۱۴۰۳ سي و يکم فروردين - 03:43 ب.ظ

کلهر به یاد شجریان نواخت/اعجاز بداهه نوازی "جَز" در تالار وزارت کشور

کلهر به یاد شجریان نواخت/اعجاز بداهه نوازی "جَز" در تالار وزارت کشور
نوای فارس-مینا آتشی: ​کیهان کلهر آخرین اجرای خود را به محمد رضا شجریان تقدیم کرد.آخرین شب از اجراهای مشترک کیهان کلهر و رامبرانت تریو شب گذشته 16شهریور ماه در تالار وزارت کشور برگزار شد.

در ابتدا کیهان کلهر با تجلیل از محمدرضا شجریان برای وی آرزوی سلامتی کرد و ضمن یادآوری اجراهای خود با این خواننده شهیر کشور و هم چنین هنرنمایی های حسین علیزاده اجرای خود را به محمدرضا شجریان تقدیم کرد.

سپس او  به معرفی اعضای  رامبرانت تریو متشکل از رامبرانت فریش (پیانو)، تونی اورواتر (کنترباس) و وینسنت پلژر (سازهای کوبه‌ای) پرداخت و گفت: رامبرانت تریو یکی از معروف‌ترین و معتبرترین گروه‌های موسیقی جز در اروپاست که توانسته، تورهای کنسرت موفقی را در کشورهای مختلف برگزار کند و ما سال‌هاست با هم همکاری می‌کنیم. ساز تونی اورواتر، او ویولونه است که از سازهای قدیمی ایتالیا مربوط به قرن شانزدهم میلادی است، این ساز شش سیم و پرده‌بندی دارد و او امشب آن را برای ما خواهد نواخت.

تمام قطعات این کنسرت بر پایه بداهه‌نوازی بود و از سه ملودی پیش ساخته‌شده در طول برنامه استفاده شد که اولی چارپاره از ردیف موسیقی ایرانی گرفته شده و دو قطعه ارمنی که در طول برنامه، ملودی‌های محوری آن بودند.

کیهان کلهر که در این کنسرت در وسط صحنه نشسته بود، با کمانچه و شاه کمان هنرنمایی کرد و بعد از اتمام رپرتوار و در پاسخ به تشویق تماشاگران، آن‌ها را به اجرای یک قطعه لالایی کردی با آواز و سازش مهمان کرد و این پایان اولین شب اجرای مشترک کلهر و رامبرانت در تهران بود.

در بروشور این برنامه که روی صندلی‌های سالن گذاشته شده بود، تصویری از پیوستن کلهر به کمپین «حمایت از یوز ایرانی» با هشتگ #یوزتاابد آمده بود.

در آخرین اجرای کنسرت کیهان کلهر و رامبرانت تریو استاد مهدی الهی قمشه ای ، پیمان یزدانیان ، بابک چمن آرا ، رضا عسگرزاده  حضور داشتند.

بعد از کنسرت تهران، کلهر و رامبرانت تریو که به‌تازگی با هم در کشورهایی مانند هلند، آلمان و بلژیک به صحنه رفته بودند، ۲۹ سپتامبر در سالن باربیکن سنتر لندن، به اجرای قطعاتی خواهند پرداخت. همچنین به‌زودی آلبوم همکاری مشترک کلهر و این گروه جز هلندی توسط "ساز و آواز" در ایران منتشر خواهد شد.

عکس های آنیتا اسدی از این کنسرت را در ادامه ببینید:
به اشتراک بگذارید :


عضویت : telegram.me/joinchat/AzEeHDus0u0ht5Y_Qi2E0Q