۱۴۰۳ ششم ارديبهشت - 11:13 ق.ظ

سوگ ترانه، اولین جلسه خانه ترانه پس از افشین یداللهی

سوگ ترانه، اولین جلسه خانه ترانه پس از افشین یداللهی
نوای فارس-مهرنوش قضاوتی: اولین جلسه خانه ترانه امسال در اندوه فقدان افشین یداللهی و با یادی از او برگزار می شود. آخرین جلسه خانه ترانه ۲۶ اسفند ماه سال گذشته با حضور افشین یداللهی به عنوان آخرین جلسه پیش از نوروز برقرار شد. اما پس از آن یک بار دیگر در خانه ترانه ارسباران به علت در گذشت وی باز شد. افشین یداللهی شاعر و ترانه سرا به نام کشورمان که اداره خانه ترانه را برعهده داشت و یکی از پایه گذاران آن بود، طی سانحه رانندگی تنها چند روز مانده به عید نوروز درگذشت و جامعه موسیقی و مخاطبان هنر را متاثر نمود.

افشین یداللهی از جمله ترانه سرا های شناخته شده کشورمان بود. او آثار ارزشمند بسیاری سروده بود که می توان از جمله آن ها به تیتراژ هایش تلویزیونی نظیر «شب آفتابی»٬ «غریبانه»، «شب دهم»٬ «میوه ممنوعه»، «مدار صفر درجه»٬ «معمای شاه» اشاره نمود. او هم چنین با خوانندگان بسیاری چون علیرضا قربانی، احسان خواجه امیری، محمد اصفهانی، سالار عقیلی، ... همکاری داشته است. «روز شمار یک عشق»٬ «امشب کنار غزل های من بخواب»٬ « جنون منطقی»٬ «حرف هایی که باید می گفتم و تو باید می شنیدی»٬ «مشتری میکده بسته» آثار برجامانده از این شاعر فقید است.

آخرین جمعه سال ۹۵، هنرمندان، مسئولان در تالار وحدت گرد هم آمدند و برای آخرین بار با افشین یداللهی خداحافظی کردند.

فردا، پنجشنبه، اولین جلسه خانه ترانه با یادمانی از افشین یداللهی برگزار می شود. در این آیین چهره های برجسته ادب و هنر گرد هم آمده و خوانندگانی چون احسان خواجه امیری، سالار عقیلی، حمید حامی، حمیدرضا گلشن به اجرای موسیقی خواهند پرداخت.

علاقه مندان می توانند ساعت ۱۴ روز ۲۴ فروردین ماه در فرهنگسرای ارسباران حضور به هم برسانند.منبع : اختصاصی نوای فارس
به اشتراک بگذارید :
برچسب ها


عضویت : telegram.me/joinchat/AzEeHDus0u0ht5Y_Qi2E0Q