۱۴۰۳ اول ارديبهشت - 10:02 ق.ظ

اجرای آثار خلعتبری و علیزاده حسن ختامی برای کنسرت های امسال علیرضا قربانیعلیرضا قربانی با مخاطبانش به استقبال بهار رفت

علیرضا قربانی با مخاطبانش به استقبال بهار رفت
نوای فارس- مهرنوش قضاوتی: شامگاه ۲۳ اسفند ماه ۹۵ تالار وحدت میزبان کنسرت پر طرفدار علیرضا قربانی بود. این کنسرت که قرار بود  با اجرای آثاری از فردین خلعتبری و‌ مهیار علیزاده روی صحنه برود برای سه بار تمدید گشت و توانست تمامی بلیت های خود را به فروش برساند. آخرین کنسرت سال جاری علیرضا قربانی در واپسین روز های سال خاطره ای خوش برای مخاطبان گذاشت.

زنگ تالار وحدت نواخته شد و یک به یک صندلی ها پر شدند. دو پاراوان چوبی جلوی صحنه قرار داشت و صندلی های خالی انتظار اعضای ارکستر را می‌کشیدند. در میان تشویق حاضران، ارکستر روی صحنه حاضر گشت.

نوای پیانو در وحدت طنین انداخت و «پرده نشین» با شعری از محمد علی بهمنی شروعی برای این کنسرت شد. تیتراژ این سریال مورد تشویق قرار گرفت و قربانی از پشت پاراوان سراغ دومین قطعه رفت. «آخرین جرعه جام» برای شنیده شدن ملودی مهیار علیزاده با شعر از فریدون مشیری ادامه یافت. پاراوان ها از روی صحنه برده شدند، ارکستر قطعه بی کلام «راز» را نواخت.

قربانی برای قطعه بعدی پشت ارکسترش ایستاد. «یار تو هستم» انتخابی دیگر برای این بخش از برنامه بود. پس از این قطعه قربانی به جلوی صحنه آمد و بعد از خوش آمد به حاضران از آن ها خواست تا بایستند و یک دقیقه سکوت کنند. قربانی در ادامه گفت: چند ساعتی است که هنرمند گرامی علی معلم به رحمت خداوند رفتند. آخرین پیامی که ایشان برای من فرستادند ساعت ۱۲:۰۶ ظهر بود و پس از آن بود که سکته کردند. امیدوارم سال های سال سالم باشید. دیشب این جا حضور داشتند. پس از برنامه پشت صحنه آمدند و یکدیگر را در آغوش کشیدیم. الان می گویم کاش بیشتر صحبت می کردیم. دوست نداشتیم این اتفاق بیفتد. به تمام مردم ایران و بالاخص جامعه تصویری تسلیت می گویم. متاثر هستیم اما این که با شما هستیم خرسندیم و خیر مقدم می گویم.

در فضای اندوهگین حاکم بر وحدت «دوستت دارم» آغاز گشت. شعر قیصر امین پور با همنوایی ویولن ها و پیانو خوانده شد و در میانه صدای گروه همخوان با صدای قربانی همراه شد. پرده پشتی سالن بالا رفت و دکور جدیدی که در آن یک مبل و چند آباژور قرار داشت، نمایان شد ارکستر هم شروع به بداهه نوازی کرد. در اواسط ساز و آواز نوازنده کمانچه به گروه اضافه شد. علیرضا قربانی نیز کنار نوازنده کمانچه روی مبل نشست و نوبت به قطعه ای از ساخته های فردین خلعتبری رسید. نور صحنه بیشتر شد و «عاشقی» به زیبایی با شعری از مولانا نقطه پایانی بخش اول برنامه شد.

گروه برای دقایقی به استراحت رفتند. پس از آنتراک بین دو بخش برنامه، قسمت دوم با روی صحنه آمدن اعضای گروه آغاز شد.

 نور آبی رنگی بر صحنه تابیده شد. «دریای بی پایان» با پس زمینه مواجی از پارچه های آبی رنگ خوانده شد. نوازنده پیانو ملودی دومین قطعه این بخش را شروع کرد. «ای باران» با شعر و آهنگسازی فردین خلعتبری همراه با پس زمینه ای از تصویر ماه اجرا شد. تصویر زمینه همخوان با شعر این قطعه فضایی متناسب با آن را در وحدت ایجاد کرد. کشیده شدن آرشه های ویولن این قطعه را به انتها برد. پس از «نگاه»، پرده های حریری آویزان شد و ارکستر قطعه بی کلامی از ساخته های فردین خلعتبری را نواخت.

تیتراژ سریال معروف «شب دهم» قطعه بعدی این بخش بود. «شب دهم» با شعری از افشین یداللهی شور مخاطبان را برانگیخت و در پایان باعث تشویق ممتد این قطعه زیبا شد.

«صبح آزادی» و «ارغوان» دو قطعه بعدی با شعری از هوشنگ ابتهاج بودند. «آزادی» با حرکات نمایشی سایه ای در پس زمینه خوانده شد. پس از همراهی گروه همخوان در «ارغوان»، آخرین قطعه امشب با شعری از افشین یداللهی اجرا شد. «من عاشق چشمت شدم» حسن ختامی برای کنسرت امشب بود. در پایان برنامه جمعیت با تشویق های خود رضایت شان را ابراز کردند. ارکستر پس از تشویق های حاضران تیتراژ سریال شبکه سوم سیما، کیمیا، را در پاسخ به استقبال آن ها نواخت.

نیلوفر محبی(ویولن)، پریسا پیرزاد(ویولا)، آتنا اشتیاقی (ویولنسل)، فرشید پاتینتیان(کنترباس)، شقایق صادقیان (فلوت)، سایوری شفیعی(کلارینت)، مهسا یوسفی نژاد(هورن)، بهتاش ابوالقاسم (پرکاشن)، سامان صمیمی(سولیست کمانچه)، میثم مروستی(کنسرت مایستر) اعضای ارکستر علیرضا قربانی را در این کنسرت تشکیل می دادند.

روشنک کی منش(سوپرانو)، مهدیه صفدری(آلتو)، عماد عامرکاشی(تنور)، محمد حقیقی(باس) اعضای گروه همخوانان بودند. رضا موسوی نیز کارگردانی و طراحی این کنسرت را برعهده داشت.

این کنسرت ۲۸ و ۲۹ اسفند ماه نیز در تالار وحدت برگزار می گردد.منبع : اختصاصی نوای فارس
به اشتراک بگذارید :


عضویت : telegram.me/joinchat/AzEeHDus0u0ht5Y_Qi2E0Q