۱۴۰۳ سي و يکم فروردين - 03:21 ق.ظ

طی دو شب در تالار وحدت برگزار شد؛یلدای آذری‌ها با تارِ رامیز قلی‌اف و نوای ارکستر فرهنگ و هنر

یلدای آذری‌ها با تارِ رامیز قلی‌اف و نوای ارکستر فرهنگ و هنر
نوای فارس: به گزارش روابط عمومی دانشگاه علمی کاربردی فرهنگ و هنر واحد 46، کنسرت ارکستر سمفونیک فرهنگ و هنر با حضور رامیز قلی‌اف، در شب یلدا (30 آذر) و یکم دیِ 1396 در تالار وحدت برگزار شد.
در این اجراها علی اکبر قربانی و شهرام توکلی رهبران ارکستر بودند و نیما زاهدی به عنوان کنسرت مایستر ارکستر را همراهی کرد. همچنین چهار قطعه‌ی باکلام نیز اجرا شد که خوانندگی آن‌ها را رشید وطن دوست به عهده داشت.

مخاطبان بسیاری برای دیدن این اجراها به تالار وحدت آمدند. از نکات مهم این کنسرت هماهنگی و صدای دقیقِ ارکستر سمفونیک فرهنگ و هنر بود. این ارکستر از دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه علمی کاربردی فرهنگ و هنر واحد 46 تشکیل شده است. ارکستری جوان که کیفیت بالای اجراهایش نشان از آینده‌ای روشن برای این ارکستر دارد.

نوای ارکستر سمفونیک فرهنگ و هنر در این کنسرت با نوایِ تارِ رامیز قلی‌اف در هم آمیخته شد و به ایشان عنوان سولیست ارکستر را همراهی کردند. آنها در کنار هم از موسیقی آذری و موسیقی کلاسیک نواختند. بسیاری از این آثار برای اولین بار بود که در ایران اجرا می‌شدند و برخی از آثار به سفارش استاد رامیز قلی‌اف برای این ارکستر به تازگی تنظیم شده بودند.

در روزگاری که اداره‌ی هر ارکستری برای هر نهادی کارِ دشواری است؛ ارکستر سمفونیک فرهنگ و هنر به همت سوسن تقی‌پور رئیس دانشگاه علمی کاربردی فرهنگ و هنر واحد 46، تاسیس شده است و اجراهایی این چنین موفق را روی صحنه می‌برد.

این کنسرت شامل دو بخش بود که در بخش نخست آن این آثار اجرا شدند:
«رِنگ از اپرای کوراوغلو» از اوزیر حاجی بیک‌اف، «ایلک محبت» از قنبر حسینلی، «آداجیو» و «رقص» از گارا گارایف، «چارداش» و «زوربای یونانی» از ویتوریو مونتی، «وطنیمدیر» از سلیمان علی عسگراف به خوانندگی رشید وطن دوست، «عزیز شهر» از توفیق قلی‌اف به خوانندگی رشید وطن دوست، «دوشونجه» از آذر رضایف، «روندلوتو» از سردار فرج‌اف، «گنجلیک رقصی» از اشرف عباس‌اف

همچنین در بخش دوم این قطعه‌ها اجرا شد:
«آرازباری» از اوزیر حاجی بیک‌اف، «آی ایشیقیندا» از قنبر حسینلی، «سرناد» از فرانتس شوبرت، «رقص آندُلس» از روبین اشتاین، «سنه‌ده گالماز» از توفیق قلی‌اف به خوانندگی رشید وطن دوست، «آریای عسگر» از اوزیر حاجی بیک‌اف به خوانندگی رشید وطن دوست، «قرنفیل» از واصف آدی‌گوزلف، «رقص مجار» از یوهان برامس، «قایتاقی» از سعید رستم‌اف.

در شب نخستِ اجرای ارکستر سمفونیک  فرهنگ و هنر، فرهاد فخرالدینی به عنوان مهمان ویژه حضور داشت.
به اشتراک بگذارید :
برچسب ها


عضویت : telegram.me/joinchat/AzEeHDus0u0ht5Y_Qi2E0Q