۱۴۰۳ بيست و هشتم فروردين - 08:23 ق.ظ

همزمان با مراسم رونمایی در شهر کتاب «الف» تهران؛آلبوم «در عشق زنده باید» با صدای «وحید تاج» و به آهنگسازی «مجید مولانیا» منتشر ‌شد

آلبوم «در عشق زنده باید» با صدای «وحید تاج» و به آهنگسازی «مجید مولانیا» منتشر ‌شد
نوای فارس - منصور جهانی: آلبوم «در عشق زنده باید» به آهنگسازی «مجید مولانیا» با صدای «وحید تاج» و به تهیه‌کنندگی «صدرالدین حسین‌خانی» امروز یکشنبه 22 اسفند همزمان با رونمایی این اثر موسیقایی در شهر کتاب «الف» تهران منتشر ‌شد.

آلبوم موسیقی «در عشق زنده باید» به آهنگسازی «مجید مولانیا» با صدای «وحید تاج» و به تهیه‌کنندگی «صدرالدین حسین‌خانی» مدیر شرکت موسیقی «ایران گام» و با همکاری اعضای گروه موسیقی «سور» امروز یکشنبه 22 اسفند همزمان با رونمایی این اثر موسیقایی در شهر کتاب «الف» تهران؛ توسط مؤسسه پخش «هنر شهر» در سراسر کشور منتشر ‌شد و در اختیار علاقمندان به موسیقی قرار گرفت.

مراسم رونمایی و جشن امضای این اثر موسیقایی در ساعت 17 روز یکشنبه 22 اسفند ماه جاری در شهر کتاب «الف» منطقه زعفرانیه تهران واقع در خیابان مقدس اردبیلی، میدان الف، خیابان الف شمالی، پلاک یک برگزار می‌شود و ورود برای عموم علاقمندان آزاد است. در این مراسم دکتر «حسام الدین سراج» خواننده و استاد دانشگاه و همچنین دکتر «ایرج شهبازی» استاد دانشگاه تهران به ایراد سخنرانی می‌پردازند.

در اين آلبوم، از يكي از سازهاي ابداعي استاد «محمد رضا شجريان» به نام «تندر» استفاده شده است که در بروشور این اثر در مورد آن نوشته شده است: «تندر» سازي است شبيه به سنتور بم با رنگ صداي تازه‌تر كه علاوه بر تقويت محدوده صداي بم اركستر، پوشش گرمي به صداي اركستر داده است؛ اين ساز شامل ١٤ خرك و ٤ اكتاو مي‌باشد، در این مجموعه برای تقویت محدوده صدای بم، از این ساز استفاده شده است که علاوه بر برآورده شدن این نیاز، پوشش گرمی به صدای گروه اضافه کرده است، سپاس بیکران از استاد «محمد رضا شجریان» برای تمامی تلاش‌هایی که تا به امروز برای اعتلای موسیقی ایرانی کرده‌اند.

آلبوم «در عشق زنده باید» که بر اساس گزیده‌هایی از دیوان «شمس مولانا»؛ در مایه نوا توسط «مجید مولانیا» آهنگسازی شده است؛ ضبط ارکستر آن در زمستان 1392 توسط «فربد فروغی» و «مهدی بابادوست» و ضبط آواز آن در پاییز 1393 توسط «حامد حقیقی» و همچنین میکس و مسترینگ آن در بهار 1395 توسط «فربد فروغی» انجام شده است.

قطعات آلبوم «در عشق زنده باید» عبارتند از: تصنیف «سرو خرامان»، «در عشق زنده باید» قطعه‌ای برای آواز، همنوازان آواز: مجید مولانیا و علیرضا دریایی، تصنیف «عاشقان»، «گلگشت» چهار مضراب، تصنیف «خانه عشق»، «مه دلستان» ساز و آواز، همنوازان آواز: جمشید صفرزاده، بهزاد حسن‌زاده و صابر سوری و تصنیف «شمع جهان».

اعضای گروه موسیقی «سور» عبارتند از؛ جمشید صفرزاده ـ نوازنده سنتور و تندر، حمید قنبری ـ نوازنده سازهای کوبه‌ای، علیرضا دریایی ـ نوازنده کمانچه، صابر سوری ـ نوازنده عود، امین دادوری ـ نوازنده سازهای کوبه‌ای، مهدی بصیرت‌منش ـ نوازنده قیچک باس، بهزاد حسن‌زاده ـ نوازنده کمانچه، مجید مولانیا ـ آهنگساز و نوازنده سه‌تار و همچنین امین یساولی هم به عنوان نوازنده مهمان در یکی از تصانیف به نوازندگی پرداخته است.
طراح گرافیک آلبوم «در عشق زنده باید» توسط «علیرضا صفایی» انجام شده و «جواد مولانیا» عکاس این اثر موسیقایی و همچنین و مدیر اجرایی آن را «مهدی بشکوفه» برعهده داشته است. 
برای دیدن سایز اصلی روی عکس ها کلیک کنید
به اشتراک بگذارید :
برچسب ها


عضویت : telegram.me/joinchat/AzEeHDus0u0ht5Y_Qi2E0Q