۱۴۰۳ سي و يکم فروردين - 09:02 ق.ظ

«تنبور نوازان واله» در فرهنگسرای ارسباران روی صحنه می روند

«تنبور نوازان واله» در فرهنگسرای ارسباران روی صحنه می روند
نوای فارس-مهرنوش قضاوتی: بیست و دومین روز اردیبهشت ماه فرهنگسرای ارسباران میزبان گروه «تنبور نوازان واله» می شود. در این روز گروه  تنبور نوازان واله کنسرت خود را به سرپرستی حیدر کاکایی روی صحنه می برند.

این کنسرت از دو بخش تشکیل می شود. قطعاتی که در این بخش ها اجرا می شود در فضای مقام های ساروخانی و خانه میری و سحری و با اشاره هایی به قطار و در نهایت قطعاتی درمقام شاخوشینی و اشتراکات آن با چهارگاه است. در بخش نخست این گروه به دو نوازی می پردازد و در آن حیدر کاکایی به همراه پسر خود، همایون کاکایی، با ساز های تنبک و تنبور به دونوازی خواهند پرداخت. قطعات این بخش بر اساس بداهه پردازی در ته رزهای کهن تنبور و با بهره گیری از روند ملودیک وریتمیک این موسیقی اجرا می شود. دومین بخش به همنوازی اعضای گروه اختصاص دارد. در این بخش نوازندگان گروه با یکدیگر همنوازی خواهند کرد و قطعاتی از آثار علی اکبر مرادی (مهجوری، فراق، وداع) خواهند نواخت. مقام بایه بایه و آهنگ قدیمی باده نوشان با تنظیم حیدر کاکی و مقام های گل و خاک جلوشاهی سحری و سوار سوار نیز اجرا خواهند شد.

در این کنسرت حیدر کاکایی، مریم صمدى، عباس منصورى، على اصغر منصورى نیا، زهره کرمى، فاطمه کارآمد، صادق میرزایى، پروا کارخانه، هنگامه امامى پرى و فاطمه غلامى (تنبور)، همایون کاکایی (ساز های کوبه ای)، کیوان شاه طاهرى (دف)، هادى نجفى (تارباس) خواهند نواخت. مریم شهبازی نیز به عنوان هم خوان این گروه را همراهی می کند.

ساعت 21 روز جمعه ۲۲ اردیبهشت ماه این اجرا در فرهنگسرای نیاوران روی صحنه می رود. علاقه مندان برای تهیه بلیت می توانند به سایت www.iranconcert.com مراجعه نمایند.منبع : اختصاصی نوای فارس
به اشتراک بگذارید :
برچسب ها


عضویت : telegram.me/joinchat/AzEeHDus0u0ht5Y_Qi2E0Q