۱۴۰۳ سي و يکم فروردين - 04:55 ق.ظ

پارتیزانت‌ها در تالار وحدت نواختند؛«جان مریم» از زبان ساز پارتیزانت‌های لهستانی

«جان مریم» از زبان ساز پارتیزانت‌های لهستانی
نوای فارس - مهرنوش قضاوتی: عصر روز جمعه تالار وحدت میزبان گروهی لهستانی به نام پارتیزانت بود. این گروه پاپ-راک در مدت کوتاهی توانست تمامی بلیت های خود را به فروش برساند و برای ۹ اردیبهشت ماه نیز کنسرت خود را تمدید کند. پارتیزانت در این کنسرت خود قطعاتی از موسیقی فیلم های کلاسیک را اجرا کردند. این کنسرت در ۸ اردیبهشت به همت موسسه فرهنگی-هنری «خانه هنر جوان» برگزار شد.

با صدا درآمدن زنگ تالار وحدت، مخاطبان این سبک موسیقی وارد سالن شدند و یک به یک صندلی ها را پر کردند. زمانی نگذشته بود که مجری برنامه روی صحنه حاضر شد. او اعضای گروه پارتیزانت را معرفی نمود، سپس کریستف توچکو، نوازنده گیتار، به همراه پسرش، میکوآی توچکو، نوازنده ساز های کوبه ای، روی صحنه حاضر شدند و مورد تشویق جمعیت قرار گرفتند.

«Summer time» قطعه نخست اجرای امشب بود. این قطعه با صدای گیتار کریستف توچکو آغاز شد و بعد پسرش با ساز های کوبه ای او را همراهی نمود. حاضران بعد از اتمام این قطعه دو نوازنده را تشویق کرد.  «Smells Like Teen Spirit» با همراهی جیغ جمعیت شروع شد، این صدا زمانی که در قسمت اوج قطعه  اکت های گیتاریست نیز با ملودی همراه شد، به اوج خود رسید. در پایان دومین قطعه کریستف توچکو با جمعیت حال و احوال کرد و گروه پارتیزانت را معرفی نمود.

پس از «Chyba nie zdaze»، نوبت به قطعه خاطره انگیز و نوستالژیک «Pink panther» رسید. «Entertainer» نسبتا آرام اجرا شد اما قطعه بعدی آرامش آن را جبران نمود. «Let's Jam » با دست زدن های مرتب و با ریتم جمعیت سالن را به جنبش درآورد.

  «Godfather» قطعه منتخب دیگری بود که از میان موسیقی های مختلف در لیست اجرای امشب پارتیزانت وجود داشت. پس از این قطعه کریستف از جمعیت پرسید آیا بلوز دوست دارند و حاضران پاسخ مثبت دادند و گروه سراغ قطعه بعدی رفت. «Janosik»،«Swan lake»و« One» یکی پس از دیگری اجرا شدند. در‌ فاصله بین دو قطعه کریستف خواست تا پسرش را تشویق کنند، سپس به زبان فارسی به جمعیت گفت: دوستتان دارم. حاضران هم با دست زدن های شان علاقه خود را به گروه نشان دادند.

میکوآی پشت میکروفون حاضر شد و گفت بسیار خوشحال است که امشب جمعیت را می بیند و اولین تجربه اجرا آن ها در تهران است. سپس نوای آشنای «جان مریم» در سالن شنیده شد. شعر معروف آن هم توسط جمعیت خوانده می شد. پس از جان مریم، «Layla» نواخته شد.

قطعات « Roza obiektywen» و «Acostic Freedo», «Hit the road jack » نواخته شدند. در قطعه بعدی پدر و پسر کنار هم روی صندلی نشستند و با یک گیتار شروع به نواختن کردند. کریستف آکورد ها را گرفت و میکوآی سیم ها را به صدا درآورد. این هنرنمایی صدای تشویق حاضران را بلند کرد، آن ها در ادامه با دست زدن های منظم با ریتم قطعه همراه شدند.

قطعه بعدی را بیشتر صدای گیتار تشکیل داد و نوازنده کوبه ای با چوب هایش حاضران را به دنبال ریتم قطعه کشاند. «Little My Fire » با هنرنمایی گیتاریست پارتیزانت به خوبی اجرا شد. او در میان قطعات از تکنیک تپینگ دو دستی استفاده می کرد و بر جذابیت اجرای صحنه می افزود.

« March of colonel» اجرا شد تا در نیمه انتهایی کنسرت نوبت به سولوی میکوآی برسد. این سولو نوازی بسیار مورد استقبال قرار گرفت. «Atumn Impression» , «While My Guitar»  و «Etiude II » سه قطعه انتهایی را تشکیل دادند.

این گروه ۹ اردیبهشت ماه نیز در تالار وحدت روی صحنه می روند.

در ادامه می توانید عکسهای مرجان عابدینی از این کنسرت را ببینید:
 منبع : اختصاصی نوای فارس
برای دیدن سایز اصلی روی عکس ها کلیک کنید
به اشتراک بگذارید :
برچسب ها


عضویت : telegram.me/joinchat/AzEeHDus0u0ht5Y_Qi2E0Q