۱۴۰۳ هفتم ارديبهشت - 12:39 ق.ظ

نشست رسانه‌ای آخرین کنسرت «اشارات نظر» برگزار شدمیلاد درخشانی: صلاحیت و اعتبار اجرا در تالار وحدت را دارم

میلاد درخشانی: صلاحیت و اعتبار اجرا در تالار وحدت را دارم
نوای فارس - مینا آتشی: نشست رسانه‌ای آخرین کنسرت "اشارات نظر" میلاد درخشانی صبح امروز برگزار شد و این خواننده در خصوص اجرای پیش رو و آلبوم جدیدش به اهالی رسانه توضیح داد.

در ابتدای این نشست، درخشانی در خصوص کنسرت 20 اسفند گفت: کنسرت تازه من در روز 20 اسفند در تالار وحدت برگزار می‌شود که طبق روال سابق، در دو بخش با کلام و بی کلام به روی صحنه خواهد رفت. این اجرا تقریباً شبیه آن‌چه خواهد بود که در سی و دومین جشنواره موسیقی فجر ارائه دادیم. البته قصد داریم که قطعات جدیدی را هم به برنامه کنسرت‌مان اضافه کنیم تا آخرین اجرای "اشارات نظر" مورد پسند مخاطبان قرار بگیرد.

خواننده آلبوم "اشارات نظر" ادامه داد: برنامه من برای اجرای کنسرت‌ها همیشه اجرای حدوداً 15،16 قطعه است که البته انتخاب این قطعات بستگی به شرایط و حال من در زمان‌های مختلف دارد. گاهاً هم پیش می‌آید که شرایط اجرا به سمت بداهه پیش می‌رود. بنابراین رپرتوار قطعاتی که من اجرا خواهم کرد، لزوماً مشخص نیست ولی تعدادشان در حول محور همان 15،16 قطعه می‌گردد.

میلاد درخشانی درباره اعضای ارکسترش بیان کرد: در کنسرت 20 اسفند، جمعی از نوازندگان حرفه‌ای موسیقی مرا همراهی خواهند کرد. اعضای گروه من را پدرام درخشانی (نوازنده سنتور)، رضا تاجبخش (نوازنده بیس)، ژوبین کلهر (نوازنده کمانچه)، مصطفی شعبانی (نوازنده کلارینت و ساکسیفون)، صالح کیوان (نوازنده درامز)، امیرعلی رحمانی (نوازنده پرکاشن) و محمد شریعت (نوازنده کیبرد) تشکیل می‌دهند. محمد شریعت اولین بار است که با ما به روی صحنه می‌آید. خودم هم در این اجرا عود و گیتار می‌نوازم.

این آهنگساز و خواننده در خصوص تغییر برخی از اعضای ارکسترش توضیح داد: متأسفانه در ایران نمی‌توان به‌صورت حرفه‌ای گروه ثابتی داشت، چون به دلایل اقتصادی یا کاری، یک نوازنده در چهار گروه دیگر نیز ساز می‌زند که از اصول حرفه‌ای دنیا به دور است. البته برخی گروه‌ها تعهدنامه دارند، اما به‌طور کلی در ایران نمی‌توان اعضای گروهی را یک سال در کنار یکدیگر نگه داشت. من به سختی نتوانستم از یک اجرا تا اجرای بعدی، عده‌ای را کنار هم نگه دارم. من طی سال های اخیر تمام تلاش خود را به کار گرفتم تا با هنرمندانی در اجراهای زنده کار کنم که دغدغه موسیقایی دارند چون اگر این اتفاق نیفتد، اجرای ما یک اجرای معمولی و دم‌دستی خواهد بود.

درخشانی در ارتباط با سالن برگزاری کنسرتش گفت: تالار وحدت هم مثل سالن‌های دیگر اختصاص‌یافته به امر موسیقی، محلی برگزاری کنسرت است و هر کسی می‌تواند با درجه کیفی مناسب در آن و در هر سالن دیگری اجرا کند. ما برای اجرای کنسرت "اشارات نظر" در تالار وحدت، تصمیم عجیبی نگرفته‌ایم چراکه این سالن، سالن اصلی اجرای موسیقی در تهران است و ما حتماً صلاحیت و اعتبار اجرا در آن را داریم که قرار است کنسرت‌مان را در این سالن به روی صحنه ببریم.

میلاد درخشانی از تولید آلبوم جدیدش خبر داد و درباره جزئیات آن گفت: آلبوم جدیدم 12 قطعه با کلام دارد که اشعار آن سروده‌های خیام نیشابوری، حسین منزوی، محمدعلی بهمنی و سهیل حسینی هستند. آهنگسازی و تنظیم تمامی قطعات آلبوم را هم خودم انجام داده‌ام. در یکی از قطعات این آلبوم، کیان پورتراب به عنوان موزیسین مهمان در کنار من حضور دارد و یک اثر مشترک را با هم ارائه خواهیم داد.

وی در پایان در خصوص سایر برنامه‌های آتی خود گفت: از نوروز امسال تولید و ضبط یک آلبوم جدید دیگر را آغاز خواهیم کرد. البته این اثر یک مجموعه بی کلام با محوریت ساز عود است که فکر می‌کنم تجربه جالبی باشد. علاوه‌بر این یک آلبوم مشترک شامل سه‌نوازی بم‌کمان، تار و سازهای کوبه‌ای نیز با مصباح قمصری در حالت تولید دارم که باید دید این دو اثر چه زمانی آماده شده و به بازار می‌آیند. 
به اشتراک بگذارید :
برچسب ها


عضویت : telegram.me/joinchat/AzEeHDus0u0ht5Y_Qi2E0Q