۱۴۰۳ اول ارديبهشت - 02:05 ق.ظ

مدهای موسیقی مشترک بین ایران و افغانستان / آلبوم "تا آن سوی سمرقند" رونمایی شد

مدهای موسیقی مشترک بین ایران و افغانستان / آلبوم "تا آن سوی سمرقند" رونمایی شد
نوای فارس: آلبوم "تا آن سوی سمرقند" صبح روز شنبه 6 خردادماه به تهیه کنندگی مرتضی دلیری و خوانندگی عارف جعفری توسط شرکت "نغمه هفت اقلیم" روانه بازار موسیقی شد.

آلبوم دارای 12 قطعه با نام های "تا آن سوی سمرقند"، "پاورچین"، "تبسم"، "نامه"، "انتظار"، "چراغ غم"، "پرواز"، "قسم"، "بار آخر"، " بی نصیب"، "زیر باران" و "آرزو" است.

عارف جعفری خواننده، آهنگساز و تنظیم کننده این اثر درباره اولین آلبومش گفت: "تا آن سوی سمرقند" دارای مدهای موسیقی مشترک بین ایران و افغانستان است. با توجه به آشنایی با موسیقی سنتی ایران سعی کردم در آلبوم از موسیقی سنتی ایران نیز بهره‌ ببرم. امیدوارم این اثر مورد استقبال مخاطبان فارسی‌زبان ایران و افغانستان قرار بگیرد.

وی افزود: سعید بیابانکی، قنبر علی تابش و عبدالکریم جعفری شاعران آلبوم هستند  و نوازندگان این آلبوم نیز مشترک بین دو کشور ایران و افغانستان هستند که در جهت وحدت و همدلی بین ملت‌ها این اثر را اجرا کرده‌اند.

مرتضی دلیری تهیه کننده آلبوم نیز گفت: آنچه برای ما مهم است انتشار یک آلبوم بین المللی در حوزه زبان و ادبیات پارسی است. به عبارتی ملیت افغانستانی عارف جعفری به عنوان خواننده اثر در این منظر برای ما اهمیت دارد که او شکل دیگری از زبان فارسی را به مخاطب ارائه خواهد داد. همچنین موضوع مهاجرت که طی سال های اخیر به شدت مورد توجه جهانیان قرار گرفته می تواند دلیل دیگری برای انتخاب این آلبوم باشد. البته ما صرفا به دنبال ایجاد یک فضای موسیقایی به شیوه پاپ نبودیم بلکه کوشش شده است در این اثر سازهای مرتبط با کشور افغانستان نیز برای مخاطبان معرفی شود.

مراسم رونمایی "تا آن سوی سمرقند" روز گذشته با حضور سعید علی دهکردی، سعید بیابانکی، مهدیه عرب، مهلا سلیمانی و... در شهر کتاب "ابن سینا" برگزار شد.

در این مراسم جعفری با ساز مخصوص کشور خود سه قطعه را برای حضار بصورت زنده اجرا کرد.
به اشتراک بگذارید :
برچسب ها


عضویت : telegram.me/joinchat/AzEeHDus0u0ht5Y_Qi2E0Q