۱۴۰۳ بيست و هشتم فروردين - 08:22 ق.ظ

هشتمین همایش بین‌المللی بیماری‌های نادر برگزار شد؛حضور چهره‌های هنری در حمایت از مبتلایان به بیماری‌های نادر

حضور چهره‌های هنری در حمایت از مبتلایان به بیماری‌های نادر
نوای فارس – مینا آتشی: هشتمین همایش بین‌المللی روز جهانی بیماری‌های نادر در روز 8 اسفند با حضور هنرمندان و چهره‌های مطرح کشور در سالن‌همایش‌های صدا و سیما برگزار شد.

بنیاد بیماری‌های نادر یک بنیاد مردم‌نهاد و غیر دولتی است که عضو مشورتی سازمان ملل متحد، عضو اتحادیه اروپا و عضو مجمع کشورهای فارسی‌زبان می‌باشد. این بنیاد زبان فارسی را در اتحادیه اروپا به عنوان هشتمین زبان دنیا معرفی کرده است. بنیاد بیماری‌های نادر بیش از 50 هزار بیمار صعب‌العلاج، ناتوان جسمی و بیمار ژنتیکی را تحت پوشش خود دارد.

در همایشی که در روز جهانی بیماری‌های نادر در سالن‌ همایش‌های صدا و سیما برگزار شد، جمع کثیری از هنرمندان حوزه‌های مختلف از جمله موسیقی و سینما، مسئولین حکومتی، فرهنگیان و فرهیختگان، پزشکان و متخصصین حوزه‌های دیگر حضور داشتند و دکتر علی داوودیان (بنیان‌گذار و مدیر عامل بنیاد بیماری‌های نادر)، امیر قلعه‌نوعی، بهزاد فراهانی و... در این مراسم سخنرانی کردند.

حضور مهمانان سرشناسی چون محمدرضا گلزار، آرمين زارعی، یاسر داوودیان، بهزاد فراهانی، پويا امينی، مارال فرجاد، مهدی ماهانی، عليرضا نيكبخت واحدی، امير قلعه‌نوعی، مهدی مهدوی، اميرحسين فشنگچی، بهزاد فراهانی، علی اوجی، دكتر قشقاوی (معاونت وزارت امور خارجه)، فرزاد طالبی، حجت‌السلام والمسلمين ناصری، دكتر افروز، دكتر عياضی (معاونت محترم وزارت بهداشت)، حجت‌السلام و المسلمين ميرلوحی، صابر خراسانی، حامد برادران، ايمان ابراهيمی و... نشان از اهمیت ویژه این همایش می‌داد. همچنین بیش از 4000 نفر از مردم عادی نیز برای حضور در این همایش به سالن همایش‌های صدا و سیما آمدند.

در این مراسم که به طور همزمان در 94 کشور دنیا برگزار می‌شد، پیام‌هایی از طرف سازمان ملل، ملکه کشور سوئد و رئیس انجمن‌های بیماران نادر اتحادیه اروپا در سالن همایش‌های صدا و سیما قرائت گردید.
به اشتراک بگذارید :
برچسب ها


عضویت : telegram.me/joinchat/AzEeHDus0u0ht5Y_Qi2E0Q