5Y_Qi2E0Q