۱۴۰۳ هفتم ارديبهشت - 01:23 ق.ظ

در گفت و گو با امیر متقی‌طلب عنوان شد؛از دکلمه تا انتشار آلبوم با سبک و سیاق پاپ

از دکلمه تا انتشار آلبوم با سبک و سیاق پاپ
نوای فارس- مهرنوش گرمابی: امیر متقی طلب یکی از جوانان هنرمند و مستعد است. او متولد سال 1365 در بندرانزلی وفارغ التحصیل رشته بازیگری است و بلافاصله پس از اتمام تحصیلات، کارش را زمینه بازیگری با قوت پیگیری کرده است. امیر متقی طلب همچنین توانسته با فراگیری تخصصی موسیقی و انتشار آثار دکلمه ای همچون«قول میدم چیزی نگم» و«عشق اشتباهی» در میان مخاطبان به خوبی شناخته شود. او این روز ها علاوه کارهای مستمر سینمایی فعالیت جدی خود را در حیطه موسیقی پیش گرفته است. همچنین قطعه «دل دریا» تازه ترین اثر این خواننده در سبک موسیقی پاپ است. امیر متقی طلب قرار است در سال آینده با انتشار آلبومی خاص توجه علاقمندان به هنر موسیقی خود را جلب نماید. در همین رابطه گفت و گویی را با این خواننده نام آشنا ترتیب دادیم و از جزییات فعالیت های آینده این خواننده آتیه دارجویا شدیم.

چگونه جذب هنر شدید و چه فعالیت هایی را در این زمینه انجام داده اید؟

اعضای خانواده ی ما با هنر بیگانه نبودند. هنر در خانه ما وجود داشت و خانواده، اصلی ترین مشوق من برای ورود به کارهای هنری بود. من  فارغ التحصیل رشته بازیگری هستم و بلافاصله پس از شروع فعالیت هایم در تیاتر به کارتصویر روی آوردم و با کارگردان های مطرحی همچون عباس رنجبر،عباس مرادیان، روح الله سهرابی، امین امانی ،خانم فرناز امینی و... در طی این سال ها همکاری داشتم. سال 1395برای من از لحاظ کاری سال بسیارمهمی بود. در این سال  سه تا از کارهای تصویر من از جمله «خط آبی» به کارگردانی آقای امین رنجبرپخش شد. به علاوه سریال پر مخاطب «آرام می گیریم» به کارگردانی آقای روح الله سهرابی ومدتی پیش پخش  آن از شبکه دو سیما به اتمام رسید وسومین کار من نیز به نام «آوار- سه گانه فوتبالی ها»به کارگردانی خانم فرناز امینی، هفته گذشته اکران شد. این روزها هم مشغول ضبط سریالی اپیزودی به نام «خانه بی بی گندم» کاری مشترک بین شبکه استانی کرمان و شبکه دو سیما به کارگردانی آقای امین امانی و پخش آن از عید نوروز آغاز خواهد شد.

فعالیت همزمان در عرصه سینما و موسیقی برای شما سخت نیست؟

در تمام این سال ها من در کنار کار بازیگری در حوزه موسیقی هم فعال بودم. من معتقد هستم که بخش های مختلف هنر می توانند مکمل یکدیگر باشند. به طور مثال اگر هر کدام از این بخش دچار ضعفی باشد با یک اثر موسیقایی قوی و یا با یک بازی تاثیرگذار بتوانم این دو جنبه را پوشش بدهم.
من از زمانی که هنر را انتخاب کردم، همزمان با بازیگری ام  در کار دکلمه و ترانه سرایی فعالیت می کردم اما فرصت خوبی که برای من در اواخر سال 1395 به وجود آمد. این بود که من فعالیت هایی موسیقایی ام را منجمله آهنگسازی، تنظیم و ترانه سرایی را جدی تر پیگیری کردم . چون موسیقی بخش جدایی ناپذیری از وجود من است.

ساز تخصصی شما چیست؟

ساز تخصصی من ساز پیانو است واولین استاد من در یادگیری ساز پیانو پدرم بودند و راهنمایی های ایشان توانست برای من بسیار کمک کننده باشد. کم کم که بزرگتر شدم هم سعی کردم یک مقدار اصولی تر این کار را ادامه بدهم .

تمرکز شما بیشتر روی کدام بخش است؟

خلق و خوی من با موسیقی شکل گرفته است و موسیقی جزو چیزهایی است که من با شنیدنش آرامش پیدا می کنم و به طبع نوازندگی و خوانندگی مهم ترین علایق من در زندگی بوده و من توانستم با کمک موسیقی و دکلمه آن چیزی که در ذهن داشتم را بیان کنم و این گونه با مخاطبان خودم ارتباط برقرار کنم. اما چون کار بازیگری را نسبت به موسیقی با تاخیر آغاز کردم احساس می کنم در این زمینه نیاز به تمرکز و تجربه بیشتری دارم.

چه ویژگی هایی موسیقی شما را متمایز خواهد کرد؟

مطمئناً به دلیل وسواس و حساسیتی که من نسبت به آثارم دارم و احترامی که برای مخاطبان موسیقی ام قایل هستم همه این نکات باعث خواهد شد، آثاری را که منتشر می کنم برای مخاطب لذت بخش باشد و احساس خوبی را از شنیدن آن دریافت کند.
نکته  مهمی که من همیشه سعی کردم تا در کارم لحاظ کنم است که هیچ گاه تمایلی به الگو گرفتن از کسی ندشتم و سعی کردم، با تسلطی که روی کار دارم آثار تازه ای را خلق کنم. در بحث آهنگسازی و ترانه  نیز به همین صورت است و به نظرم ترانه از بخش های حایز اهمیت کار است. چنینش کلمات در ترانه باید به صورتی باشد، که قدرت نفوذ اثر را افزایش دهد و مخاطب ضمن برقراری ارتباط، با آن احساس همذات پنداری نماید.
من فکر می کنم یکی از دلایلی که باعث شده سطح موسیقی ما دچار تزلزل شود این است که تکنیک ها در تولید قطعات به درستی رعایت نشده اند.
چه قدر به همکاری با نسل جوان و سرمایه گذاری روی آن ها موافق هستید؟

تا به امروز در بخش تنظیم با دوستان خوبی همچون پویا معتمد، بهزاد نادری، صالح رضایی واشکمهرهمکاری داشتم. همچنین آقای آرش قاضی نژاد که از ترانه سرایان خلاق و آینده دارهستند و مطمئناً ترانه های بسیر خوبی را بعد ها از او خواهید شنید، در کنار من حضور داشتند. در بحث نوازندگی نیز من سعی کردم از نوازندگان مطرحی چون میثم مروستی ،فیروز ویسانلو و بابک ریاحی پور بهره ببرم.
تا به الان سبک کاری من به گونه ای بود که نیازی به حضور سایر افراد نبود.اما از این پس چون می خواهم وارد موسیقی پاپ شوم یقیناً باید تنظیم کنند گان ونوازنده های با استعدادی به من ملحق شوند. تا با یک تیم منسجم بتوانیم آثار قابل قبولی را عرضه کنیم.
من سال هاست که کار موسیقی را به صورت حرفه ای انجام می دهم. آهنگسازی وتنظیم اکثر قطعات را نیزدر استودیوی شخصی ام به نام «تابان رکورد» انجام داده ام. و تا به حال هم روی آموزش موسیقی به علاقه مندان به این حرفه کار کردم و حتی یکی از کسانی که با من کار می کرد توانست در یک برنامه استعداد یابی یکی از شبکه های تلویزیونی پخش شد، موفق باشد.اما احساس می کنم، چون نتیجه ای  را که باید می گرفتم را به دست نیاوردم. ترجیح دادم این وقت و سرمایه گذاری را روی فعالیت های خودم داشته باشم. اما با این شرایط خیلی دلسرد نیستم و اگر جوان با استعدادی را ببینم که معیار های لازم را دارد.قطعاً در ادامه این راه چه به لحاظ آموزش و چه تهیه کنندگی به او کمک خواهم کرد.

فکر می کنید تا چه اندازه آثارتان در میان مخاطبان مورد پسند قرار گرفت؟

استقبال از آثارم به صورت دکلمه برای من بسیار جذاب و در عین دلگرم کننده بود. من فکر می کنم که هر کاری باید در زمان خودش انجام شود اگر بدون برنامه ریزی و در زمان نامناسب باشد.آن نتیجه ای که انتظارش را داریم به دست نخواهد آمد. من بدون شک از انتشار و استقبال آثارم تا به امروز رضایت کامل را دارم.

رویکرد شما در سال آینده چگونه خواهد بود؟

قصد دارم روند جدیدی را در موسیقی ام داشته باشم واز دکلمه به سمت موسیقی پاپ بیایم. در سال آینده به امید خدا قصد دارم یک آلبوم با فضای کاملاً متفاوت تر از آن چه که امروز می شنویم را منتشر کنم.

صحبت پایانی؟

برای همه آرزوی موفقیت می کنم و همیشه مشتاق این هستم که جوانان ما هدفمند زندگی کنند و برای آینده شان برنامه ریزی داشته باشند و امیدوارم هر کسی هر هدفی را که در زندگی دنبال می کند بسیار منسجم و محکم روی خواسته ای که دارد بایستد و برای رسیدن به آن تلاش کند.

در انتها می توانید  قطعه زیبای «دل دریا» با صدای امیر متقی طلب را دانلود بفرمایید.
 
به اشتراک بگذارید :
برچسب ها


عضویت : telegram.me/joinchat/AzEeHDus0u0ht5Y_Qi2E0Q