۱۴۰۳ سي و يکم فروردين - 11:56 ق.ظ

نسخه دیجیتال آلبوم «جام تهی» با صدای «محمدرضا شجریان» منتشر شد

نسخه دیجیتال آلبوم «جام تهی» با صدای «محمدرضا شجریان» منتشر شد
نوای فارس: آلبوم موسیقی ایرانی «جام تهی» با صدای «محمدرضا شجریان» و تنظیم «فریدون شهبازیان»، به صورت دیجیتال و قانونی، از سوی سایت «ریتمو» منتشر و در دسترس مخاطبان و موسیقی دوستان قرار گرفت.

اثر جاودانه «جام تهی»، با صدای «محمدرضا شجریان» و تنظیم «فریدون شهبازیان» که پیش تر، نسخه فیزیکی آن توسط نشر «آوا خورشید» روانه بازار موسیقی شده بود، این بار به صورت دیجیتال و قانونی از سوی «ریتمو» منتشر شد.

این آلبوم در سال ۱۳۸۳، توسط مؤسسه‌های فرهنگی و هنری «آوای خورشید» و «راویان هنر شرق» منتشر شد. البته این مجموعه سال‌ها پیش از آن، در اوایل دههٔ ۵۰، ساخته و تنظیم شده بود و از برنامهٔ گل‌های تازه با شمارهٔ ۷۷ از رادیو پخش شده بود و با نام «پر کن پیاله را» شناخته می‌شد. این مجموعه موسیقایی مشتمل بر 4 بخش یعنی سه قطعه در ماهور و یکی در آواز دشتی می باشد. قطعات آن بر مبنای ملودی‌های قدیمی نوشته شده‌اند؛ و این ملودی‌ها در آن زمان یعنی سال‌های آخر دههٔ ۱۳۴۰ و اوایل ۱۳۵۰ با اجراهای فراوان و کم کیفیت در اختیار مخاطبان قرار می گرفته، اما همچنان در بین مردم طرفدار داشته‌اند. تنظیم فریدون شهبازیان در آن سال‌ها بسیار نوآورانه بود و پس از آن محل تقلید و الگوبرداری تنظیم‌کنندگان دیگر شد.

شایان ذکر است، از آنجا که نسخه فیزیکی آلبوم «جام تهی» و آلبومهای قدیمی دیگری از این دست، این روزها به سختی در بازار قابل دسترسی و تهیه می باشند، لذا سایت «ریتمو ritmo.ir»، دانلود و خریداری آن را برای مخاطبان امکانپذیر کرده و علاقمندان می توانند ضمن دانلود این اثر به راحت ترین شکل ممکن، این مجموعه را باکیفیتی بالا در اختیار داشته باشند و همچنین این امر می تواند اقدامی ارزشمند در جهت حمایت از هنرمندان و خالقان آثار هنری از جمله مجموعه های موسیقایی به شمار آید.
به اشتراک بگذارید :
برچسب ها


عضویت : telegram.me/joinchat/AzEeHDus0u0ht5Y_Qi2E0Q