۱۴۰۳ پنجم ارديبهشت - 04:59 ب.ظ

با حضور هنگامه اخوان، عباس سجادی و مهیار علیزاده به عنوان داور؛دور جدید «هزار صدا» موسیقی ایرانی آغاز شد

دور جدید «هزار صدا» موسیقی ایرانی آغاز شد
نوای فارس: اولین برنامه از دور جدید رویداد «هزار صدا» در بخش موسیقی ایرانی در عصر روز چهارشنبه 3 خردادماه در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد و سه داور شناخته شده این مسابقه به داوری اجرای گروه‌های شرکت‌کننده پرداختند.

این برنامه‌ را آرش نصیری مسئول برگزاری «هزار صدا» به استادان زنده‌یاد علی‌اصغر بهاری و منوچهر همایون‌پور تقدیم کرد. معمولاً برنامه‌های «دل صدا» به هنرمندانی ارزنده تقدیم می‌شود که در ماه برگزاری برنامه به دنیا آمده‌اند که این برنامه‌ نیز از این قائله مستثنی نبود. تولد زنده‌یاد بهاری 10 و تولد زنده‌یاد همایون‌پور 22 خرداد است.

در دور نخست «هزار صدا» موسیقی ایرانی در سال 96، هنگامه اخوان داور بخش آواز، سید عباس سجادی داور بخش شعر و ترانه و مهیار علیزاده داور بخش آهنگسازی به عنوان کارشناس و داور برنامه حضور داشتند.

سه گروه «آوین»، «شبروان» و «عیاران» گروه‌های شرکت‌کننده در این مسابقه بودند که اجرای‌شان با نقد و تمجیدهای مختلفی از سوی سه داور مسابقه همراه بود.

اعضای این سه گروه عبارت بودند از:

گروه «آوین»: امیرحسین عبدی (سرپرست و آهنگساز)، امیرحسین عبدی (تار)، میثم منتظران (تنبک)، مهدی قیطاسی (دف) و سعید حاتمی (آواز).
گروه «شبروان»: آرش کاووسی (سرپرست و نوازنده تار)، سجاد سقایی (عود)، حامد مردانی (نی)، غلامرضا صدرالدینی (تنبک) و علی یوسفوند (آواز).
گروه «مهرورزان»: یاسین خزایی (سرپرست، آهنگساز و نوازنده سه تار)، شیوا عبادت دوست (کمانچه)، مهناز اظهری (دف)، (آلاله ابوترابی (عود)، فرزانه فروزش (تار) و ابراهیم برزی (آواز).

در پایان گروه «مهروزان» به عنوان گروه برتر این مسابقه شناخته شد و به فینال «دلصدا» موسیقی ایرانی راه یافت.

در این برنامه شهرام صارمی نوازنده برجسته کمانچه نیز چند دقیقه‌ای را به روی صحنه فرهنگسرای ارسباران آمد و راجع به وجنات استادش زنده‌یاد بهاری صحبت کرد. صارمی قرار بود در این برنامه به یاد استاد بهاری کمانچه بنوازد اما عذرخواهی کرد و گفت که ترجیح می‌دهد این کار را زمانی انجام دهد که در بهترین شرایط قرار داشته باشد و بتواند حق مطلب را ادا کند.

هزارصدا برنامه‌ای برای معرفی چهره‌ها و استعدادهای تازه موسیقی در ژانرهای سنتی و پاپ است و هرماه دوبار برگزار می‌شود. برنامه بخش سنتی هزارصدا اولین چهارشنبه هر ماه و برنامه بخش پاپ نیز سومین پنج‌شنبه هر ماه برگزار می‌شود. مدیرمسئول این برنامه که وارد پنجمین سال برگزاری‌اش شده، آرش نصیری است.

در ادامه می‌توانید عکس‌های شیرین رسام را از این برنامه ببینید:
 
برای دیدن سایز اصلی روی عکس ها کلیک کنید
به اشتراک بگذارید :
برچسب ها


عضویت : telegram.me/joinchat/AzEeHDus0u0ht5Y_Qi2E0Q