۱۴۰۳ اول ارديبهشت - 06:26 ق.ظ

گروه مولانا با خوانندگی سالار عقیلی روی صحنه رفت

گروه مولانا با خوانندگی سالار عقیلی روی صحنه رفت
نوای فارس - مهرنوش قضاوتی: شامگاه هشتمین روز اردیبهشت ماه گروه مولانا با خوانندگی سالار عقیلی و آهنگسازی محمد جلیل عندلیبی روی صحنه رفت. تالار وحدت تحت امتیاز موسسه فرهنگی-هنری «ققنوس» از این گروه و علاقه مندان موسیقی سنتی استقبال نمود.

حاضران پس از شنیده شدن صدای زنگ تالار، وارد سالن شدند. زمان زیادی نگذشته بود که نور صحنه بیشتر شد و امیر حسین رضا و سالار عندلیبی روی صحنه حاضر شدند. جمعیت این دو نوازنده را تشویق کردند، سپس یکی ساز تار و دیگری تنبک را به دست گرفت. صدای دستگاه شور و ابوعطا طنین انداز شد. دقایقی بداهه نوازی تار و تنبک توجه علاقه مندان این نوع موسیقی را به خود جلب کرد.

بخش دوم برنامه با وارد شدن اعضای گروه مولانا آغاز شد. نوازندگان کنار یکدیگر نشستند، ساز های شان را برداشتند و در نور پس زمینه آبی رنگی، شروع به کوک کردن ساز های شان کردند. سالار عقیلی، خواننده گروه، در میان تشویق جمعیت وارد شد و کنار نوازندگان نشست.

پیش درآمدی در دستگاه همایون شروع کننده بود. این قطعه که «در سفر» نام داشت، در گوشه شوشتری از این دستگاه نواخته شد. پس از بداهه نوازی پرشور درآمد شوشتری گروه، موسیقی خود را به دستگاه اصفهان وارد کرد. تصنیف«صبوحی زدگان» نخستین قطعه برای سالار عقیلی بود. این تصنیف با شعری از مستوره کردستانی اجرا شد. در ادامه ساز و آواز بیات طنین انداز شد و سپس به دشتی وارد شد.

نوبت به تصنیفی با شعری از ابوالقاسم لاهوتی رسید. «میهن ای میهن» با صدای سالار عقیلی شروع به نواختن شد. نوای ساز ها با هم درآمیختند، با زیبایی به اوج خود رسیدند و تشویق جمعیت را در پایان با خود به همراه داشت. در ادامه آواز دشتی به شور فرود آمد تا نوبت به تصنیف «وطنم خوش‌تر» با شعر محمد جلیل عندلیبی برسد.

ساز آواز شور نواخته شد. نوازندگان با هماهنگی با هم شروع به نواختن کردند و در انتها به دستگاه اصفهان رسید. آخرین تصنیف «در این عشق بمیرید» نام داشت. این تصنیف با شعری از مولانا حسن ختام نیکویی برای اجرای امشب این گروه بود.

امیر حسین رضا، جابر اطاعتی، فرهاد عندلیبی، سانوا عندلیبی، سالار عندلیبی و آراس رجبی اعضای گروه مولانا را به سرپرستی محمد جلیل عندلیبی، تشکیل می دادند.

در ادامه می‌توانید عکس‌های مرجان عابدینی در این کنسرت را ببینید:منبع : اختصاصی نوای فارس
برای دیدن سایز اصلی روی عکس ها کلیک کنید
به اشتراک بگذارید :
برچسب ها


عضویت : telegram.me/joinchat/AzEeHDus0u0ht5Y_Qi2E0Q