۱۴۰۳ ششم ارديبهشت - 03:53 ب.ظ

کنسرتی برای اهالی موسیقی، تئاتر، سینما؛اجرای ویژه «تار و پود» در تالار رودکی برگزار شد

اجرای ویژه «تار و پود» در تالار رودکی برگزار شد
نوای فارس: کنسرت «تار و پود» به آهنگسازی و نوازندگی حمید متبسم و خوانندگی وحید تاج یک شب پس از اجرای عمومی در تالار وحدت، به طور ویژه در تالار رودکی به روی صحنه رفت.

حمید متبسم در مورد این کنسرت گفت: پیشنهاد من بود که این اجرا را برای اهالی موسیقی، تئاتر، سینما و سایر هنرها داشته باشیم تا هنرمندان به تماشای این برنامه بیایند و دیدگاه‌های‌شان را بگویند و من چیزی از آن‌ها یاد بگیرم.

این برنامه برداشتی آزاد از داستان "خسرو و شیرینِ" نظامی گنجوی، شاعر بزرگ قرن ششم هجری، بود که با گذر از ذهن حمید متبسم به شکل موسیقی و آواز تبلور یافته بود.
"خسرو و شیرین" شرح عشق و دلدادگی و ماجرای دو شاهزاده‌ی کهن مشرق‌زمین است که نخوت و غرور انسان‌ها وصلش را از دسترس دور می‌سازد، اما روایت حمید متبسم از این منظومه‌ی کهن، شرح وصلی است که به یُمن عشق عمیق و پاک دو عاشق میسر می‌شود.

نوازندگان این اجرا سمیرا گلباز (سه‌تار)، بهار مدیری (قیچک آلتو)، بهنام معصومی (سازهای کوبه‌ای) و ارسلان علیزاده (بربت) بودند که به همراه حمید متبسم (سه‌تار) و وحید تاج (آواز) به اجرای قطعات پرداختند. پیش از اجرای هر قطعه، حمید متبسم نام قطعه را برای حاضرین اعلام می‌کرد و اشعار بین قطعات و آخر هر قطعه را بهار مدیری و ارسلان علیزاده می‌خواندند.

قطعات این اجرا عبارت بودند از: مهرنامه، آغاز داستان، حکایت شیرین، به تصویرکشیدن خسرو (در سه پرده)، دیدار خسرو و شیرین در چشمه‌سار (در سه پرده)، و به‌هم‌رسیدن خسرو و شیرین.

در ادامه می‌توانید عکس‌های کیارش مسیبی از این کنسرت را ببینید:
 
برای دیدن سایز اصلی روی عکس ها کلیک کنید
به اشتراک بگذارید :
برچسب ها


عضویت : telegram.me/joinchat/AzEeHDus0u0ht5Y_Qi2E0Q