۱۴۰۳ سي فروردين - 08:56 ق.ظ

موسیقی قاره سیاه در فرهنگسرای نیاوران شنیدنی شد

موسیقی قاره سیاه در فرهنگسرای نیاوران شنیدنی شد
نوای فارس: ششمین شب جشنواره موسیقی فجر در فرهنگسرای نیاوران با اجرای کنسرت گروه "سادیو، سانتو و بینتا" از سنگال آغاز شد تا مخاطبان در بخش بین‌الملل جشنواره علاوه بر حضور موزیسین‌هایی از کشورهای همسایه و همچنین کشورهای اروپایی، موسیقی جذاب افریقا را هم بشنوند.

در این اجرا سه هنرمند روی صحنه رفتند و اجرای خوبی را ارائه کردند. در ابتدای این اجرا سادیو سیسوکو گفت: این ساز به صورت نسل پدر در میان افراد خانواده آفریقایی آموزش داده می‌شود.

سادیو سیسوکو آهنگساز سنگالی و خواننده و نوازنده کورا و اهل کزامنس، مشهورترین منطقه افریقای جنوبی در نوازندگی کورا است، سانتو ساسو نوازنده کورا و سازهای کوبه‌ای و بینتا ساسو خواننده و نوازنده سازهای کوبه‌ای برادرزاده‌های او و از همان خانواده هستند.

 در این اجرا قطعاتی از ساخته‌های سادیو اجرا شد و همچنین قطعاتی از موسیقی فولکلور کشور لیبی توسط گروه که همگی با لباس محلی روی صحنه حاضر شده بودند، اجرا شد.

این گروه اجرای بسیار خوب و روانی داشت و نوازندگان ساز کورا به‌خوبی با هم هماهنگ بودند. آن‌ها همچنین در انتقال روح موسیقی کشورشان به مخاطبان موفق عمل کردند و توانستند با مخاطبانی که چندان با موسیقی دیگر کشورها مأنوس نیستند ارتباط خوبی برقرار کنند.

در ادامه می‌توانید عکس‌های آنیتا راستگو از این کنسرت را ببینید:
برای دیدن سایز اصلی روی عکس ها کلیک کنید
به اشتراک بگذارید :
برچسب ها


عضویت : telegram.me/joinchat/AzEeHDus0u0ht5Y_Qi2E0Q