۱۴۰۳ سي و يکم فروردين - 01:30 ب.ظ

در رونمایی آلبوم موسیقی «جانِ سرگردان» مطرح شد؛سالار عقیلی: در گذشته در عرصه موسیقی فعال‌تر بودم

سالار عقیلی: در گذشته در عرصه موسیقی فعال‌تر بودم
نوای فارس - منصور جهانی: صدرالدین حسین‌خانی تهیه‌کننده آلبوم موسيقي «جانِ سرگردان» به آهنگسازی جمشيد صفرزاده، به خوانندگی سالار عقيلی گفت: امروزه شرایط تولید سخت شده است و سرمایه‌گذاری در بخش موسیقی واقعاً توجیه اقتصادی ندارد ولی باز هم با توجه به عشقی که به این کار داریم نمی‌خواهیم که چراغ تولید خاموش شود.

مراسم رونمایی آلبوم موسیقی «جانِ سرگردان» با حضور صدرالدین حسین‌خانی مدیر شرکت موسیقی «ایران گام» و تهیه‌کننده این اثر موسیقیایی، سالار عقيلی خواننده، جمشيد صفرزاده آهنگساز آن، عليرضا دريایی تنظيم‌کننده این اثر، هادی منتظری نوازنده باسابقه کمانچه، مهرداد کریم خاوری نوازنده دف و آهنگساز، حریر شریعت‌زاده نوازنده دف، مجید مولانیا نوزنده تار و آهنگساز، اعضای گروه موسیقی «سور»، فربد فروغی صدابردار، شراره رخام بازیگر سینما و تلویزیون و تعدادی از علاقمندان به موسیقی در ساعت ١٤ دیروز شنبه 11 آذر ماه جری در فرهنگسرای ارسباران تهران برگزار ‌شد.

در شرایط کنونی کارهای فاخر و فرهنگی شرکت «ایران گام» باعث افتخار و احترام است

در ابتدای مراسم رونمایی آلبوم موسیقی «جانِ سرگردان»؛ سالار عقيلی خواننده این اثر موسیقایی گفت: با سلام و عرض ادب خدمت شما هنردوستان و بزرگواران و میهمانان عزیز، که برای رونمایی اثر حقیر که کار مشترکی است از بنده و هنرمند خوب کشورمان آقای جمشيد صفرزاده و تنظیم بسیار زیبای هنرمند خوب کشورمان عليرضا دريایی آقای که با همت شرکت موسیقی «ایران گام» به مدیریت جناب آقای صدرالدین حسین‌خانی منتشر شده است. این روزها با توجه به وضعیت نابسامان موسیقی، ایشان مداوم تلاش می‌کنند و این باعث افتخار و احترام است که در چنین شرایطی ایشان کار فاخر و فرهنگی می‌کنند.

در گذشته در عرصه موسیقی فعال‌تر بودم

وی همچنین گفت: «جانِ سرگردان» اثر مشترکی است که حدود سه سال پیش آن را ضبط کرده‌ایم و به هرحال امروز این اتفاق افتاد و این سی دی به دست شما رسید. به یاد دارم در گذشته که در عرصه موسیقی فعال‌تر بودم به بنده خرده می‌گرفتند که چرا سالی چهار آلبوم با صدای من منشر می‌شود. در صورتی‌که کار ما هنری است و باید آثاری را تولید کنیم اما برخی مسائل باعث می‌شد آلبوم‌ها بدون برنامه‌ریزی و با فاصله زمانی کمی به انتشار برسد. البته به عقیده من هنرمند باید در سال یک یا دو اثر موسیقی ارائه دهد اما انباشته شدن آثار موسیقی موجب می‌شود که سالی تا شش آلبوم با صدای من منتشر شود.

خداوند به استاد شجریان سلامتی بدهد

عقیلی در ادامه اظهار داشت: «جان سرگردان» اثر مشترک بنده با آقای جمشید صفرزاده از نوازندگان چیره‌دست سنتور است که در گروه آقای مجید درخشانی با استاد شجریان هم همکاری کرده‌اند، که خداوند به ایشان سلامتی بدهد. آلبوم «دوران عشق» به آهنگسازی جمشيد صفرزاده با صدای بنده منتشر شده بود. و همچنین علیرضا دریایی «جان سرگردان» را تنظیم کرده‌اند این دو هنرمند همیشه در کنار بنده هستند. پیش از این با این دوستان همکاری داشته‌ام و کارهای تنظیم علیرضا دریایی همیشه مورد علاقه من بوده است و امیدوارم این اثر مورد قبول و پسند شما قرار بگیرد.

سالار عقیلی «جانِ سرگردان» را به خوبی اجرا کردند

در ادامه این مراسم رونمایی جمشید صفرزاده گفت: از همه عوامل این مجموعه و همچنین گروه موسیقی «سور» و بخصوص مجید مولانیا برادر عزیزم تشکر می‌کنم که در طول این سالها همیشه یار و همراه من بوده است و آلبوم «جانِ سرگردان» چهارمین اثر ما در گروه موسیقی «سور» محسوب می‌شود. از علیرضا دریایی هم تشکر می‌کنم که با تنظیم زیبایش این اثر را رنگین‌تر کرد. از حميد قنبری ـ نوازنده سازهای كوبه‌ای، صابر سوری ـ نوازنده عود، امين دادوری ـ نوازنده دف، بهزاد حسن‌زاده ـ نوازنده كمانچه، مهدي بصيرت‌منش ـ نوازنده ويولنسل نیز تشکر می‌کنم. از آقای عقیلی هم تشکر می‌کنم که این اثر را به خوبی اجرا کردند و در اینجا تولدشران را به ایشان تبریک می‌گویم.

دانلود غیرقانونی انجام ندهید

وی همچنین گفت: آلبوم «جان سرگردان» با حمایت آقای صدرالدین حسین‌خانی در شرکت موسیقی «ایران گام» تهیه و منتشر شده است که از ایشان هم تشکر می‌کنم. خواهشمندم اگر به موسیقی علاقه دارید و می‌خواهید این موسیقی ادامه پیدا کند و چراغ آن روشن بماند، دانلود غیرقانونی انجام ندهید و سی دی را به صورت قانونی و اورجینال تهیه کنید و این فرهنگ را به دیگران آموزش دهید. همچنین از آقای مهدی بشکوفه هم تشکر می‌کنم که خیلی لطف کردند و از همه میهمانان عزیز هم تشکر می‌کنند.

سالار عقیلی با توانایی خودشان «جانِ سرگردان»  را دگرگون کردند

در ادامه این نشست، علیرضا دریایی درباره تنظیم آلبوم «جانِ سرگردان» گفت: در ابتدا قرار بر تنظیم این کار به این شکل نبود چون با گروه موسیقی «سور» با سازهای موسیقی سنتی بر روی آن کار می‌کردیم و بنده با گوش‌دادن به این آلبوم از جمشید صفرزاده درخواست کردم تا تنظیم کارها را برعهده بنده قرار دهد و تمام تلاشم بر این بود که شعر و ملودی را به بهترین شکل به گوش شما برسانم. از تمام اعضای گروه موسیقی «سور» و آقای عقیلی هم تشکر می‌کنم که با توانایی خودشان کار را دگرگون کردند.
آلبوم «جانِ سرگردان» اثر بسیار زیبایی است

در بخش دیگری مراسم رونمایی آلبوم موسیقی «جانِ سرگردان»، صدرالدین حسین خانی مدیر شرکت موسیقی «ایران گام» و تهیه‌کننده این اثر موسیقایی گفت: با سلام و عرض ادب خدمت تمام دوستانی که لطف کردند در این ساعت از روز در این مراسم حضور پیدا کردند برای من افتخار و باعث خوشحالی است که یکبار دیگر با آقای عقیلی همکاری مجدد داشته باشم. آلبوم «جانِ سرگردان» اثر بسیار زیبایی است که تولید و گرفتن مجوز این اثر حدود سه سال به طول انجامید. خواهشی از دوستانی دارم که موسیقی را حمایت می‌کنند؛ امروزه شرایط تولید سخت شده است و سرمایه‌گذاری در بخش موسیقی واقعاً توجیه اقتصادی ندارد ولی باز هم با توجه به عشقی که به این کار داریم و در این حوزه سالیان زیادی است که زحمت می‌کشیم و نمی‌خواهیم که چراغ تولید خاموش شود.

امیدوارم از سمت دولت چاره‌ای اندیشه شود

وی همچنین گفت: چراکه خیلی از دوستان فعال در این عرصه که زحمات زیادی برای آن کشیدند؛ اکنون به دلیل عدم حمایت بخش دولتی و دوستداران موسیقی، تغییر شغل داده‌اند. امیدوارم از سمت دولت چاره‌ای اندیشه شود و راهکاری برای آن پیدا کند تا دوستانی که در این حوزه هستند بتوانند در این راه ادامه حرکت بدهند. متأسفانه در بخش حمایتی هیچگونه فرهنگسازی در مملکت ما انجام نشده است و برخی نگاه سطحی نسبت به این مقوله دارند و گمان می‌کنند برای تولید آثار موسیقی، هزینه‌ای صرف نمی‌شود.

در حوزه حمایت از آثار موسیقیایی فرهنگ‌سازی نشده است

این تهیه‌کننده باسابقه آثار موسیقایی کشور در ادامه اظهار داشت: وقتی که هم آثار هنرمندان در یک فلاش مموری ریخته می‌شود چگونه این سرمایه به سرمایه‌گذار آن برمی‌گردد. به نوعی در این حوزه فرهنگ‌سازی نشده است؛ اگر فرهنگسازی بشود و مشکلات تولید آثار موسیقیایی را به گوش مردم برسانند خیلی از مشکلات برطرف می‌شود. متأسفم که در این حوزه، دولت هیچ کاری نکرده است. اگر بدین شیوه پیش برود فکر نکنم کسی آثار موسیقایی تولید بکند.

همیشه مردم ما را یاری و حمایت کردند

وی افزود: همیشه مردم ما را یاری و حمایت کردند و در کنار ما بودند و به ما امیدواری دادند که بتوانیم در راهی که در پیش گرفته‌ایم محکم بایستیم و بتوانیم به راهمان ادامه بدهیم. تنها درخواستی که از مردم داریم این است که این آثار دانلود نشود؛ چون هزینه‌ای ندارد. آثاری که ما تولید می‌کنیم بهای آنچنانی ندارد و هیچ کالایی را نمی‌توان پیدا کرد که همچون این سی‌دی‌‌های موسیقی با این شکل زیبا و اورجینال و با مبلغ خیلی کم ارائه بشود. حتی شکل ولتی آن ارزانتر هم ارائه می‌شود. اگر آلبوم‌های موسیقی به صورت غیرقانونی دانلود نشود فروش قانونی آن می‌تواند هزینه گروه موسیقی و تولید آن را تأمین کند

رسانه‌ها تنها جایگاهی بوده که ما توانستیم حرفمان را به گوش مردم برسانیم

صدرالدین حسین خانی در پایان سخنانش تأکید کرد: از رسانه‌ها درخواست داریم که در این زمینه ما را مثل همیشه همراهی کنند. رسانه‌ها همیشه به ما لطف داشتند و تنها جایگاهی بوده که ما توانستیم حرفمان را به گوش مردم برسانیم و در این مورد هم یک مقداری ما را یاری کنند تا بتوانیم محکمتر به کارمان ادامه بدهیم. و در اینجا تولد آقای عقیلی را به ایشان تبریک می‌گویم و برای ما افتخار است که آلبوم «جانِ سرگردان» را در چنین روزی رونمایی می‌کنیم.

امروزه دیگر چیزی به عنوان تکثیر سی دی و آثار وجود ندارد

همانطور که آقای حسین‌خانی فرمودند امروزه دیگر چیزی به عنوان تکثیر سی دی و آثار موسیقیایی وجود ندارد و کم کم دارد از بین می‌رود و همه تولیدات به تک آهنگ ختم می‌شود که ما هم گریبانگیر این جریان شده‌ایم، موجی که می‌آید البته همه را درگیر می‌کند اما خواهش می‌کنم تمام آثار را که هنرمندها زحمت می‌کشند و تولید می‌کنند به صورت مجاز تهیه کنید حداقل به عنوان یک آرشیوی خصوصی آن‌ها را یادگاری داشته باشید.

هدیه‌ای به رسم یادگار و به مناسبت تولد سالار عقیلی

در پایان این برنامه، هدیه‌ای به رسم یادگار و به مناسبت تولد سالار عقیلی از طرف صدرالدین حسین‌خانی مدیر شرکت موسیقی «ایران گام» به این خواننده تقدیم شد و در ادامه جشن امضای آلبوم «جانِ سرگردان» برگزار شد.
برای دیدن سایز اصلی روی عکس ها کلیک کنید
به اشتراک بگذارید :
برچسب ها


عضویت : telegram.me/joinchat/AzEeHDus0u0ht5Y_Qi2E0Q