۱۴۰۳ هشتم ارديبهشت - 12:11 ق.ظ

نوازنده نی از اجرای ارکستر ملی به رهبری وجدانی گفت؛پاشا هنجني: "ني نوا" به رهبري مهدي وجداني از بهترين اجراهاي چندين سال اخير اين اثر بزرگ خواهد بود

پاشا هنجني:  "ني نوا" به رهبري مهدي وجداني از بهترين اجراهاي چندين سال اخير  اين اثر بزرگ خواهد بود
نوای فارس: نوازنده مطرح نی می‌گوید "نینوا" هر بار برای او حکم یک قطعه جدید را دارد و هیچ‌گاه تکرارى و عادی نشده است.

پاشا هنجنی نوازنده نی و آهنگساز که در اجرای پیش روی ارکستر ملی ایران به رهبری مهدی وجدانی به نوازندگی می‌پردازد، درباره حضورش در این ارکستر گفت: من سال‌ها تجربه اجرای قطعه "نینوا" اثر استاد علیزاده را داشته‌ام. با محبتی که ایشان به من داشتند همیشه نفر اولی که برای این قطعه در نظر می‌گرفتند من بودم، این برای من افتخاری است. فعالیت از زمان گروه پارسیان و با حضور آقای ظهیرالدینی آغاز شد. در خارج از کشور نیز با ارکستر مجلسی اکراین اجرا شد. برای اجرای مجدد این قطعه با من تماس گرفته شد تا نواختن نی این قطعه را در ارکستر ملی به رهبری آقای مهدی وجدانی عهده‌دار باشم.

او در سابقه همکاری با استاد حسین علیزاده هم گفت: پیش از سریال "زیر تیغ"، افتخار همکاری با آقاى علیزاده را داشته‌ام. قبل از شکل‌گیری موسیقی "زیر تیغ"، در همین قطعه "نینوا" با ایشان همکاری کرده‌ام.

این هنرمند درباره حس خود از نواختن این قطعه نیز بیان کرد: همیشه درباره "نینوا" گفته‌ که یک قطعه جاودانه است و هیچ‌گاه کهنه نمی‌شود. هر دفعه این قطعه برای من جدید است و هیچ‌گاه برای من تکرارى و عادی نشده است. از لحظه‌به‌لحظه این قطعه لذت می‌برم.

هنجنی درباره حواشی به وجود آمده و اتهامات وارده به رهبر ارکستر تأکید کرد: من این موضوع را دقیق نشنیده بودم اما تا حدودی مطلع شدم. وقتی با آقاى وجدانی صحبت کردم این موضوع را مطرح کردم. روز یکشنبه اولین اجرای من با ارکستر بود، وقتی قطعه شروع به اجرا شد من بسیار لذت بردم. توانایی در اجرا مشهود بود. هر قطعه نیاز به تمرین دارد و این اجتناب‌ناپذیر است. من از رهبری و اعضا بسیار راضى بودم.

این آهنگساز درباره صدادهی ارکستر هم اضافه کرد: متأسفانه در هیچ‌کدام از اجراهای زمان استاد شهبازیان حضور نداشتم، برای همین نمی‌توانم در این خصوص نظر دقیقی بدهم. امروز تمرین بسیار خوبی بود و برخلاف آنچه فکر می‌کردم از سطح کیفی خوبی برخوردار بود.

او در پایان نیز گفت: از دوستان و همکاران و دوست‌داران هنر می‌خواهم به کسانی که در راه موسیقی تلاش می‌کنند، کمک کنند. شاید آن‌ها به اندازه استادان شهیرمان تجربه نداشته باشند، اما در بستر تلاشی که می‌کنند باید فرصت نیز برایشان فراهم شود. نباید جلوی فعالیت آن‌ها گرفته شود.

وجدانی قرار است اثر ماندگار "نینوا" ساخته حسین علیزاده را 28 مهر در تالار وحدت روی صحنه ببرد.

قطعه "نینوا" ساخته حسین علیزاده پیش‌تر توسط بردیا کیارس و علی رهبری توسط دو ارکستر ملی ایران و سمفونیک تهران اجرا شده است.
به اشتراک بگذارید :
برچسب ها


عضویت : telegram.me/joinchat/AzEeHDus0u0ht5Y_Qi2E0Q