۱۴۰۳ پنجم ارديبهشت - 07:31 ق.ظ

كامبيز روشن روان حضور رهبر ميهمان برای اركستر ملی را به فال نيك گرفت

كامبيز روشن روان حضور رهبر ميهمان برای اركستر ملی را به فال نيك گرفت
نوای فارس: مهدي وجداني قرار است اثر ماندگار «ني‌نوا» ساخته حسين عليزاده را در تالار وحدت روي صحنه ببرد. اگرچه در خبري كه روابط عمومي بنياد رودكي به رسانه‌ها ارسال كرده از سابقه و تجربيات مختلف مهدي وجداني نام برده شده است، اما بيشترين مخاطبان موسيقي، سابقه رهبري مهدي وجداني را به رهبري اركستر نواي صلح مرتبط مي‌دانند.

كامبيز روشن‌روان، آهنگساز درباره حضور رهبر ميهمان در اركستر ملي به همشهري مي‌گويد: «اصولا حضور رهبر ميهمان در اركستر‌هايي چون ملي و سمفونيك خيلي خوب و تأثيرگذار است. اگر رهبر ميهمان مورد تأييد جامعه هنري باشد به‌طور قطع مي‌تواند فكر و ايده‌هاي تازه را به گروه منتقل كند».

او در ادامه مي‌افزايد: «حضور رهبر ميهمان براي نوازنده‌ها در جهت يادگيري‌ بيشتر مؤثر بوده و اين را بايد به فال نيك گرفت». روشن‌روان تصريح مي‌كند: «اين كار تنوعي نيز براي رهبر اصلي اركستر بوده و رهبر اصلي اركستر مي‌تواند در يك بازه زماني به استراحت بپردازد و خود را براي كارهاي بعدي آماده كند». اين آهنگساز البته سابقه رهبر ميهمان در اركستر را نيز مهم خوانده و تأكيد مي‌كند: «بايد به اين نكته توجه داشته باشيم كه چه فردي و با چه سابقه‌اي رهبري ميهمان را عهده‌دار است.

رهبر ميهمان بايد تجربه كافي و خاصي داشته باشد. اگر رهبر ميهمان آهنگساز باشد و بتواند كار خود را رهبري كند، در اركستر‌هاي ديگر هم نتيجه خوبي به گروه مي‌رسد.» او در واكنش به حضور مهدي وجداني به‌عنوان رهبر ميهمان اركستر ملي نيز يادآور مي‌شود:به‌طور حتم حضور رهبر ميهمان در گروه اركسترها تأثير خود را خواهد داشت».
 منبع : روزنامه همشهری
به اشتراک بگذارید :
برچسب ها


عضویت : telegram.me/joinchat/AzEeHDus0u0ht5Y_Qi2E0Q