۱۴۰۳ سي و يکم فروردين - 02:26 ق.ظ

آهنگساز فیلم «نظریه همه چیز» در گذشت

آهنگساز فیلم «نظریه همه چیز» در گذشت
نوای فارس- مهرنوش قضاوتی: یوهان یوهانسن آهنگساز برجسته موسیقی که بیشتر مخاطبان او را با قطعه مشهور «نظریه همه چیز» می شناختند، در گذشت. او آهنگسازی ایسلندی بود و برای ساخت قطعه «نظریه همه چیز» جایزه گلدن گلوب را به خود اختصاص داده بود.

یوهانس آهنگسازی را از سال 2000 آغاز کرد و در ادامه فعالیت موسیقیایی خود در سال 2013 با ساخت قطعه «زندانی ها» کسب شهرت کرد. در دو فیلم بعدی کارگردان «زندانی ها» نیز به عنوان آهنگساز حضور پیدا کرد و موفقیت خودش را با نامزدی اسکار، بفتا و گرمی برای فیلم «نظریه همه چیز» تکمیل کرد. او به عنوان یکی از عوامل این فیلم که اقتباسی از زندگی فیزیکدان مشهور جهان، استیون هاوکینگ، است، توانست جایزه بهترین موسیقی فیلم گلدن گلوب را به دست بگیرد.

موفقیت های او در جشنواره ها ادامه یافت و دومین نامزدی اسکار را برای فیلم «سیکاریو» تجربه کرد و پس از آن برای فیلم «ورود» نامزد گلدن گلوب، بفتا و گرمی شد. یوهان یوهانسن در مدت زندگی موسیقیایی اش 5 آلبوم موسیقی نیز تهیه و در بازار موسیقی عرضه داشت.

یوهان یوهانسن، در سال 1969 چشم به جهان گشود و در سن 48 سالگی در برلین در گذشت. هنوز علت مرگ این آهنگساز مطرح مشخص نشده و پلیس آلمان به دنبال سرنخ هایی از این مرگ مشکوک است.منبع : اختصاصی نوای فارس
به اشتراک بگذارید :
برچسب ها


عضویت : telegram.me/joinchat/AzEeHDus0u0ht5Y_Qi2E0Q