۱۴۰۳ هفتم ارديبهشت - 07:38 ق.ظ

اولین هم صدایی با «جز عشق نمی خواهم»؛علیرضا عصار: اهل حرف‌های کلیشه‌ای نیستم ولی حق با مردم است

علیرضا عصار: اهل حرف‌های کلیشه‌ای نیستم ولی حق با مردم است
نوای فارس - مهرنوش قضاوتی: کنسرت علیرضا عصار شب گذشته دوشنبه یازدهم دی‌ماه به تهیه‌کنندگی شرکت "آوای هنر" در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد.

«جز عشق نمی‌خواهم» نام جدیدترین آلبوم عصار است که چندی پیش، پس از گذشت شش سال از آخرین آلبوم او روانه بازار موسیقی کشور شد. این خواننده دهه هشتاد که سال گذشته پس از چندین سال سکوت دوباره روی صحنه بازگشته بود، از آلبوم جدیدش خواند.

اعضای ارکستر به همراه پویا نیکپور رهبر ارکستر، در میان تشویق جمعیت روی صحنه آمدند و عليرضا عصار در ميان تشويق حاضران روی صحنه آمد. از همان ابتدا همراهی جمعیت آغاز شد و در اجرای پر شور قطعه «ای عاشقان» ارکستر را یاری بخشید.

عصار پس از نخستین قطعه با مخاطبانش احوال پرسی کرد و گفت: نظر شخصی‌ام را به‌عنوان یک شهروند ایرانی در خصوص حوادث این چند روز می‌گویم، ما هیچ‌یک موافق از بین بردن چیزی نیستیم. اهل حرف‌های کلیشه‌ای نيستم، اما حق با مردم است. مسئولان در هر سمتی باید توجه کنند، این مردم حق دارند بهتر از این در کشوری با این‌همه ثروت زندگی کنند.

عصار پس از این جملات سراغ قطعه بعدی رفت. «انسانم آرزوست» با شعری از مولانا به‌آرامی در سالن طنین‌انداز شد. ویولونیست ها هماهنگ با یکدیگر به زیبایی ملودی این قطعه را شکل دادند. جمعیت یک‌صدا در انتها با خواننده‌شان همراه شدند و خواندند «آنچه یافت نشود آنم آرزوست» و به این قطعه پایان دادند.

در «بوی بارون» صدای حاضران سالن را پر کرد، تا جایی که عصار سکوت می‌کرد تا حاضران ادامه ترانه این قطعه را بخوانند. صدای «ابری‌ترین هوا رو تو چشم تو می‌بینم، شبا به زیر بارون به یاد تو میشینم...» در میلاد پیچید. «بوی بارون» را می‌توان پرشورترین قطعه این شب دانست.

 در ادامه نوبت به «عشق الهی» رسید. تک‌نوازی ویولن آغازگر ملودی شد، سپس صدای عصار به قطعه پیوست و با تشویق به پایان رسید.

ترانه این قطعه درواقع برای آتش‌نشان‌ها سروده شد. این ترانه را به روح آن بزرگان تقدیم می‌کنیم. پس از این جملات عصار، گروه کری از کودکان و نوجوانان روی صحنه آمدند. این قطعه هم‌زمان با پخش تصاویری از تلاش آتش‌نشانان حادثه پلاسکو و زلزله‌زدگان کرمانشاه اجرا شد.

ابتدای ترانه «ای وطن» را عصار دکلمه کرد و سراغ «هویت» رفت تا ارکستر و گروه کر با او در اجرای این قطعه همراه شوند.

«فتوای تاک» با شعر روزبه بمانی و ملودی خود عصار به اجرا درآمد. این قطعه که متعلق به جدیدترین آلبوم او است، در بسیاری از نقاط شعرش صدای تحسین حاضران را بلند کرد.

این خواننده برای اجرای قطعه بعدی از ترگل خلیفی دعوت کرد تا روی صحنه برود و قطعه بعدی با صداى همراهی تار شنیده شود. این قطعه با مناظره «محتسب و مست» پروین اعتصامی به اجرا درآمد، حاضران نیز این شعر آشنا را تکرار کردند. عصار از جمعیت خواست تا او را همراهی کنند و «جز عشق نمی‌خواهم» را خواند.

 عصار خود پشت پيانو نشست و قطعه «بت‌ها» را بانوای پیانو خواند. قطعه «خیال نکن» به‌عنوان حسن ختام این کنسرت اجرا شد.

عصار در انتهای کنسرت از اکبر سلطانی و حمید نوربخش تشکر نمود.

«این حال من است بی تو»، «نستعليق حیرانی»، «نوجوانی»، «بن‌بست» و «ای یار غلط کردی» از دیگر قطعات اجرایی این کنسرت زمستانی بودند.

ماکان حافظی، میلاد عالمی، همایون نصیری، حسام متولی ،دارا دارایی، آرش پژندمقدم، سهیل بیانی مهر، حمید شهابی، ... به همراه گروه زهی و گروه کر نامیرا به رهبری فرهاد هراتی این اجرا را همراهی کردند.

سعید امیر اصلانی، سامان مقدم و علی قربانزاده نیز مهمانان این کنسرت بودند.

در ادامه می‌توانید عکس‌های سارا گران‌نظر از این کنسرت را ببینید: 
به اشتراک بگذارید :
برچسب ها


عضویت : telegram.me/joinchat/AzEeHDus0u0ht5Y_Qi2E0Q