۱۴۰۳ پنجم ارديبهشت - 10:51 ق.ظ

اولین تجربه اجرای یک کنسرت-تئاتر؛همایون شجریان در پروژه «سی» شاهنامه‌خوانی کرد

همایون شجریان در پروژه «سی» شاهنامه‌خوانی کرد
نوای فارس: طی شب‌‌های اخیر پروژه کنسرت-نمایش «سی» با آهنگسازی سهراب پورناظری و خوانندگی همایون شجریان در فضای باز کاخ سعدآباد تهران در حال برگزاری است و شب گذشته پنجشنبه 19 مرداد نیز تازه‌ترین اجرای این پروژه روی صحنه رفت.

«سی» اثری از همایون شجریان و سهراب پورناظری، با بازی سحر دولتشاهی، بهرام رادان، مهدی پاکدل، بانیپال شومون، حسین صوفیان و روایت صابر ابر. این اثر بر اساس سه داستان از داستان‌های شاهنامه (زال و رودابه)، (رستم و اسفندیار) و (رستم و سهراب) اجرا می‌شود.

گرچه کنسرت-نمایش «سی» بر اساس شاهنامه ساخته شده اما در این اثر صحنه‌ای، همایون شجریان به جز اشعاری از شاهنامه، چند قطعه محبوب دیگر خود از جمله «ابر می‌بارد»، «آهای خبردار»، «دل به دل» و «با من صنما» را نیز می‌خواند.

همچنین اثر ماندگار «مرغ حق» از ساخته‌های زنده‌یاد علی تجویدی با شعری از بیژن ترقی از قطعات دیگری است که همایون در این پروژه اجرا می‌کند. این اثر سال‌ها پیش با اجرای استاد محمدرضا شجریان ضبط شده بود.

موسیقی پروژه «سی» ترکیبی از موسیقی سنتی و نواحی ایران با آواز و موسیقی کلاسیک غربی است. شجریان و پورناظری پیش از این هم تجربه‌های متفاوتی را در موسیقی فیلم‌های «آرایش غلیظ» و «رگ خواب» رقم زده بودند.

پروژه «سی» با اجرای موسیقی آغاز می‌شود و تا پایان برنامه چند بار جای بازیگران و گروه موسیقی بر روی صحنه تغییر می‌کند تا این‌که در پایان نیز با اجرای موسیقی، کنسرت-نمایش «سی» به اتمام برسد.

کنسرت-نمایش «سی» به تهیه‌کنندگی سهراب پورناظری و همایون شجریان در شب‌های آینده نیز در فضای باز کاخ سعدآباد که گنجایش 3500 الی 4000 تماشاچی را دارد روی صحنه می‌رود و تا اواخر شهریورماه ادامه خواهد داشت.

در ادامه می‌توانید عکس‌های پدرام نظری از این کنسرت-تئاتر را ببینید:
 
به اشتراک بگذارید :
برچسب ها


عضویت : telegram.me/joinchat/AzEeHDus0u0ht5Y_Qi2E0Q